recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray afspiller hos Coop Norge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-ray afspiller hos Coop Norge

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 21:39
Er det ikke åbenlyst? Billige 'klistermærke'-afspillere lavet for ingen penge i Kina. Den slags dvd-afspillere der længe har kostet 200,- falder i denne kategori; man kan se hvad der foregår på skærmen, men udover dét, er kvaliteterne svære at få øje på.

At den heromtalte afspiller koster over 1500,- er udelukkende fordi det stadigvæk er relativt dyrt at lave en Blu-ray-afspiller.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Er det ikke åbenlyst? Billige 'klistermærke'-afspillere lavet for ingen penge i Kina. Den slags dvd-afspillere der længe har kostet 200,- falder i denne kategori; man kan se hvad der foregår på skærmen, men udover dét, er kvaliteterne svære at få øje på.

At den heromtalte afspiller koster over 1500,- er udelukkende fordi det stadigvæk er relativt dyrt at lave en Blu-ray-afspiller.

Så nævner du jo også billedkvalitet, men det er jo den samme gamle sang om du jo er ekspert i at vurdere produkter du ikke har set
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 21:46
Ja, jeg nævner billedkvalitet i forbindelse med dvd-afspillere til 200,-. Som allerede skrevet i denne tråd, er jeg sikker på at den heromtalte Blu-ray-afspiller kan levere korrekt 1080p-output, hvis de laver maskinen ordentligt. Det skrev jeg vist også i kommentarboksen ved recordere.dk-nyheden, og i den første tråd der var om denne billige Blu-ray-afspiller, her på forummet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 22:07

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Joh....Naiera, men slår du jo ofte til lyd for, at der ikke er forskel på et Blu Ray billede, så helt dum kan afspilleren jo så ikke være.

Igen: Jeg har ALDRIG skrevet at der 'ikke er forskel på et Blu-ray-billede', men jeg har skrevet at det er relativt simpelt at gøre korrekt. Det tror jeg også sagtens at denne maskine kan levere, bare de laver skidtet ordentligt.

Men jeg skrev jo ikke ét ord om billedkvalitet! Jeg skriver noget i øst, og du svarer i vest.

Jamen så har jeg bare misforstået dig - igen.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 22:21

delvis enig med Naira i at det kan være noget skrammel....men på den anden side er jeg kun positiv overfor denne nye afspiller og kan vel ikke dømmes "ude" på forhånd

overbevist om at der er et marked for den slags maskiner, især når de er kodefri - de vil sælge som varmt brød hvis de kommer til DK til kr. 1.700,-

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

delvis enig med Naira i at det kan være noget skrammel....men på den anden side er jeg kun positiv overfor denne nye afspiller og kan vel ikke dømmes "ude" på forhånd

overbevist om at der er et marked for den slags maskiner, især når de er kodefri - de vil sælge som varmt brød hvis de kommer til DK til kr. 1.700,-

Jeg mener at det er dybt useriøst at bedømme afspilleren som skrammel - specielt når ingen af os så meget som har kunne sætte spænding til den og prøve den. Og helt ærligt, så er der ikke længere så meget hokus pokus i at lave en BD afspiller. Og kinerserne har lavet tusindevis af dem - bare under ofte anerkendt produktnavne.

Sådan er det 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 23:15
Det der stadig holder prisen oppe på en Kina model er licenserne.
Selskaberne bag tager godt ved, og det er nok primært for at tjene ALT hvad de selv kan først.

Men det er da kun sundt med konkurrence som flere også nævner.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 23:46

Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Det der stadig holder prisen oppe på en Kina model er licenserne. Selskaberne bag tager godt ved, og det er nok primært for at tjene ALT hvad de selv kan først.

Der er ingen tvivl om, at licenserne koster, men så er det heller ikke værre.

Jeg talte med flere kina producenter på årets IFA (Internationale Funkausstellung) i Berlin, og de sagde at gade prisen ville blive ca. $200 i europa. Altså omkring 1050 med seneste dollarkurs.

Så er jeg godt klar over, at dollaren er på vej op, og at der måske er flere mellemhandlere som skal tjene på det. Samt at den danske moms er høj.

Men prisen i Norge på omkring 1730 kr virker faktisk høj, i forhold til kinesernes eget mål, og deres mål var jo indregnet prisen for licenser.

/Lars

Redigeret af Lars - 17-September-2008 kl. 23:50
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2008 kl. 09:06

Jeg mener at det er dybt useriøst at bedømme afspilleren som skrammel - specielt når ingen af os så meget som har kunne sætte spænding til den og prøve den. Og helt ærligt, så er der ikke længere så meget hokus pokus i at lave en BD afspiller. Og kinerserne har lavet tusindevis af dem - bare under ofte anerkendt produktnavne.

Sådan er det 

Læs mit tidligere svar igen Hother inden du bliver wise guy

Jeg skriver det kan være skrammel - og den ikke kan dømmes ude

Men bortset fra det en spændende udvikling for os forbrugere

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2008 kl. 09:09

Sådan er det 

Læs mit tidligere svar igen Hother inden du bliver wise guy

Jeg skriver det kan være skrammel - og den ikke kan dømmes ude

Men bortset fra det en spændende udvikling for os forbrugere

Nu har jeg altså ikke haft noget ønske om at være wise-guy. Jeg forholder mig alene til indlæg.

Så i virkeligheden er det dig der prøver at være wiseguy

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2008 kl. 10:18

Og på den anden side, så laver Kina jo snart hovedparten af de AV-produkter som vi køber, og dette uanset hvilke fabrikat der står på produktet. Så mon ikke kinerserne har lært et og andet også om BD afspillere 

Kina producerer meget elektronik i dag, men de har jo ikke selv designet produktet (her tænker jeg ikke specifikt på det ydre look).

At de har fabrikker der kan producerer "kram" er ikke ensbetydende med at de har ingeniører der kan lave noget tilsvarende - eller at de overhovedet ønsker det.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2008 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Og på den anden side, så laver Kina jo snart hovedparten af de AV-produkter som vi køber, og dette uanset hvilke fabrikat der står på produktet. Så mon ikke kinerserne har lært et og andet også om BD afspillere 

Kina producerer meget elektronik i dag, men de har jo ikke selv designet produktet (her tænker jeg ikke specifikt på det ydre look).

At de har fabrikker der kan producerer "kram" er ikke ensbetydende med at de har ingeniører der kan lave noget tilsvarende - eller at de overhovedet ønsker det.

Øhhh...og? Japanerne var i tidernes morgen jo også fremragende kopister. Jeg har lidt svært ved at se problemerne

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu