Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12433
|
Sendt: 21-April-2009 kl. 12:54 |
Larxox skrev:
Hvad der er vigtigt for mig er, at den ikke er dårligere end en PS3, som er min reference.
Derfor kunne det være interessant at høre fra folk, som har skiftet deres PS3'er ud med en stand-alone afspiller. De må da have en mening om at DVD afspilningen er blevet bedre eller ringere efter skiftet. |
Du skal bare væbne dig med lidt tålmodighed og købe Oppo'en. Den blæser PS3'en ud af vandet hvad angår dvd-afspilning, og skulle være ligeså hurtig, eller meget tæt på, hvad angår opstartstid og betjeningshastighed.
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
|
Sendt: 21-April-2009 kl. 13:57 |
Hother skrev:
p.las skrev:
Hother skrev:
Jo da, vist vil jeg da godt byde ind. Men problemet er bare, at for visse medlemmer skal der helst sidde en meget kendt "videochip" før det accepteres at en afspiller kan afspille DVD godt.
Min Pioneer BDP-LX71 afspiller DVD glimrende, og i øvrigt også CD´er glimrende
|
hvad er referencen når du siger godt.
jeg er ligeglad med hvad der er indeni.Bare det ser/lyder godt
men ang pioneern fåes det både værer og bedre.Abt chippen som er implementeret i Oppoen ER god.Den er også bedre end den der sidder i LX 71.at oppo kan lave en afspiller til ca 5 K,med den samme chip som sidder i en vp50 til 20 K er mig ubegribeligt
jeg har lige købt en lexicon forstærker som på papiret er outdatet,men den spiller bare.og det er jo det som det handler om Så skidt med hvad der står på fronten
|
- Åh ved du hvad, opremset i flæng er min reference:
Pana BD30
- Samsung p1400
- PS 3
- Pio LX91
- Denon BT
- Samsung p2500
- Sony s550
- Sony S350
- + NOGLE STYKKER FLERE - TILFREDS?
|
og hvor mener du at din afspiller ligger i det felt som dvd?
hvorfor bliver du knotten?jeg spurte bare hvad GODT var i din bog.
det er da ret væsentlig da afstanden fra eks samsung bdp 1400 til LX 91 er ret så markan på dvd siden.og væsentlig mindre,HVIS der overhovedet er forskel på blu-ray siden
|
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 21-April-2009 kl. 14:01 |
Se, når jeg, som de fleste andre, skriver noget, så skriver vi vel på baggrund af vores erfaringer - uden at man behøver at dokumentere sine referencer
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Larxox
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
|
Sendt: 21-April-2009 kl. 20:48 |
Vil det sige at man skal op i ligaen med Pioneer og Denon, hvis man skal have noget der slår en PS3'er?
Sony's s350 og Panasonics BD60 kan altså ikke følge med ved DVD afspilning?
|
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 21-April-2009 kl. 21:15 |
'Op i ligaen med Pioneer og Denon' behøver ikke koste 10 eller 15k. Som nævnt i hvert fald én gang allerede, skal du bare købe Oppos BD-afspiller. Sværere er det ikke.
|
 |
MadBeaver
Bruger
Oprettet: 27-September-2006
Point: 51
|
Sendt: 21-April-2009 kl. 21:16 |
Jeg kan forstå på det hele, at man skal punge ud, hvis man vil have en Blu-Ray afspiller, som også håndterer DVD ordentligt. Omvendt så er kvaliteten af afspilning af Blu-Ray meget lig på de billige afspillere?
Jeg tillader mig alligevel at spørge, hvilken Blu-Ray afspiller i 3000 kroners klassen håndterer DVD materiale bedst?
Mvh
Martin
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 21-April-2009 kl. 21:17 |
slet
Redigeret af xcardman - 21-April-2009 kl. 21:17
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 21-April-2009 kl. 21:37 |
MadBeaver skrev:
Jeg kan forstå på det hele, at man skal punge ud, hvis man vil have en Blu-Ray afspiller, som også håndterer DVD ordentligt. Omvendt så er kvaliteten af afspilning af Blu-Ray meget lig på de billige afspillere? |
Det behøver ikke være afsindigt dyrt. Oppos BD-afspiller kommer til at koste omkring 5k, og den vil indeholde verdens bedste dvd-afspiller, oveni BD-afspilleren. Denon og Pioneers topmodeller koster rigtigt nok på den gale side af 10k, men tilbyder så en anden byggekvalitet, D/A-konvertering, osv.
MadBeaver skrev:
Jeg tillader mig alligevel at spørge, hvilken Blu-Ray afspiller i 3000 kroners klassen håndterer DVD materiale bedst?
|
Samsung har såvidt jeg husker nogle afspillere der bruger Reon-chippen, men generelt ville jeg aldrig anbefale nogen at købe en afspiller fra Samsung.
|
 |
junsas
Bruger
Oprettet: 09-Maj-2007
Point: 169
|
Sendt: 21-April-2009 kl. 21:39 |
Naiera skrev:
MadBeaver skrev:
Jeg kan forst� p� det hele, at man skal punge ud, hvis man vil have en Blu-Ray afspiller, som ogs� h�ndterer DVD ordentligt. Omvendt s� er kvaliteten af afspilning af Blu-Ray meget lig p� de billige afspillere? |
Det beh�ver ikke v�re afsindigt dyrt. Oppos BD-afspiller kommer til at koste omkring 5k, og den vil indeholde verdens bedste dvd-afspiller, oveni BD-afspilleren. Denon og Pioneers topmodeller koster rigtigt nok p� den gale side af 10k, men tilbyder s� en anden byggekvalitet, D/A-konvertering, osv.
MadBeaver skrev:
Jeg tillader mig alligevel at sp�rge, hvilken Blu-Ray afspiller i 3000 kroners klassen h�ndterer DVD materiale bedst?
|
Samsung har s�vidt jeg husker nogle afspillere der bruger Reon-chippen, men generelt ville jeg aldrig anbefale nogen at k�be en afspiller fra Samsung.
|
|
Samsung 55"KS9005
Bose Lifestyle 520 Huawei mate 9
|
 |
junsas
Bruger
|
Sendt: 21-April-2009 kl. 21:40 |
Hvorfor vil du ikke anbefale det????
|
Samsung 55"KS9005
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 21-April-2009 kl. 21:42 |
Fordi de laver afspillere af lav kvalitet, med elendige fjernbetjeninger, og som har problemer med at afspille alt for mange film.
|
 |
junsas
Bruger
|
Sendt: 21-April-2009 kl. 22:19 |
Naiera skrev:
Fordi de laver afspillere af lav kvalitet, med elendige fjernbetjeninger, og som har problemer med at afspille alt for mange film.
|
Det er jeg ikke enig med dig i... måske har du været uheldig?? Min samsung BD- 1500 kører ganske fint med BD og DVD
|
Samsung 55"KS9005
|
 |