recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray afspiller til Pana PX80?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-ray afspiller til Pana PX80?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 16:23

@xcardman den eneste forskel på BD35 og BD55 er analog udgangene på sidstnævnte, så der er slet ingen grund til at tænke på den hvis der anskaffes reciever med HDMI.

Bare for lige at slå det helt fast: BD35 HAR INTERN DEKODNING FOR HD LYD

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 16:33

Hej Kampus

AVR-1708 kan ikke sende lydsporet via HDMI den kan blot sende billedet lyden skal overføres via et seperat lydkabel....Har selv haft en AVR-1508 som havde samme problem.

Igen de nævnte receiver har analog 7.1 indgange, så BD55 analog lyd udgange har man ingen glæde af på disse receivere....derfor dette råd.

Enig ?

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Hej Kampus

AVR-1708 kan ikke sende lydsporet via HDMI den kan blot sende billedet lyden skal overføres via et seperat lydkabel....Har selv haft en AVR-1508 som havde samme problem.

Igen de nævnte receiver har analog 7.1 indgange, så BD55 analog lyd udgange har man ingen glæde af på disse receivere....derfor dette råd.

Enig ?

Godt så! Det er naturligvis et krav at både lyd og billed kan transporteres via HDMI, og at recieveren kan sende billed videre til TV og sende lyden ud i højttalerne.

Så vi er helt enige Puma 

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 16:47
Det forklarer jo også hvorfor Onkyo606 er så populær, da den til ca. samme pris som Denon 1708 kan alt det den skal kunne i forhold til HD lyd.
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 16:52

Hej Kampus

Og så kan Onkyo også i lang større grad bidrage til opvarmningen i de kolde stuer i disse finanskrise tider i modsætning til Denon

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 17:07
Ja det er da et stort plus at den ikke "stjæler" varme fra stuen. Kan ikke se noget specielt ved at den har en temp. på 40 grader

Redigeret af Kampus - 02-Februar-2009 kl. 17:08
Til top
riazor9 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2009
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 17:13
Så umiddelbart ville Onkyo 606 være et udmærket køb hvis jeg parrer den med en BD35? Tak for de klarificerende svar indtil videre.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 17:17

Oprindeligt skrevet af riazor9 riazor9 skrev:

Så umiddelbart ville Onkyo 606 være et udmærket køb hvis jeg parrer den med en BD35? Tak for de klarificerende svar indtil videre.

Ja det er min umiddelbare mening. Er yderst tilfreds med forgængerne i både Onkyo og Pana. Det spiller fantastisk.

Mener iøvrigt at det er hos fyndsbörsen.se at du kan få 606 billigst. Eller også var det dustinhome.dk

Redigeret af Kampus - 02-Februar-2009 kl. 17:24
Til top
riazor9 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2009
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 17:24
Tak for svaret Kampus, rart at få nogle gode kyndige råd. Kan se at dustinhome har 606'eren til 3,370 dkr, hvilket virker ligeså billigt som fyndsborsen.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 17:25
Præcis! Og så er det vist en dansk hjemmeside
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 18:20

Hej riazor 9

Jeg skal lige for god ordens skyld lige sige at Onkyo 606 er en fin recevier som helt sikker vil dække dine behov.

Grunden til jeg har valgt Denon er jeg bedre kan lide deres design, som jeg plejer, at sige Denon er blandt dem som har det mindst grimme design...ha ha... For nogen design pryd er der jo ikke tale om uanset hvad man vælger af AV-forstærker, men det må jo være in i det markede, at lave firkantede kasser i 80´er look

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 18:43
Jeg plejer egentlig ikke at gå vildt meget op i design, men lige udseendet af Onkyos receivere passer mig overhovedet ikke. Så passer symmetrien på min Marantz SR4001 mig meget bedre. Denon kunne jeg nok også leve med, men jeg foretrækker den varmere lyd Marantz har. Generelt forstår jeg ikke hvorfor der er så meget hysteri om Onkyos receivere; der findes mindst tre mærker (Yamaha, Marantz og Denon) som har tilsvarende modeller der performer mindst ligeså godt.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu