|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
galmok ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2011 Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Nu har jeg prøvet med Serviio DLNA software (java, crossplatform) med Transcoding slået fra og jo, den kan klare mkv filer via DLNA. Grunden til min forrige konklusion var at jeg bl.a. brugte en ringe medieserver (indbygget i Windows 7) samt at jeg tilfældigvis valgte denne ene mkv fil i min samling som ikke var kompatibel med S580. Jeg ved ikke hvorfor filen ikke er kompatibel for den bruger samme lyd og video codec som mange andre af mine filer, men den har måske en strukturfejl (eller også er mkv supporten i S580 lidt følsom). |
|
![]() |
|
PerGew ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2006 Sted: Rødovre,Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() |
Kan den også afspille filer (mp3 o.s.v) hvis de ikke tilbydes via DLNA?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har lige smidt 2 foldere med MP3 på en USB-pind og dem kan jeg godt afspille. Den har ingen random feature ser det ud til, men kan afspille numrene i rækkefølge. Der er lidt forskellige repeat muligheder. Det er en meget simpel afspiller. |
|
![]() |
|
simsee ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2011 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Du kan selvfølgelig også bare købe den økonomiske udvej... LG BD 550 kan også, og den koster ca. 500 kr. - maks 650 kr. - ingen grund til at spendere en formue. http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/video/LG-blu-ray-afspiller-BD550.jspLG's danske side er crap, men det står under produktfunktioner.
|
|
![]() |
|
![]() |
Her vil jeg så opfordre folk til at google lidt for der er rapporteret pænt mange problemer med den. :-/ http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=newgear&action=display&thread=10425 |
|
![]() |
|
pryssing ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 41 |
![]() |
Hej!
Jeg har lige købt en ny Sony S580 da jeg bl.a. gerne vil afspille mine video-filer via wifi/kabel med DLNA. Men under opsætningen støder jeg på et problem med manglende visning af Serveren. En diagnosticering fortæller at jeg skal kontrollere indstillingerne i computerens firewall (?). Jeg kører med Windows7, og bruger den indbyggede Firewall. Har ikke fundet nogle steder hvor man kan fortælle at der skal tillades visning af filer på en ekstern enhed (kun give tilladelse til diverse software-ting). Er der nogle som evt. kunne hjælpe mig med denne opsætning? |
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
Mht MKV så har kværnet et pat blu-rays med MakeMKV og fodret min OPPO93.
Havde også rippet dem med AnyDVD men det var til gengæld ikke den store success
|
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
|
pryssing ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 41 |
![]() |
Efter lidt søgen rundt på nettet, har jeg fundet ud af, at mine filer ikke var delt som de skulle være.
Så efter at have været i Windows Media Player og "skrue" lidt, så er PC'en blevet tilføjet på serverlisten, og filerne (foto-musik-video) kan nu spilles på BlueRay'en/fjernesynet! ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Fik du Window's egen media server til at servere MKV filer så S580'eren åd dem? Det er ikke lykkedes mig. Do tell! :) |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har nu fået fin-tjekket resultatet af filvisningen, og jeg må bryde sammen og tilstå, at MKV-filerne ikke er heriblandt :-(
Nu har jeg ikke selv så mange af MKV'ere selv, så i første omgang gør det ikke så meget, men på sigt vil der måske blive brug for en anden DLNA klient (elle en opdatering til Windows'). Så jeg må heller følge he på tråden, og følge en evt. udvikling på området. |
|
![]() |
|
![]() |
Serviio DLNA server er faktisk ganske god. Den indhenter bl.a. diverse information om serier og film og giver en DLNA menu hvor man f.eks. kan finde mediafiler med f.eks. Bruce Campbell. :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |