Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
|
Sendt: 02-Februar-2009 kl. 19:09 |
"Hysteriet" består såmænd blot af god gammeldags value for money. Ingen anden reciever jeg har læst om kan matche Onkyo'en i pris/ydelse. Tror det er umuligt at finde en dårlig anmeldelse af 606'eren. Dermed ikke sagt at nogen af de andre er dårlige, bestemt ikke.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 02-Februar-2009 kl. 19:10 |
Naiera skrev:
Jeg plejer egentlig ikke at gå vildt meget op i design, men lige udseendet af Onkyos receivere passer mig overhovedet ikke. Så passer symmetrien på min Marantz SR4001 mig meget bedre. Denon kunne jeg nok også leve med, men jeg foretrækker den varmere lyd Marantz har. Generelt forstår jeg ikke hvorfor der er så meget hysteri om Onkyos receivere; der findes mindst tre mærker (Yamaha, Marantz og Denon) som har tilsvarende modeller der performer mindst ligeså godt. |
Hysteri er vel et lige stærkt nok ord. Det der gør at Onkyo bliver nævnt så ofte, er at de leverer den bedste ydelse til prisen. Jeg er dog enig i at der findes forstærkere med en bedre lyd. Er selv mest hooked på Pioneer, men de koster jo spidsen af en jetjager
|
 |
Prospect
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
|
Sendt: 02-Februar-2009 kl. 19:14 |
Naiera skrev:
Jeg plejer egentlig ikke at gå vildt meget op i design, men lige udseendet af Onkyos receivere passer mig overhovedet ikke. Så passer symmetrien på min Marantz SR4001 mig meget bedre. Denon kunne jeg nok også leve med, men jeg foretrækker den varmere lyd Marantz har. Generelt forstår jeg ikke hvorfor der er så meget hysteri om Onkyos receivere; der findes mindst tre mærker (Yamaha, Marantz og Denon) som har tilsvarende modeller der performer mindst ligeså godt. |
Enig, det er godt nok sjælendt at Yamaha optræder på dette forum selvom de har nogle super receivere i samme prisklasser som, ja, de andre.
|
 |
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
|
Sendt: 02-Februar-2009 kl. 19:16 |
Design er jo en smagssag! Jeg synes at Onkyo laver nogen flotte Receivere.. Robuste og store, som et "lille kraftværk"! 
Nej, seriøst er det ikke en skønhed, men en særdeles velfungerende receiver med en super lyd og nok bedste price/value faktor.
Jeg er super glad for min og anbefaler til alle! (705).
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 02-Februar-2009 kl. 19:29 |
en 606 er god, men en 806 er endnu bedre. Har haft flere forstærker, men har aldrig haft bedre surround både fra dvd og blueray. Yamaha er sikkert fine, men det er ikke kun på dette forum de bliver valgt fra. Men hvad grunden er, det er et åbent spørgsmål.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Point: 12430
|
Sendt: 02-Februar-2009 kl. 19:30 |
Shiva skrev:
"Hysteriet" består såmænd blot af god gammeldags value for money. Ingen anden reciever jeg har læst om kan matche Onkyo'en i pris/ydelse. |
Jeg kan stadig ikke se hvad det er Onkyo 605/606 kan, som tilsvarende modeller fra Marantz, Denon og Yamaha ikke kan. Enkelte modeller mangler måske dekodning af HD-lyd, men hvis man bruger verdens foretrukne BD-afspiller, så kan det jo være ligemeget...
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 02-Februar-2009 kl. 19:40 |
Naiera skrev:
Shiva skrev:
"Hysteriet" består såmænd blot af god gammeldags value for money. Ingen anden reciever jeg har læst om kan matche Onkyo'en i pris/ydelse. |
Jeg kan stadig ikke se hvad det er Onkyo 605/606 kan, som tilsvarende modeller fra Marantz, Denon og Yamaha ikke kan.
Enkelte modeller mangler måske dekodning af HD-lyd, men hvis man bruger verdens foretrukne BD-afspiller, så kan det jo være ligemeget...
|
Det er da også her at den væsentligste forskel skal findes. Mange ønsker at dekodningen foretages i reciever, enten fordi de ikke ønsker en PS3, eller fordi det lyder bedre, eller fordi de har en BD afspiller uden intern dekodning.
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 02-Februar-2009 kl. 19:43 |
Naiera skrev:
Shiva skrev:
Jeg kan stadig ikke se hvad det er Onkyo 605/606 kan, som tilsvarende modeller fra Marantz, Denon og Yamaha ikke kan.
|
Denon og Marantz kan slet ikke være med på prisen.
Jeg vil ikke udtale mig om Yamaha, da mine erfaringer med dem er yderst sparsomme, men hvis man vil fravælge Onkyo af æstetiske årsager, kan man da slet ikke så meget som skæve til Yamaha.
|
 |
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Point: 2590
|
Sendt: 02-Februar-2009 kl. 19:45 |
Naiera skrev:
Shiva skrev:
Enkelte modeller mangler måske dekodning af HD-lyd, men hvis man bruger verdens foretrukne BD-afspiller, så kan det jo være ligemeget...
|
Design til side... (...har du iøvrigt set (de ellers fremragende) Yamahas design. )
DENON AVR-2308 er nok den man, prismæssigt, bedst kan sammenligne 605/606 med.
Den dekoder ikke HD/lydformater (som du nævner), altså det får du "gratis" med i en Onkyo. Det er bare det jeg mener med price/value.
Byggekvalitet på en Onkyo er lige så fin som Denons, her taler jeg af egen erfaring.
Redigeret af Pede8000 - 02-Februar-2009 kl. 19:51
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Point: 12430
|
Sendt: 02-Februar-2009 kl. 21:53 |
Kampus skrev:
Det er da også her at den væsentligste forskel skal findes. |
Men det er da også en af de absolut mindst væsentlige ting i mange tilfælde. Mange bruger jo alligevel bare en PS3 selvom de har en Onkyo receiver...
|
 |