recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-Ray afspiller til nyt TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-Ray afspiller til nyt TV

Besvar Besvar Side  <12
Afstemningsspørgsmål: Hvilken af nedenstående ville i vælge? Smid gerne en kommentar også.
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
5 [16.67%]
18 [60.00%]
7 [23.33%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Chabang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 11:53
Hold da op. Jeg regnede godt nok med at Oppo'en ville få mest medvind, men det undre mig alligevel, at Pioneers afspiller ikke engang rigtig bliver overvejet? Er det fordi den er så ny, ingen rigtig kender den endnu, eller er den bare så meget dårligere?

Et eller andet sted har jeg en speciel plads i midt hjerte til Denon'en, men jeg er heller ikke dum, og ekstra prisen alene er et stort nok issue i sig selv, så jeg bliver nok alligevel nødt til at hoppe på Oppo'en. Hah, her sidder jeg og lyder, som om det er et nederlag at vælge Oppo'en, det er ikke meningen.

Nogen der kan hjælpe mig med at fortælle, hvor det er smartest at købe den fra? Jeg går udfra jeg skal handle i udlandet? Hvor og hvordan får jeg gjort den kodefri mest smertefrit?

Tak for svarende folkens.

Jacob.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

'Er det et trickspørgsmål?

For det første er Oppo'en den billigste og for det andet er den den bedste til dvd-afspilning (Hother har ikke ret se her . Og for det tredie kan den gøres kodefri. Og for det fjerde kan den afspille alverdens formater. Og for det femte er den også god til musik.

Det valg er da let

Hej Stampe - dit link blev jeg ikke umiddelbart meget klogere af. Men som beskrevet oven over tror jeg ikke på, at ret mange vil kunne se forskel mellem en Denon og en Oppo

Du skal scrolle lidt ned og finde lunddal indlæg. Bemærk også Otto's svar. Du skriver selv i tråden så du burde have set det for længe siden, så det er lidt mod bedre viden at du skriver at "Denon er lige så god til afspilning af DVD som Oppo" Som Naiera skriver er Oppo'en målbart og objektivt bedre. End of story.

Iøvrigt skriver spørgeren "Det betyder at en ret væsentlig feature for mig, er at afspilleren opscalerer rigtig godt, og uden en masse problemer." Derfor synes jeg det er lidt nonchelant og måske endda arrogant at skrive: "Jeg tvivler rigtigt meget på, at 99% af befoklningen herunder langt de fleste her på siden, overhovedet kan se forskel mellem en Oppo og en Denon ved afspilning af DVD - lad os nu prøve at holde os lidt jordnært"
Spørgeren gør meget specifikt opmærksom på at (god) dvd-afspilning er højt prioteret og så bliver det affejet med noget i stil med "f*ck det - du kan alligevel ikke se forskel". Det er ikke nogen hjælp.

Og så kan man få mange film for de (mindst) 2.500 kr. Denon'en er dyrere end Oppo'en

Jo, men desværre er jeg sådan indrettet, at jeg ikke helt, men næsten stoler mere på mine egne iagttagelser - end andres.

Kunne i øvrigt aldrig finde på at benytte udtrykket f*ck, det tilskriver jeg en helt bestemt type af mennesker. Og det var bestemt ikke meningen af give det indtryk i mit indlæg

Jeg respektere bestemt professionelle udsagn - det er bare ikke altid, at jeg er enig, eller at mine prioriteringer er lig med andres. I bund og grund er iagttagelser jo setup relateret.

Sådan er det, og jeg har høstet rigtigt mange "på frakken" af den årsag - det kan jeg bare heller ikke bruge til noget

Redigeret af Hother - 25-Juli-2009 kl. 12:39
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 12:18
De fleste har købt den her Det fungere smertefrit og der er express levering. Med den nuværende £-kurs er prisen 4.690 kr ink. forsendelse så nu har du 2.800 kr at købe film for i forhold til Denon'en 

Mht til kodefri kan du vælge at køve den hardware-moddet: her eller du kan vælge software-løsningen, der er gratis og såre smertefri.

Redigeret af Stampe - 25-Juli-2009 kl. 12:23
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 12:25

Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Jeg ha stemt på Pioneer BDP-LX52, mine briller er farvede da jeg selv har den ,den opfylder alle de behov jeg har med hensyn til LYD, BILLEDE & DESIGN hvilket er vigtigt for mig, hvis den skal stå fremme i stuen, hvis du påtænker at få en fremtidig model af Pioneers Reciever der kan PQLS Multi så er det kun  BDP-LX-52 der kan det, det skal lige siges at hvis jeg havde mere plads & kunne gæmme den væk ville jeg nok prøve Denon BD-3800 den har fantastiske features, men taber stadig til Pioneer BDP-LX91 som den blev testet imod, da de kostede næsten det samme.

Det kommer da an på hvilke test du læser. Fx har jeg læst flere steder, at 3800BD er bedre til dvd-afspilning end LX91. At LX-91 måske har bedre analog lyd, er nok en mere subjektiv vurdering.

Eneste grund til at tage Denon 3800BD frem for Oppo'en er på analogdelen. Hvis du skal bruge denne, synes jeg Denon'en er en stærk kandidat.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 12:26

Oprindeligt skrevet af Chabang Chabang skrev:

Hold da op. Jeg regnede godt nok med at Oppo'en ville få mest medvind, men det undre mig alligevel, at Pioneers afspiller ikke engang rigtig bliver overvejet? Er det fordi den er så ny, ingen rigtig kender den endnu, eller er den bare så meget dårligere?

Et eller andet sted har jeg en speciel plads i midt hjerte til Denon'en, men jeg er heller ikke dum, og ekstra prisen alene er et stort nok issue i sig selv, så jeg bliver nok alligevel nødt til at hoppe på Oppo'en. Hah, her sidder jeg og lyder, som om det er et nederlag at vælge Oppo'en, det er ikke meningen.

Nogen der kan hjælpe mig med at fortælle, hvor det er smartest at købe den fra? Jeg går udfra jeg skal handle i udlandet? Hvor og hvordan får jeg gjort den kodefri mest smertefrit?

Tak for svarende folkens.

Jacob.

Nej Pioneer BDP-LX52 er bestemt ingen dårlig BD afspiller - langt fra. I mine øjne får du bare mere i en Oppo end i Pioneeren.

Hvis du ikke har set det, så har recordere.dk allerede anmeldt Pioneer BDP-LX52

Redigeret af Hother - 25-Juli-2009 kl. 12:28
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 13:40

Dårligere end de andre er den helt sikkert; men den er ikke dårlig i sig selv. men hvis de andre to er muligheder, så kan jeg personligt ikke se hvorfor Pioneeren er med i diskussionen. Den er i en helt anden liga (langt under) hvad angår dvd-afspilning, for eksempel.
Til top
Chabang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Maj-2009
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 14:52
Mange tak for svarende folkens. Jeg køber en Oppo er jeg ret sikker på, folk virker overbeviste om, den ville være det bedste valg, så nu handler det bare om, om jeg skal købe den hardware moddet, så kode problemet er ude af verden, eller om jeg skal nøjes med software løsningen.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 15:14

Mange tak for svarende folkens. Jeg køber en Oppo er jeg ret sikker på, folk virker overbeviste om, den ville være det bedste valg, så nu handler det bare om, om jeg skal købe den hardware moddet, så kode problemet er ude af verden, eller om jeg skal nøjes med software løsningen.

Ved software hacket skal man vente på at en med de rette evner hacker og udgiver den modificerede firmware hver gang eller ihvertfald jævnligt.

Da Oppo konstant forbedrer deres firmware, så vil jeg helst være uafhængig og kunne installere de nye firmwares med det samme.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 15:18

Hvor ikke bare vente på, at du kan købe afspilleren i DK, f.eks. hos Otto. Her vil du under alle omstændigheder formentlig kunne få den bedste rådgivning - også i valget af regionskit.

Inden du definitivt vælger din nye afspiller, så tag et kig på dine favoritter. Husk også, at ikke alle, der har "afgivet" deres stemme, ikke har set/benyttet den afspiller som de råder dig til

Redigeret af Hother - 25-Juli-2009 kl. 15:21
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 15:29

Hvor ikke bare vente på, at du kan købe afspilleren i DK, f.eks. hos Otto. Her vil du under alle omstændigheder formentlig kunne få den bedste rådgivning - også i valget af regionskit.

Inden du definitivt vælger din nye afspiller, så tag et kig på dine favoritter. Husk også, at ikke alle, der har "afgivet" deres stemme, ikke har set/benyttet den afspiller som de råder dig til

For at være ærlig - så virker det som om du har et problem med at opretter køber Oppo? Det er da uden tvivl det som passer bedst på de behov han har opgivet.

Hvis OP ønsker en afspiller nu, hvorfor så vente op til flere måneder?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

For at være ærlig - så virker det som om du har et problem med at opretter køber Oppo? Det er da uden tvivl det som passer bedst på de behov han har opgivet.

Hvis OP ønsker en afspiller nu, hvorfor så vente op til flere måneder?

Jamen jeg værdsætter da din ærlighed - selv om din opfattelse er helt hen i hampen. Jeg anbefaler faktisk trådstarter hvor han efter min mening bedst kan købe Oppo´en, jeg har ikke har udtalt mig om Oppo´en netop ud fra den filosofi, at jeg ikke kender den. Modsat flere andre udtaler jeg mig ikke om enheder jeg ikke selv har haft i hænderne, og i mit setup  

Jeg er da helt ligeglad med hvilken afspiller, der bliver købt af hvem - jeg vil bare helst have at valget - når et medlemmer spørger - bliver truffet med den rigtige baggrund

Nu tror jeg ikke, at spørgeren skal vente i flere måneder

Redigeret af Hother - 25-Juli-2009 kl. 15:57
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu