recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-Ray afspiller der er god til DVD.....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-Ray afspiller der er god til DVD.....

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 10:28
ved godt mange ikke vil have 2 maskiner stående. Men jeg alså glad for min oppo 983 til dvd og min pan BD50 til blu-ray.
Man skal nok heller ikke købe en sportsvogn og bruge den til terrænkørsel. Så hvis man have det bedste fra begge formater, er det nok en god ide og vente på en oppo 83. Ellers må man bruge en mindre formue på en god denon eller pioneer.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

ved godt mange ikke vil have 2 maskiner stående. Men jeg alså glad for min oppo 983 til dvd og min pan BD50 til blu-ray.
Man skal nok heller ikke købe en sportsvogn og bruge den til terrænkørsel. Så hvis man have det bedste fra begge formater, er det nok en god ide og vente på en oppo 83. Ellers må man bruge en mindre formue på en god denon eller pioneer.

Køb en sportsvogn med et par ordentlige sutter og firehjulstræk... 

Det er hvad Oppo BD83 kommer til at være til begge formater, foruden man får SACD og DVD Audio med i pakken (dem der ønsker at benytte det).
Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2008
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 11:45

Jeg kunne personligt godt finde på at smide de ca 2.000 kroner efter afspilleren. Jeg har på nuværende tidspunkt ikke en bluray, men et kombi-surround-anlæg med indbygget DVD med HDMI (1080i). Kan ikke lige huske hvilke ind- og udgange der er på forstærker delen, men det er et krav,  at jeg kan forbinde bluray og anlægget og få dolby-digital og almindlig DTS (såfremt skiverne undersøtter det) gider ikke blot høre stereo lyd gennem fjernsynet. Vil hellere have nyt tv end nyt surroundsoundanlæg.

Har endnu ikke tjekket BD35 specsene, så jeg aner ikke hvilke udgange der er på afspilleren. Hørte bare at værten sagde den undersøttede de nuværende profiler og formater herunder DTS HD og Dolby Digital HD. Det gør min forstærker bare ikke.  

Redigeret af Ham_Der_Hansen - 24-April-2009 kl. 14:14
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 14:02

Et godt bud er Pioneer BDP-51FD fordi den har mulighed for 576i i udgang:

Så fik jeg også afprøvet DVD og CD afspilning på Pio BDP-51FD.

Med "Source Direct" bliver signalet spyttet ud i 576i som jo er på DVDen, og det ser ganske fornuftigt ud med billed og lyd. Prøvede også at sætte den til 1080p, men det er ikke godt.

CD afspilning via HDMI regnede jeg ikke med lød godt, og det gjorde det heller ikke. Så på med et sæt phonokabler. Men desværre skal man langt ind i menuen hver gang og vælge analog udgang for at få lyden ud gennem de to stereo bøsninger. Men her var der så også guf for ørerne. Afspilleren har jo nogen fine Wolfson DAC's, og jeg syntes næsten det lød lige så godt som min Sony CD afspiller.

Men Pioneer har jo tænkt på det med HDMI overførsel af CD lyd på deres store reciever serie. Så jeg har lige bestilt en SC-LX71 for at få det til at gå op i en højere enhed. Og så er der da også lige B&Werne der trænger til noget mere power for at lyde optimalt

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 14:09
på dit tv pio 508 ser det sikkert bedre med 576I, fordi dit tv er bedre end din afspiller til at scaler. foreksempel et panasonic tv har det bedst med et progressivt signal. 
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 14:20
Ja der er stor forskel om det er 576i eller 1080p. Det skyldes vel det faktum at der ikke er en ordentlig konvertering fra interlaced til progressivt i den afspiller heller....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja der er stor forskel om det er 576i eller 1080p. Det skyldes vel det faktum at der ikke er en ordentlig konvertering fra interlaced til progressivt i den afspiller heller....

det har du helt ret i. Men godt du har muligheden for 576I

har faktisk købte en ældre nad stereo forstærker til musik. Synes ellers min onkyo 806 var fin til musik. Men jeg må sande at surround forstærker er gode til surround og stereo forstærker er gode musik.

Redigeret af xcardman - 24-April-2009 kl. 14:28
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 14:27
Ja det bliver rart at kunne nøjes med én afspiller til det hele, så "maskinparken" kan sendes på pension
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Det kommer vel kort sagt også an på, hvad man mener med 'god til dvd'

Jeg tvivler ikke på, at Oppoen er bedst, men omvendt er det lidt skævt,
synes jeg, hvis man definerer alt andet som helt ubrugeligt.

Det gør jeg jo heller ikke (jeg bruger selv, og er rigtig godt tilfreds med, en Denon DVD-2930, som er et par trin under Oppo 983 hvad angår billedkvaliteten). Jeg mener personligt at 'god' indebærer korrekt de-interlacing af PAL dvd-film, og ulig hvad folk her i tråden synes at mene, så er det altså ikke noget ultra high end kriterie overhovedet. Dvd-afspillere ned til 2000,- kan dette, så hvis man spørger efter en BD-afspiller der er god til dvd-afspilning, jamen så mener jeg det indebærer førnævnte kriterie. Det er overhovedet ikke noget ekstremt krav, men man kan ikke få det i BD-afspillere til 2000,-, og så må man jo forholde sig til dét.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 18:44

Med "Source Direct" bliver signalet spyttet ud i 576i som jo er på DVDen, og det ser ganske fornuftigt ud med billed og lyd. Prøvede også at sætte den til 1080p, men det er ikke godt.

CD afspilning via HDMI regnede jeg ikke med lød godt, og det gjorde det heller ikke. Så på med et sæt phonokabler. Men desværre skal man langt ind i menuen hver gang og vælge analog udgang for at få lyden ud gennem de to stereo bøsninger. Men her var der så også guf for ørerne. Afspilleren har jo nogen fine Wolfson DAC's, og jeg syntes næsten det lød lige så godt som min Sony CD afspiller.

Men Pioneer har jo tænkt på det med HDMI overførsel af CD lyd på deres store reciever serie. Så jeg har lige bestilt en SC-LX71 for at få det til at gå op i en højere enhed. Og så er der da også lige B&Werne der trænger til noget mere power for at lyde optimalt

dvs at din afspiller ikke scalere så godt?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

kampus har bare et rigtig godt tv med en god scaler, på de fleste tv vil det være omvendt

Redigeret af xcardman - 24-April-2009 kl. 18:50
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

kampus har bare et rigtig godt tv med en god scaler, på de fleste tv vil det være omvendt

hvilket tv er det

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu