|
Blu-ray afspiller velegnet som media-center? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mikael Christensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-April-2012 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-April-2012 kl. 16:48 |
Hej,
Jeg leder efter en Bluray afspiller (i prislejet 500-2000kr), der også kan fungere som "discount" medie-center ved at koble en ekstern harddisk til. I bund grund noget i retning af en WD TV Live hub, bare med indbygget bluray/dvd drev. Det jeg går efter, er: 1) Mulighed for at tilslutte ekstern harddisk via USB (eller indbygget HD). NTFS understøttelse og mulighed for at levere nok strøm til at trække en 2.5" USB harddisk uden ekstern strømforsyning. 2) Afspilning af rippede DVD-film - i både iso-format og som foldere med vob-filer. Det skal fungere med menuer, undertekster, navigation osv. Det ville være fint med noget netværksfunktionalitet også, fx UPNP/DLNA/NAS, men det er ikke noget "must". iPad/iPhone apps til fjernstyring ville også være et plus. Det behøver heller ikke være bluray - DVD er også fint. Mange apparater opfylder ovenstående på papiret, fx min nuværende Philips DVD, men brugergrænsefladen er så ringe, at det i praksis er ubrugeligt: fx er undertekster ulæselige, og ikke alle menuer kan vises. Er der nogen, der har nogle ideér, eller kører med et tilsvarende setup? Mvh, Mikael. |
|
![]() |
|
Boffer24 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skulle måske kigge efter en brugt Dune HD Max ?
Den kan umiddelbart alt det du efterspørger
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Hej Mikael Der er pt. lidt gang i en tråd herinde om Asus BDS-700, der er en 3D Blu-Ray afspiller og netværksafspiller, der via USB også kan afspille diverse formater. Måske kan du finde inspiration eller stille spørgsmål der. Enkelte har fået apparatet hjem nu og skriver lidt derom. Det er lige introduceret. Jeg har fulgt tråden på sidelinjen, men har selv andre afspilningsmedier og en Blu-Ray-afspiller, så umiddelbart kommer den næppe til at blive en del af min husstand. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=103368&PN=5&title=asus-bds700-hvornr Her en kort artikel fra Alt om data http://www.altomdata.dk/hjertet-i-din-hjemmebiograf Men som anført. Jeg kender ikke selv produktet, men du kan jo tjekke den ud. I den prisklasse er der vel også andre muligheder. Prisen har jeg set til kr. 1.649 plus evt. forsendelse. Mvh. Jørgensen
|
|
![]() |
|
Mikael Christensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-April-2012 Status: Offline Point: 5 |
Tak for svarene!
Dune-tingen ser lidt dyr (selvom en brugt var en mulighed) - men Asus'en ser ud til at kunne præcis det jeg leder efter. Det skulle også være en lidt billigere model uden WiFi (BDS-500). |
|
![]() |
|
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
Redigeret af ehelmer - 21-April-2012 kl. 17:49 |
|
![]() |
|
scouzer ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
Jeg har en Samsung BD-D8200 som kører Plex, og så har jeg Readynas hvor jeg har Plex media server på...det fungere rigtig godt
|
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
gadeberg87 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 145 |
En Dune HD Smart B1: http://www.medieafspiller.dk/produkter/14-dune-hd/56-hd-smart-b1/
Det kan være du kan finde den billigere brugt.
|
|
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
|
|
![]() |
|
Dune afspillerne ser lækre ud - det eneste minus er prisen, der sniger sig op over 2000kr :-(
Hvad med nogle af de mange afspillere fra Sony (fx BDP-s490 til 900kr), LG, Samsung, Panasonic? Er der nogle der har erfaringer her, specielt mht til ekstern harddisk med DVD-ISO og VIDEO_TS? (På papiret kan mange af dem det jeg leder efter) |
|
![]() |
|
scouzer ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
Du kunne jo købe en samsung afspiller med smart hub, så kan du installere plex...du kan se her hvilke afspillere der understøtter plex
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AjxE3eloGEApdFZzMmpKV0dyeUxXY1BuT2dKTlByeWc så skal du bare have en plex media server....den kan du bare køre fra din pc ellers hvis du har en NAS der understøtter det. http://www.plexapp.com/linux/linux-pms-download.php |
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
I Plex FAQ'en står at man ikke kan streame VIDEO_TS og ISO?
Jeg vil også helst undgå alt bøvl med sætte en NAS op, og bare tilgå filerne lokalt på en ekstern HD. |
|
![]() |
|
jeg mener godt at man kan på den client der udviklet til Samsung smart hub, men jeg er ikke sikker. Jeg kan da tjekke???
|
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
Det behøver du ikke - jeg tror ikke at jeg får sat en NAS server op alligevel :-)
Det er primært for at mine børn kan se de 30-40 film vi har liggende, uden at skulle til at slås med DVD'er der bliver ridsede. Så jeg leder egentlig bare efter en simpel og billig løsning - med så få enheder involveret som muligt. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |