|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Chabang ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() Sendt: 25-Juli-2009 kl. 01:55 |
||
Hej folkens
Jeg står overfor at skulle købe nyt fjernsyn nu her midt i august, og for li' som at fuldende opgraderingen, bliver jeg også nødt til at investere i en Blu-Ray afspiller. Det problematiske er så, at jeg har en større samling DVD'er, som jeg ikke har tænkt mig at opgradere, eller i hvert fald ikke inden for nærmeste fremtid. Det betyder at en ret væsentlig feature for mig, er at afspilleren opscalerer rigtig godt, og uden en masse problemer. I den forbindelse har jeg kigget rundt, herinde og andre steder (jeg ser på dig Google!), og er kommet frem til nogle forskellige produkter, nærmere bestemt disse: Pioneer BDP-LX52 En af Pioneers nye Blu-Ray afspillere. Jeg har desværre ikke kunnet grave så meget op om denne, netop fordi den er så ny, men Pioneer plejer jo at lege med de bedste. Oppo BDP-83 Jeg behøves vel ikke sige så meget om den? Selv i dette selvskab er den vel den, de fleste vil pege på. Den største hage er selvfølgelig, den ikke er udgivet i en europæisk udgave endnu, og der nok går lidt tid endnu før det sker. Jeg er desværre ikke nogen tålmodig mand, når jeg først har sat mig for, at der skal ske noget, så med mindre den er meget bedre end det næste bedste valg, bliver det nok ikke den. Denon DVD-3800BD Klart den dyreste af deltagerne, men sikkert også den der har det bedste omdømme? Desværre en ældre model (argh! den er fra sidste år - himlen falder, himlen falder!), men jeg må indrømme, at langt, langt de fleste af de ekstra features som profile 2.0 tilføjer ikke tiltaler mig, eller medbringer for meget bøvl med firmware updates for at få det til at virke, til at jeg gider døje med det. Der har vi dem så. 2 nye, måske/formentlig kommende, sværvægtere på markedet og en "ældre" herre, der ikke er imponeret. Hvilken ville i vælge? |
|||
![]() |
|||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
||
Jeg kører selv med Oppo, så jeg har naturligvis de "briller" på. Derudover har jeg ikke prøvet nogle af de 2 andre afspillere. Som jeg ser det kommer vel an flere ting såsom:
Redigeret af hedberg - 25-Juli-2009 kl. 02:24 |
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||
Jeg har stemt på Denon, og det har jeg ud fra den betragtning, at det er den afspiller jeg aller helst selv vil have.
Redigeret af Hother - 25-Juli-2009 kl. 10:00 |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
jugglerq ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
![]() |
||
Jeg ha stemt på Pioneer BDP-LX52, mine briller er farvede da jeg selv har den ,den opfylder alle de behov jeg har med hensyn til LYD, BILLEDE & DESIGN
![]() Redigeret af jugglerq - 25-Juli-2009 kl. 10:26 |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12429 |
![]() |
||
Det er den ikke. Der er måske ikke den store forskel, men Oppo'en er, helt objektivt målbart, en bedre dvd-afspiller.
Jeg har ikke noget problem med at du har valgt Denon, men det er altså en misforståelse at det eneste det med hastigheden handler om, er opstartstid og det at loade filmen. Det er også betjeningshastigheden der kan være stor forskel på, hvor man med en langsom afspiller skal døje med sløve hastigheder i menuer og når man sætter den til f.eks. at spole. Her kan f.eks. PS3'en (og Oppo'en) med stort overskud begynde at spole tilbage med det samme, hvor man ser alle billederne, bare hurtigere, mens en langsom afspiller tager tid før den spoler, samtidig med at spolingen hakker, og man kun ser en brøkdel af billederne på skærmen. Igen, så er det helt fint med mig at du foretrækker Denon'en, men det er forkert at afvise de problemer der kan være med langsomme afspillere, med at man så alligevel ikke har tid til at se filmen, fordi det er mere end bare ventetid før filmen starter. |
|||
![]() |
|||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
||
'Er det et trickspørgsmål?
For det første er Oppo'en den billigste og for det andet er den den bedste til dvd-afspilning (Hother har ikke ret se her . Og for det tredie kan den gøres kodefri. Og for det fjerde kan den afspille alverdens formater. Og for det femte er den også god til musik. Det valg er da let ![]() Redigeret af Stampe - 25-Juli-2009 kl. 10:55 |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||
Jeg er da himmelhenrykt over at du ikke har noget problem med at jeg har valgt en Denon jeg er dig meget taknemmelig Jeg tvivler rigtigt meget på, at 99% af befoklningen herunder langt de fleste her på siden, overhovedet kan se forskel mellem en Oppo og en Denon ved afspilning af DVD - lad os nu prøve at holde os lidt jordnært Jeg er i princippet hamrende ligeglad med om jeg skal vente 1-3 sekunder længere på et eller andet på én afspiller i forhold til en anden afspiller. Mine prioriteringer - og det ved jeg - på visse områder er anderledes end flertallets. Det er blandt andet årsagen til, at jeg ikke har en af de gængse Panasonic, eller Sony BD afspillere. Men det betyder jo ikke, at det jeg fremkommer med ikke er lige så seriøst - og rigtigt - som det du kommer med Naiera Redigeret af Hother - 25-Juli-2009 kl. 10:58 |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
der kommer jo nye opdateringer til en oppo og har flere funktioner og den er noget hurtigere som jeg sætter pris på. Den er jo også billigere og de penge vil jeg bruge på et bedre display som er mere afgørende ved afspilning af blu-ray end hvilken afspiller du vælger af disse tre.
køb en oppo 83, jeg er måske også lidt farvede, da jeg selv skal have en. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Har stemt på Pioneer, fordi det er den bedste
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Stampe - dit link blev jeg ikke umiddelbart meget klogere af. Men som beskrevet oven over tror jeg ikke på, at ret mange vil kunne se forskel mellem en Denon og en Oppo |
|||
|
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12429 |
![]() |
||
Jeg valgte at understrege at jeg ikke har noget problem med dit valg af Denon, fordi jeg fandt det sandsynligt at du ville tage det sådan, med den 'opmærksomhed' jeg giver dit valg heraf.
Det er jo ikke det der er spørgsmålet. Det kan være ligemeget om kun 00,01% af befolkningen kan se forskel; Oppo'en er en bedre dvd-afspiller, og derfor er det forkert at skrive, at de er lige gode. Det er derimod korrekt at skrive, at de begge er gode, for Denon'en (og Denon DVD-3930) er vel omtrent det næstbedste.
Det var sådan noget her jeg prøvede at gardere mod ved at skrive, at jeg ikke har noget problem med dit valg af Denon. Jeg skriver ikke at dine synspunkter er forkerte eller mindre vigtige; jeg skriver blot at det virker som om at du misforstår hvad folk kan finde irriterende ved en 'langsom' afspiller. Det er ikke blot at vente på at filmen starter (eller at man kan få lov til at smide en film i skuffen); det er mange andre ting ved oplevelsen med afspilleren der er anderledes, når det er en sløv banan. |
|||
![]() |
|||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
||
Du skal scrolle lidt ned og finde lunddal indlæg. Bemærk også Otto's svar. Du skriver selv i tråden så du burde have set det for længe siden, så det er lidt mod bedre viden at du skriver at "Denon er lige så god til afspilning af DVD som Oppo" Som Naiera skriver er Oppo'en målbart og objektivt bedre. End of story. Iøvrigt skriver spørgeren "Det betyder at en ret væsentlig feature for mig, er at afspilleren opscalerer rigtig godt, og uden en masse problemer." Derfor synes jeg det er lidt nonchelant og måske endda arrogant at skrive: "Jeg tvivler rigtigt meget på, at 99% af befoklningen herunder langt de fleste her på siden, overhovedet kan se forskel mellem en Oppo og en Denon ved afspilning af DVD - lad os nu prøve at holde os lidt jordnært" Spørgeren gør meget specifikt opmærksom på at (god) dvd-afspilning er højt prioteret og så bliver det affejet med noget i stil med "f*ck det - du kan alligevel ikke se forskel". Det er ikke nogen hjælp. Og så kan man få mange film for de (mindst) 2.500 kr. Denon'en er dyrere end Oppo'en ![]() Redigeret af Stampe - 25-Juli-2009 kl. 11:39 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |