recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray + 5.1 receiver m hdmi passthrough
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blu-ray + 5.1 receiver m hdmi passthrough

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-ray + 5.1 receiver m hdmi passthrough
    Sendt: 10-Januar-2015 kl. 12:51
hej

Jeg har en mac mini som kører som mediecenter inkl tuner (eyetv) og vil gerne have så simpelt et setup som muligt. Den er i dag tilsluttet TV'et via hdmi og forstærkeren (en gammel Marantz fra før HDMI via optisk). Dertil har jeg en samsung blu-ray/hdd-optager. 

Jeg ville gerne kunne nøjes med min mac mini og så en kombineret blu-ray/surround receiver for at få så simpelt et setup som muligt. 

Men hvilken en skal jeg vælge? Jeg vil gerne kunne køre pass-through af hdmi-signalet fra mac mini til tv'et (inkl. lyd) når jeg bare skal se alm. tv-avis. Ingen grund til at forstærkeren blæser derudad med højtalere og strømforbrug under tv-avisen.

Jeg havde oprindeligt kig på en harman kardon BDS-580, men den har ikke pass-through af HDMI i standby. 

Måske kunne man bruge en splitter, men igen - jo mere simpelt og rent des bedre. Formålet er at minimere antallet af bokse og ting der kan gå galt!

Redigeret af Nigo - 10-Januar-2015 kl. 13:04
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 13:39
Dem med HDMI passthrough aktiveret har normalt en væsentlig større standby forbrug, så det er spørgsmål om du overhoved sparer strøm ved den ønskede løsning.

Hvorfor ikke bare nøjes med at tænde tv'et når du skal se TV-avisen, så sparer du også strømmen til mac'en
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 14:39
Sparer måske ikke så meget strøm - det er mere princippet i det. Mac mini'en fungerer også som server så den er alligevel tændt. Dertil så har mit gamle tv ikke nogen time-shift funktion, så hvis vi skal kunne pause det skal vi alligevel over på mac'en. Som sagt - mit mål er at få det til at køre så simpelt som muligt - gerne bare med ét interface (xbmc på mac'en) og så vælge enten stor lyd eller alm tv-lyd.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 16:35
Jeg har altid stor lyd, det tager TV-avisen ikke skade af
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 12:52
Andre der har et bud? I modsætning til Steen, så vil jeg faktisk gerne se tv-avis uden stor lyd. 
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 13:16
Du kan sætte en hdmi splitter på så mac'en kører både til tv og receiver
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Nigo Nigo skrev:

Men hvilken en skal jeg vælge?

Ingen - jeg vil stærkt fraråde at købe sammenbyggede enheder. Hvis en af delene går i stykker er begge "ubrugelige".

Behold din blu Ray og køb en marantz nr1504
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-nr1504-51-receiver-p-1015.html

Klaus

Redigeret af KlausDM - 11-Januar-2015 kl. 13:25
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu