|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
LarsKnudsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 153 |
![]() Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 02:21 |
Jeg har lige investeret i ny forstærker og er ret grøn på hifi, men jeg blev meget overrasket da det eneste lydudstyr jeg kunne finde som understøttede bluetooth var nogle forholdsvis billige sony anlæg. Dette har fået mig til at undre mig over følgende:
Hvad er den højeste bitrate man kan transportere over a2dp profilen? Wiki'en og en gang googleri gav mig ikke svar, så jeg håber der er nogen her der kan være behjælpelige med et svar :) Hvorfor er bluetooth ikke en del af flere recievere? Jeg formoder det har noget med kvaliteten af lyden som bliver transporteret over bt, samt prisen er de to styrende faktorer, men det ville da være en rar feature. Personligt planlægger jeg at udbygge mit eget setup med sådan en sag her, men jeg ville da foretrække at det var indbygget Er der overhovedet nogen generel interesse i at bruge bluetooth til at transportere lydsignaler? Redigeret af LarsKnudsen - 18-Oktober-2008 kl. 05:21 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7248 |
![]() |
tror ikke der er den helt store intresse for blåtand i anlæg. Mere ønske om USB og WIFI Jeg kender ikke til båndbreden på blåtand. men hvorfor er du så interesseret i det ? |
|
![]() |
|
LarsKnudsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 153 |
![]() |
Jeg er interesseret i det, fordi jeg har haft et blåtands headset til min telefon i et år efterhånden hvilket kun har været en succes :) Derudover er jeg selvfølgelig interesseret i at minimere mængden af kabler.
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Bluetooth virker kun over relativt små afstande, og båndbredden er vist rimelig lav.
Dette betyder at du skal overføre musik med en meget lille bitrate - der er altså intet virkeligt smart i at bruge harald blåtand. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg håber ikke du også samligner lyden fra dit headset til din mobiltelefon med lyden i dit stereoanlæg. I såfald tror jeg dit stereoanlæg har seriøse problemer |
|
![]() |
|
![]() |
Mit headset er en helt anden oplevelse, ingen tvivl om det, men det jeg mente var at jeg har oplevet meget få udfald og jeg følte egentlig et skridt op i lydkvalitet da jeg skiftede det gamle kablede headset ud.
Men det ser ud som om jeg er lidt ene om det her, det er vel smag og behag. Jeg regner stadig med at købe min modtager, og så må vi se om det er helt af h til. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |