Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pr76
Bruger
Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 15:42 |
Radiomanden skrev:
Det er jo en BD afspiller, det er de bedst til, øvrige skiver spilles IMHO i de dertil egnede maskiner.
|
Nu skal du ikke generalisere
Primares DVD30 er faktisk en bedre cdafspiller end den er som dvdafspiller og den er suveræn på cdsiden 
Så skal du også tænke på at du måske gerne vil have en cd-, dvd- og BD-afspiller stående men det er ikke alle som er interesseret i at have 3 maskiner, vist det er muligt at få en som kan det samme. Måske går det ud over kvaliteten på et eller to punkter,men det kan mange godt leve med. Jeg selv har både cd-, dvd- og bd-afspillere, men jeg går da også og leder efter en maskine som kan opfylde mine krav så jeg kan slå bd og dvd samme i en.
|
 |
cktoft
Junior bruger
Oprettet: 10-Juli-2007
Point: 41
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 23:05 |
Mange tak for de mange svar! Jeg beklager dog meget at jeg ikke fik formuleret mig tydeligere  Jeg har en god cd-afspiller og er på jagt efter en blu-ray afspiller der skal bruges i et stereo-setup. Hvordan den spiller cd'er er uden betydning for mig. SACD er vel en bonus, men jeg ejer ikke nogen plader på nuværende tidspunkt og jeg har også indtrykket af at udbuddet er ret begrænset.
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 23:30 |
Så tror jeg folk har misforstået dig en lille smule...
Sådan som jeg forstå det, så søger du en Bluray afspiller som kan decode HD lyd og som har gode analoge udgange?
Både Panasonic, Onkyo og Pioneer har så vidt jeg kan læse den feature. Men hvilken som lyder bedst kan jeg ikke udtale mig omkring.
Personligt ville jeg vente til at Oppo kommer på banen med deres multiafspiller BDP-83, selvom den måske koster nogle tusind mere. Hvis den holder hvad den lover, så vil den være svær at se bort fra selv for en entusiast.
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 23:43 |
Er der nogle der ved hvad denne Oppo kommer til at ligge på ?
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
cktoft
Junior bruger
|
Sendt: 30-December-2008 kl. 14:07 |
Cyberguyen skrev:
Så tror jeg folk har misforstået dig en lille smule...
Sådan som jeg forstå det, så søger du en Bluray afspiller som kan decode HD lyd og som har gode analoge udgange?
|
Ja jeg fik desværre ikke formuleret mig klart nok  Ja jeg søger en Blu-ray afspiller som har gode analoge udgange. Har det nogen betydning om den kan decode HD-lyd?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 30-December-2008 kl. 18:26 |
Det har da stor betydning! Ellers kan du ikke få HD lyd fra de analoge udgange.
|
 |
cktoft
Junior bruger
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 11:11 |
Jeg må indrømme at jeg troede det var ligegyldigt når man brugte det til stereo, så mange tak for svaret.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 12:25 |
Lige nu forvirrer du mig.
Har du planer om at spille CD'er via analoge udgange og filmlyd via HDMI?
Hvis det er din plan, er det rigtigt nok, at du ikke nødvendigvis har behov for at kunne dekode HD i afspilleren. Men så bør du måske checke, om du kan have lyd på begge lydudgange samtidigt, eller alternativt hvor let det er at skifte mellem de to lydudgange i daglig brug.
|
 |
broeman
Super bruger
Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 13:02 |
Hvad jeg forstår på cktoft, ønskes en blu-ray-afspiller, der afspiller blu-rays (primært)
Siden du snakker om analoge udgange/stereo, er det fordi at du:
* kun har stereo-højtalere?
* ikke har en receiver
* din receiver ikke har HDMI?
Det ville være nemmere hvis du bare skrev, hvilket setup du har lige nu.
F.eks. har jeg kun stereo for tiden, hvor jeg dog kører:
PS3 (HDMI) -> TV -> Receiver. Når jeg køber en Onkyo 606, kører den: PS3 (HDMI) -> Receiver (+ køb af baghøjtalere og center)
|
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
|
 |
cktoft
Junior bruger
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 15:18 |
Ja jeg har kun en stereo-forstærker (NAD c372) og afspilleren skal ikke bruges til andet end afspilning af blu-ray og dvd (selvf. også cd, hvis den overgår min NAD c542  )
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 15:54 |
HD-lyd i film drejer sig ikke kun om flere kanaler. Der er også højere samplingfrekvens og mindre/ingen komprimering end i de gamle lydformater til film.
Så selv i rent stereo-setup bør du få kunne få bedre filmlyd med HD-formaterne.
|
 |