recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray afspiller til 5-6.000- Noget nyt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-ray afspiller til 5-6.000- Noget nyt?

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 11:56
det kort af det lange er ,de fleste test er ubrugelig.Brug egen erfaring
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 12:19

Ja - jeg har også lidt problemer med besvarelser af denne type, som er kommet frem i denne tråd. Jeg frygter en del, at spørgeren ikke er blevet ret meget klogere.

Jeg vil så mene, at diverse tests og anmeldelser ikke er ubrugelige. Altså hvis man læser dem rigtigt. Man vil typisk kunne danne sig et overblik over funktionalitet og funktioner i øvrigt.

Dér hvor kæden i mine øjne kan hoppe af er jo, hvor en læser tror at denne kan få den samme lyd og det samme billede som beskrevet i en anmeldelse.

Ved mange anmeldelser er ofte brugt ret så high-end udstyr i form af kalibreret ditten og datten, fornemme kabler osv.

I realiteten kan resultatet af en anmeldelse kun henføres til det udstyr som er anvendt ved anmeldelsen.

Når det så er sagt, så mener jeg stadig at man som læser i langt de fleste tilfælde kan danne sig et overblik over hvor godt det anmeldte udstyr er

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ja - jeg har også lidt problemer med besvarelser af denne type, som er kommet frem i denne tråd. Jeg frygter en del, at spørgeren ikke er blevet ret meget klogere.

Jeg vil så mene, at diverse tests og anmeldelser ikke er ubrugelige. Altså hvis man læser dem rigtigt. Man vil typisk kunne danne sig et overblik over funktionalitet og funktioner i øvrigt.

Dér hvor kæden i mine øjne kan hoppe af er jo, hvor en læser tror at denne kan få den samme lyd og det samme billede som beskrevet i en anmeldelse.

Ved mange anmeldelser er ofte brugt ret så high-end udstyr i form af kalibreret ditten og datten, fornemme kabler osv.

I realiteten kan resultatet af en anmeldelse kun henføres til det udstyr som er anvendt ved anmeldelsen.

Når det så er sagt, så mener jeg stadig at man som læser i langt de fleste tilfælde kan danne sig et overblik over hvor godt det anmeldte udstyr er

det drejer sig også om hvad komponenet der bliver testet.eksempelvis ht er meget svært ,da lyd er individuelt.men en beskrivelse af lyden er selfølgelig altid brugbart.jeg har lige læst en anmeldelse af Oppo 983,hvor de også tester analogudgangen.beskrivelsen er at lyden via analog udgangene(7.1)mener det var dvd audio,ikke holder noget tilbage i forhold til resten af kæden.DAC konverterne er af høj kvalitet,men i forhold til hvad?det er ikke ne kritik af manden der tester,men det må være svært at formidle en test ned på papir,uden at den bliver mistolket

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 14:41

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har lige læst en anmeldelse af Oppo 983,hvor de også tester analogudgangen.beskrivelsen er at lyden via analog udgangene(7.1)mener det var dvd audio,ikke holder noget tilbage i forhold til resten af kæden.DAC konverterne er af høj kvalitet,men i forhold til hvad?det er ikke ne kritik af manden der tester,men det må være svært at formidle en test ned på papir,uden at den bliver mistolket

Præcis hvad jeg skulle til at skrive: Man kan sagtens bruge tests til noget, man skal bare være klar over at en test siger mindst lige så meget om ham der skriver testen, som om produktet der skrives om. Det skal tages med i vurderingen af hvor meget vægt man skal lægge på testen. Hvis ovenstående er skrevet af en person der er vant til at teste Denver og Prosonic afspillere, så er det ikke så meget værd som hvis det er skrevet af én der er vant til at anmelde Lexicon, Meridian, McIntosh osv. (for nu at sætte det lidt på spidsen). Alt er relativt, ISÆR opfattelsen af kvalitet.

Til top
Grazul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Juli-2008
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 14:46

Takker for alle de brugbare svar

Men må indrømme at jeg stadig ikke er blevet helt klog på hvilken af de 2 afspillere der er bedst.

MHT mit system så står det i min signatur, B&W+Onkyo+Pana PZ85 Bruger desuden Logitechs Harmony One. Så om det er en Pana afspiller eller ej i det henseende ligemeget, da jeg ikke bruger pana's remotes.

Nu er det jo selvfølgelig også et tricky spørgsmål, da ingen af de 2 er på markedet endnu. Men jeg er jo nok ikke den herinde med mest viden om hvad der er godt til prisen, så håbede på lidt flere "definitive" svar om hvilken der er bedst. Ville have lavet en afstemning, men har set hvordan de fungerer herinde

Tror jeg må vente lidt endnu med at få en konklusion på spørgsmålet, til der er lavet tests af begge (er det noget vi får lavet her på recordere? Der er jo stor interresse for disse 2 afspillere)

Væbner mig med lidt tålmodighed og trækker tråden frem igen, når der er nogen der har fået dem i hænderne

TV: Panasonic 46PZ-85
Fronter: B&W FPM5
Center : B&W FPM6
Baghøhj: B&W FPM4
Reciever: Onkyo 607
BlueRay: Panasonic bd-55
Remote: Logitech Harmony One
Konsol: Wii og PS2
Media: Twix
Til top
Grazul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 14:49

Forresten angående Linky's er det sådan en her jeg mener:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/lyd_i_alle_rum/linksys_d ma2100__sort.htm

"Her er det produkt, som alle brugere af Windows Vista Media Center har ventet på. Linksys DMA2100 er en genial lille boks, som giver dig mulighed for trådløst at sende musik, video og billeder fra din Windows Vista-pc ud på dit anlæg og dit tv. Vel at mærke i flere rum samtidig, og uden at du behøver at plastre dit hjem til med kabler og elektroniske apparater overalt. Du får fuld fjernbetjening af alle funktioner, bekvem navigation via flotte skærmmenuer og måske bedst af det hele: du slipper for at døje med grimme og støjende pc’er eller harddiske i stuen. Til forskel fra de fleste andre produkter i mediecenter-kategorien er DMA2100 nemlig fuldstændig stille i brug!"

/Thomas

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Grazul Grazul skrev:

Takker for alle de brugbare svar

Men må indrømme at jeg stadig ikke er blevet helt klog på hvilken af de 2 afspillere der er bedst.

MHT mit system så står det i min signatur, B&W+Onkyo+Pana PZ85 Bruger desuden Logitechs Harmony One. Så om det er en Pana afspiller eller ej i det henseende ligemeget, da jeg ikke bruger pana's remotes.

Nu er det jo selvfølgelig også et tricky spørgsmål, da ingen af de 2 er på markedet endnu. Men jeg er jo nok ikke den herinde med mest viden om hvad der er godt til prisen, så håbede på lidt flere "definitive" svar om hvilken der er bedst. Ville have lavet en afstemning, men har set hvordan de fungerer herinde

Tror jeg må vente lidt endnu med at få en konklusion på spørgsmålet, til der er lavet tests af begge (er det noget vi får lavet her på recordere? Der er jo stor interresse for disse 2 afspillere)

Væbner mig med lidt tålmodighed og trækker tråden frem igen, når der er nogen der har fået dem i hænderne

Efter at have deltaget i tråden på flere måder, så vil jeg nu også komme med et bud på en ny BD afspiller til dig. Det kunne også være den kommende Pioneer BDP-LX71.

Jeg ved godt, at den ligger et stykke over din pris, men spagetti og ketchup kan gøre meget

Den kommende LX71 er den absolut bedste BD afspiller (incl PS3) som jeg har observeret på indtil nu, og med features og en lyd som overgår så meget andet.

Om den er bedre/dårligere end den kommende Oppo kan kan jeg af naturlige årsager ikke udtale mig om.

Jeg røber ikke nogen hemmelighed ved at fortælle, at der kommer en anmeldelse på LX71 - altså udover det "Smugkig" som der forlængst er offentlig gjort på recordere.dk.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Grazul Grazul skrev:

Med al respekt, så er det mere interessant at høre hvad 5 mennesker der ved hvad de taler om, mener (as in: Har praktiske erfaringer med dem, eller tilsvarende produkter i det mindste), end hvad flertallet af 500 mennesker der ikke ved hvad de taler om, mener. Så afstemninger om dén slags er ikke meget værd efter min mening.

Med dét in mente at jeg ikke er 110% neutral i spørgsmålet (jeg forhandler Oppo, men normalt ikke Panasonic, hvilket jeg dog godt kunne hvis jeg ville), så vil jeg påstå at der ikke er så meget diskussion om at Oppo'en er dén af de to der vil levere den bedste ydelse. Diskussionen går på om det kan betale sig at betale merprisen.

Til top
Grazul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 17:06

Må måske lige indskyde at jeg er ret dårlig til at holde budgetter, jeg bliver nemt fristet, startede med at skulle have et tv til omkring 10k det blev til 15k. Og surround til ca 10.k blev til 25k. Så et par tusind fra eller til er ikke noget der afskrækker alt for meget. Men jeg går nok ikke ud og bruger 10.000 på en Blueray afspiller. Og holder helst budgettet på de 5-6.000

Men indtil videre lyder det som om der er en overvægt af folk der "regner med" at Oppo kommer til at være bedre på dvd-delen. Hvilket jeg også regnede med ud fra tidligere indlæg omkring Oppo. Og som sagt bliver det min "Alt i et" maskine, så den skal kunne klare dvd/Blueray/cd så godt som muligt hele vejen rundt (til prisen).

Er enig i at ekspert udtalelser er mere værd, men jeg er menigmand så menigmands mening lægger mig også på sinde. Er der 98/100 der siger den ene frem for den anden er det trods alt en god indikation. Men afstemninger er der jo desværre folk herinde der ikke kan tage seriøst.

Men takker fortsat for inputtet.

Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 18:16
Mht til billede- og lydkvalitet må jeg sige at jeg faktisk intet savner i mit eget set-up: Panasonic BD50, DVDO 50, Sony vw100, Stewart RS Greyhawk. Jeg føler intet behov for nogen forbedring. (bortset fra etablering af anamorfisk linse m.v.) Men ved AB sammenligning kan man sikkert godt finde noget bedre - og ihvertfald noget dyrere. Men man skulle vel nærmest have A og B visningen kørende samtidigt for at konstatere forskellen. De ville også være trist hvis alt andet end det absolut dyreste var noget bras. Jeg har endnu tilgode at høre de nye lydformater. Men når jeg kører bluray film gennem mit 10 år gamle Proceed set-up (der ikke engang har en 5.1 analog indgang) kan jeg næsten ikke fatte hvordan lyden kan blive væsentlig bedre. Men det må den jo kunne? Men det er nu herligt at man kan få en fantastisk hjemmebio-oplevelse selvom udstyret ikke nødvendigvis er det absolut ypperste. 

Redigeret af Vijnana - 03-Oktober-2008 kl. 18:18
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 18:45
Jeg ville nok sige at dit udstyre er top af pop, når det komme til hjemmebiff
udstyre, bare skid at din VW100 ikke kan vise 24p, og derfor er du nød til at
bruge en dyr scale, som DVDO 50, jo er, go det er vel også sikke at BD50
har den godt at få en tur igemmen DVDO 50.
Til top
oecon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2008
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2008 kl. 19:11

er jeg den eneste der opfatter alt-i-en-afspiller som inkluderende cd-afspilning? og hvordan ændrer det på vurderingen af diverse afspillere?

jeg står nemlig også overfor at skulle udskifte min gamle marantz dvd/cd til en bd-afspiller, som så skal kunne dække alle behov, da jeg ikke har lyst til at have 3 afspillere stående :-)

Panasonic TH-42PX80E
Onkyo TX-SR606
Oppo DV-983H
DALI Piano Noble 5.1 (Ambient, Vocal & Forte)
DALI Silver Wave II-kabler
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu