recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-Ray afspiller 1200-2000 kr?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-Ray afspiller 1200-2000 kr?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Nielsb90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2009 kl. 12:37

Nu står jeg i samme situation og har ``kun´´ en receiver med optisk indgang.. Hvilke HD lydformater kan jeg lytte til gennem analog tilslutning hvis jeg tilslutter Sony 350? Hvilke kan jeg lytte til med Sony 550? Har nemlig hørt at den kan dekode alle HD lydformater...

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2009 kl. 12:51
Du kan ikke modtage nogen form for HD lyd via optiskkabel det kræver desværre HDMI indgang...sorry
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2009 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Hej Lunddal

Jeg ved ikke hvad der er sket på Sony´s hjemmeside men deres informationer vedr. dekodning er ikke de samme som dem som står skrevet i den betjeningsvejledning som følger med produktet.....

BDP-S350 kan ikke dekode DolbyTrue HD men kan dekode DTS HD men den kan selvfølgelig bitstreame begge formater....tro mig jeg har prøvet.

Er du sikker på at du ikke bare hører DTS Core signalet (der trods alt er i 1.5mbps)?

Ellers har du en meget speciel udgave af maskinen

PS: Den kan dekode Dolby TrueHD!!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2009 kl. 10:44

Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Du kan ikke modtage nogen form for HD lyd via optiskkabel det kræver desværre HDMI indgang...sorry

Kan man ikke hvis man tilslutter den til receiver gennem analog? Altså 6 stik eller hvor meget det nu er?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2009 kl. 12:42
Jo, det kan man godt. Afspilleren skal kunne dekode lyden og have et tilstrækkeligt antal analoge udgange. Det er oftest det der udgør forskellen fra afspillere som Sony BDP-S350 til 550, eller Panasonic BD35 til 55. I sidstnævnte tilfælde er det dog kun de analoge udgange der udgør forskellen.

Redigeret af Naiera - 11-April-2009 kl. 12:43
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 11:23
BDP-S350 har ikke analog lyd udgang som naiera skriver skal man op i den model som hedder BDP-S550 for at få denne mulighed den kan i øvrigt også dekode både DolbyTrue HA og DTS HD.....PS. Du skal lige være opmærksom på om din receiver / forstærker har denne tilslutnings til analog 7.1
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 19:28

Den har skam 8 analog indgange (110% sikker på at det er en 7.1 receiver)... Så hvis jeg investerer i en S550 kan jeg høre ALLE former for HD lyd? Altså PCM, TrueHD, DTS-MA, 7.1 og 5.1 osv, osv......?

Forresten: Når jeg nu hører 5.1 lyd, skal mine surround højtalere så være sat til surround eller surr. back/zone2 ? Her er et billede

http://www.audioholics.com/news/images/arv1905rear_lg.jpg

Redigeret af Nielsb90 - 12-April-2009 kl. 19:32
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 19:55

Ja ! med en BDP-S550 kan du dekode det hele samt analog udgange

Såfremt du kun vil tilslutte 5 højtalere skal du bruge surround udgangen til de bagerste højtalere...

PS: Jeg kom lige til at tænke på Sony har for fornyligt lanceret nye Blu-ray afspillere...Jeg har ikke lige nået at sætte mig ind i deres specifikationer, måske kan den lille ny model måske noget mere !!! 

Redigeret af Puma - 12-April-2009 kl. 19:55
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 481
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 21:33
Gutter hvad med opskalering? Gør ikke noget den koster feks 2200 hvis bare den har sublim opskalering til 1080. Har stadig ikke købt en afspiller. 
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 09:07

Alle Blu-ray afspillere fra de store mærker kan lave opskalering af SD DVD til 1080P ,dette er meget fedt men ikke noget jeg vil lægge vægt på, idet denne funktion efter min vurdering er lidt af en opreklameret funktion i forhold til hvad den reelt er værd....

En opskalering kan desværre ikke ændre på at en SD DVD kun har en opløsning 576 linier.....Hvilket har hele ide´en med den forbedring som ligger i Blu-Ray grundet den større opløsning på 1080p.....

PS: Jeg syntes min BDP-S350 er en lille smule bedre til, at afspille SD DVD end min Panasonic HDD / DVD ( DMR-EX87 ) 

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Nielsb90 Nielsb90 skrev:

Den har skam 8 analog indgange (110% sikker på at det er en 7.1 receiver)... Så hvis jeg investerer i en S550 kan jeg høre ALLE former for HD lyd? Altså PCM, TrueHD, DTS-MA, 7.1 og 5.1 osv, osv......?

Ja, det kan du. Jeg har lige været med til at lave et tilsvarende setup hos en kammerat..også med 550'eren sammen med en ældre Denon forstærker. Det spiller MAX. Dog skal du huske at skrue helt op for sub'en, da den ikke er helt så dominerende i et 5.1 analogt setup.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af Nielsb90 Nielsb90 skrev:

Ja, det kan du. Jeg har lige været med til at lave et tilsvarende setup hos en kammerat..også med 550'eren sammen med en ældre Denon forstærker. Det spiller MAX. Dog skal du huske at skrue helt op for sub'en, da den ikke er helt så dominerende i et 5.1 analogt setup.

på de fleste denon kan man stille på sub udgang via 5.1 analog og den stiller man +10 DB op. Så skal man nemlig ikke skrue helt op for sub.
det kunne jeg på min denon 2105.

Redigeret af xcardman - 18-April-2009 kl. 10:31
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu