recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetinum vs ClintDC3 (Stofa-Newbie) ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBluetinum vs ClintDC3 (Stofa-Newbie) ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2011 kl. 23:06
Ja det er jeg og biledkvaliteten er god den er bedre da jeg jo som sagt har prøvet de billige bokse med alle de problemmer som jeg synes de har .
Nu er prisen ikke dobbelt op den kan fås til 850 kr her .

Eneste minus den har er at du kan ikke se indhold på din pc da den hartdisk som tilslutes boksen bliver formateret i et format som boksen laver og denne hartdisk skal så omformateres hvis den igen skal bruges til pc .
Og så at man ikke kan springe eller indtaste en tid i en optagelse man skal spole sig frem .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 15:21
OK, til den pris er der vist ikke så meget at sige, udover ---- KØB DEN!!

Mange tak for linket, det vil jeg gemme til mit Stofa er oppe og køre. Det varer et par måneder endnu, pga laaang opsigelse af viasat hos Dansk bredbånd.

Har du nogen ide om billedkvalitet på SD-kanaler stofa digitalt vs Dansk bredbånd via fibernet? Jeg har prøvet et par andre fiberbokse, men de giver alle dårligere billedkvalitet end Bansk bredbånds "viasat"fiberboks.
Venlig hilsen

Sven

Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 18:29
Nu er det meget svært det der med billedkvalitet så det kan jeg ikke svare på . Men kan da svare at billedkvaliteten på Triax vs Blutium vinder Triax .
Nu har jeg jo også IPTV Fra Waoo ( Profiber ) hvor billedkvaliteten er rigtig god . DVB-S signalet kommer jo også ind på fiber selv det analoge .
Hvis jeg feks prøver at samenligne Dr-HD på DVB-S fra Triax Tuner kontra Sony Tv tuner er der ingen forskel at se . Selv hvis der sammenlignes med Iptv signalet er det svært at se forskel .

Men jeg vil dog tro at hvis du går fra fiber til Stofa vil du nok få en lidt dårligere billedkval da Fiber burde være det bedste .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Men jeg vil dog tro at hvis du går fra fiber til Stofa vil du nok få en lidt dårligere billedkval da Fiber burde være det bedste .

Da signalerne overføres digitalt vil der pricipelt ikke være forskel om det er antenne, fællesantenne, satellit eller fiber. Forskellen ligger i hvor stor båndbredde de forskellige udbyder vælger at bruge og her ligger Stofa faktisk i den gode ende Wink

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Nu er det meget svært det der med billedkvalitet så det kan jeg ikke svare på . Men kan da svare at billedkvaliteten på Triax vs Blutium vinder Triax .
Nu har jeg jo også IPTV Fra Waoo ( Profiber ) hvor billedkvaliteten er rigtig god . DVB-S signalet kommer jo også ind på fiber selv det analoge .
Hvis jeg feks prøver at samenligne Dr-HD på DVB-S fra Triax Tuner kontra Sony Tv tuner er der ingen forskel at se . Selv hvis der sammenlignes med Iptv signalet er det svært at se forskel .

Erhmmmm hvordan får du fibersignalet fra netkablet til boksen??
Og analoge kanaler over fiber??? Nu er jeg da først RIGTIG forvirret

Og så var det forøvrigt IKKE HDbilledkvalitet jeg skrev om, men SD-kanaler. Det er der forskellen var størst, sandsynligvis fordi alle prøver at vise bedste HD-billede, og "klemmer" SD-kanalerne lidt rigeligt. 

Redigeret af Tarzan - 21-Marts-2011 kl. 21:52
Venlig hilsen

Sven

Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 14:39
Du må undskylde hvis jeg gør dig forviret , som jeg skriver er det svært at svare på da man jo ikke sådan lige kan sammeligne billedkvalitet direkte . Det vil vel kræve at du i dit tilfælde både havde et signal på en sd kanal fra både  Stofa  Og  Dansk bredbånd på samme tid .

Og Ang det Fiber signal jeg får ind i Huset er =  Fibersignal fra Udbyder via Fiber til Fiberboks .  Som har en Udgang til   Router som fordeler signalet til IPTVBoks Pc  eller hvad man nu engang ønsker at tilslutte .
Derudover findes der en KabelTV Udgang ( Anlog / Digital ) Til TV Tuner .  

Og som Steen6400 skriver har det noget med Båndbredde at gøre her har fiber et forspring , men dermed ikke sagt at bla.n  Stofa ikke skulle kunne levere et godt signal .

Håber det hjalp lidt .

Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 16:47
OK, det er så den coaxial kabeludgang jeg ikke har (dansk bredbånd) på min settop boks, og det er også derfor jeg har så svært ved at optage, da man IKKE kan købe en settop boks med optagemulighed.
Venlig hilsen

Sven

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu