recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluesound/24-bit - Eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluesound/24-bit - Eller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bluesound/24-bit - Eller?
    Sendt: 12-September-2015 kl. 10:40
Jeg er efterhånden lidt træt af airplay og har igennem længere tid spekuleret i streaming metoder.
Airplay irreterer mig fordi at AL lyd jo som bekendt går derigennem, eks opkald mm.

Dernæst ville jeg gerne have en platform med radio mm og har kigget Sonos connections. I den forbindelse stødte jeg igen på Bluesound. Streaming har jeg ikke rigtig taget "ind" og er derfor ikke helt overbevist om hvor gennemført smart det.
Jeg finder så ud af at Bluesound Node ihvertfald har trigger output, hvilket jo er rigtig fint så den selv starter min receiver op.
De skriver så at de er eneste der understøtter true 24 bit. Men hvilke musik tjenester understøtter det alligevel?
Kan forstå bla Tidal. Men hvad med Apple Music?.

Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 11:09
Jeg tror kun det er Tidal / wimp. 
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 11:13
Jeg synes ikke du skal fokusere så meget på 24 bit. Tidal streamer ikke i 24 bit endnu, men de arbejder på det. Hvordan de så vil løse knuden med allerede indspillet musik kan jeg ikke gennemskue.

Jeg har lige fået en Bluesound Node 2 ind af døren, og den virker noget bedre bygget end 1. generation, som er meget plastik. Lyden er fin og den loader lynhurtigt covers fra de forskellige udbydere og biblioteker.

Hvis valget står mellem Sonos og Bluesound, så brug nogle timer hos HFK og leg lidt med de 2 systemer.Kan du høre forskel, så vælg ud fra det.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 11:30
Det var heller ikke fordi at 24-bit var must, men tænkte hvis det breder sig i en hurtig fart, så jeg ligeså godt tage det med det samme.
Men opdagede så at min receiver slet ikke har trigger input og det var lidt det smarte for mig eller vores hus..

Node 2 er sgu lækker, men en hidsig pris for at smide på en eksisterende receiver for at kunne streame:). Men lækker - det er den:).
Så kunne en node 1 brugt måske bare gøre der for mig, nu jeg alligevel skal tænde receiver manuelt.
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 14:54
Hvis du har tænkt / mulighed for TDC play og hvad de nu hedder i alle deres underafdelinger så er der kun i mulighed, nemlig Sonos.
Og lyden på TDC play er faktisk rigtig god.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 15:20
Tror også, at Node 2 skal ses som en "langsigtet løsning". 4000 kr. er meget her og nu, men hvis den holder 10 år eller mere? Så virker det pludselig mere overkommeligt.

Jeg står i samme situation som dig. Bruger Airplay pt. og synes implementering (hvor den overtager al lyd) er meget irriterende. Jeg oplever dertil, at stabiliteten af Airplay er forringet med årene.

Jeg har besluttet mig for, at Bluesound Node 2 eller Raumfeld Connector virker som de meste langsigtede, seriøse og holdbare løsninger i "mellemklassen". Raumfeld er billigere, men til gengæld har Bluesound en del funktioner, som er brugbare - trigger, optisk input mm.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2015 kl. 10:12
Jeg købte en Bluesound i Hifiklubben, da jeg manglede en streamingløsning til mit anlæg. Og var også vældig tilfreds med lyden. Jeg prøvede den med et Tidalabonnement. Men jeg kunne simpelthen ikke forlige mig med brugerfladen. For mig virkede det ikke så logisk at navigere rundt i, og så irriterede det mig grænseløst, at jeg skulle vælge på forhånd (i en seperat menu), om jeg ville tilføje et nummer til køen eller afspille det, når jeg trykkede på det. Så jeg gik ned i Hifiklubben i Roskilde igen. Og de har sku en mega god service. For jeg kunne uden problemer få lov at bytte den til en Sonos hvis jeg hellere ville ha den i stedet.

Den havde det som jeg efterlyste, da navigationen i menuerne er super logisk og man bl.a. også får valget om hvad man vil med nummeret efter at man har trykket på det. Der ud over understøtter den også TDC Play Musik som jeg også havde (som nu også afspiller med 320kb). Har dog hørt at Bluesound også arbejder på det.

Men tag ned og prøv hvilken en der passer dig bedst, og lån evt. en med hjem.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2015 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Jeg købte en Bluesound i Hifiklubben, da jeg manglede en streamingløsning til mit anlæg. Og var også vældig tilfreds med lyden. Jeg prøvede den med et Tidalabonnement. Men jeg kunne simpelthen ikke forlige mig med brugerfladen. For mig virkede det ikke så logisk at navigere rundt i, og så irriterede det mig grænseløst, at jeg skulle vælge på forhånd (i en seperat menu), om jeg ville tilføje et nummer til køen eller afspille det, når jeg trykkede på det. Så jeg gik ned i Hifiklubben i Roskilde igen. Og de har sku en mega god service. For jeg kunne uden problemer få lov at bytte den til en Sonos hvis jeg hellere ville ha den i stedet.

Den havde det som jeg efterlyste, da navigationen i menuerne er super logisk og man bl.a. også får valget om hvad man vil med nummeret efter at man har trykket på det. Der ud over understøtter den også TDC Play Musik som jeg også havde (som nu også afspiller med 320kb). Har dog hørt at Bluesound også arbejder på det.

Men tag ned og prøv hvilken en der passer dig bedst, og lån evt. en med hjem.
Det var da trist at HFK i Roskilde ikke fik vist dig hvordan Tidal på Bluesound bruges nemmest, så kompliceret er det altså heller ikke Wink Det er år siden jeg har prøvet Sonos, men som jeg husker det, så er det da ikke hurtigere eller nemmere på Sonos Wacko 

Jeg tror ikke man skal sætte næsen op efter, at TDC/Yousee kommer på Bluesound. Bluesound blev gjort opmærksom på streamingtjenesten i 2013, jvf. deres Community, og med TDC's egen (manglende) interesse i at udbrede den, ligger det ikke logisk at bruge ressourcer på implementering.
Til top
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2010
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2015 kl. 11:31
Nu skal men siges at Bluesound arbejder på højtryk med at lave en ny opdatering af deres app. jeg syntes dog at deres app mangler en del før jeg er 100% tilfreds men jeg syntes at lyden er helt i topklasse at appen så halter lidt bagefter er der så ikke noget at gør ved udover at gør dem opmærksom på divs mangler og så håb på at de lytter til ens ønsker
Forstærker : NAD C375BEE
Højtalere : DALI Rubicon 8 : Valnød
Højttalerkabel : The MAGNUM HYBRID
Stream Kild : Blusound NODE 2
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2015 kl. 20:22
Jeg købte en Bluesound Node 1 sidste Lørdag til kun 2079 kr. da de havde 35 %. Den fungerer godt og lyden er super .
 Har prøvet analog udgangen på den og lyden er super god hvis man nu ikke har en Forstærker med digital indgang som kan  192 kHz/24-bit . Jeg har en  RX-V673 AV-receiver som kan og kan egentlig ikke høre forskel på om det er  D/A konverter i Bluesound eller den der sider i receiveren . Den der sider i receiveren er fra  Burr Brown og mener den der sider i Bluesound også er en Burr Brown .
 Den der sider i Bluesound Node 2 er opdateret til en  32-bit/192kHz indbygget DAC med en max opløsning på 24-bit/192kHz .

Om den lyder bedre end node 1 ved jeg ikke men ham der solgte node 1 sagde at den nye lyder en tand bedre .
 Jeg har hørt Blusound NODEN med Højopløst musik i 24-bit/192kHz og det spiller bare. Men det der har imponeret mig mest er at lyder bara er så meget bedre når det stream es igennem Blusound NODEN og ikke fra mobilen med en Argon Bluetooth receiver som jeg elleres har været glad for . Den overfører jo lyden i 24-bit/192kHz .
 Den nye Blusound NODE 2 har  indbygget Bluetooth 4.0, inkl. aptX så man kan stream til den .

Og ja den App har klart nogle mangler især det at man skal bakke tilbage og den måde man finder sine numre på . Mangler f.eks. søg funktionen alle steder i appen når man nu er vant til Wimp Tidal Appen .
 Så en opdatering modtages med glæde .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2015 kl. 23:10
Raumfeld Connector 2 er mit svar. Har lige lyttet Pink Floyd, The Endless River (24/96) (Gid alle deres albums kunne fås i denne kvalitet) på Dynaudio Focus XD200. HOLD NU OP! Vender aldrig tilbage til mine mp3 rip!

Redigeret af janLp - 14-September-2015 kl. 00:30
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Raumfeld Connector 2 er mit svar. Har lige lyttet Pink Floyd, The Endless River (24bit) (Gid alle deres albums kunne fås i denne kvalitet) på Dynaudio Focus XD200. HOLD NU OP! Vender aldrig tilbage til mine mp3 rip!

Ja, det ville sgu ellers være dejligt. Desværre er det kun Endless River og The Division Bell, der er udgivet som downloadable 24-bit. Dog er både The Wall og Dark Side of the Moon udgivet som SACD, så det er vel bare et spørgsmål om tid, før de bliver tilgængelig som download.
Wish You Were Here er også ude som SACD, men kun er 5.1 kanaler, så ved ikke helt om den lige umiddelbart kan komme på HDTracks uden en ny remaster.

Personlig er jeg rigtig glad for, at det meste af Steven Wilsons musik, både solo og Porcupine Tree er ude i 24-bit, ligesom Joe Satriani og Rush. Iron Maidens plader er også, selvom det dog kun er op til Somewhere In Time. Fra 7SOA7S og op, er det "kun" 24-bit 48khz.

Jeg har selv lige fået skiftet alt mit Sonos med Raumfeld. Så er på udkig efter alle de anbefalinger til 24-bit musik jeg kan få :)

Redigeret af Nagash - 14-September-2015 kl. 00:48
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu