recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluesound holdbart?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluesound holdbart?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bluesound holdbart?
    Sendt: 25-December-2015 kl. 20:10
Jeg har igennem længere tid tænkt på streaming af musik og ville gerne have en læsning der i samme app kunne integrere radio og lagret musik og selvfølgelig streaming.
Fruen i huset har et Telmore abonnement, som bekendt kan bruges med Sonos app.
Men jeg kan langt bedre lide design på Bluesound node 2 og med High def lyd, syntes jeg også bare jeg får det "mere".
Men jeg kan forstå deres app stadig har meget tilbage at ønske og at det især her er en del af det man betaler for ved Sonos.
Er det realistisk at tro Bluesound når nogenlunde "ud" som eks sonos? Så Telmore musik eks integreres heri eller måske Apple Music?
Og til sidst, jeg har Dali Fazon lcr på alle kanaler i et 5.1 setup, er 24-bit musik i det hele tager overkill her.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 20:39
jeps overkill
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 20:46
Så det er ikke det der skal blive afgørende:).
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 10:58
Der længe siden jeg har brugt Sonos, så en direkte sammenligning kan jeg ikke opliste.

Bluesound har ikke noget beta, som Sonos, og melder heller ikke noget ud om deres planer, så det er svært at forudse hvor Bluesound er på vej hen.

Jeg har selv Bluesound Node 2 og er godt tilfreds med deres App til ipad og Desktop app til Mac.
Tunein på Bluesound har mulighed for faste preset til favoritkanaler (1-10) som kan være synlige hele tiden, således det er muligt at skifte lynhurtig mellem Tidal, egen musik fra NAS og favoritkanalen. Især brugbart hvis man gerne vil høre nyheder.

Ny musik lagt på NAS kan lynhurtigt findes, ved et enkelt tryk på iconnet "nyt" Så bliver al musik vist i rippet rækkefølge. 

Som jeg husker det, så loader Bluesound covers meget hurtige end Sonos, kan også være pga nyt netværk, men er ikke sikker.

Apple Music kommer helt sikkert til Bluesound, de er en kæmpe spiller man bare ikke kan negligere som seriøs hardware producent. Telmore tvivler jeg stærkt på, men kan afspilles via Bluetooth.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu