|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
|
Det er der - mig bekendt - ikke noget program der kan gøre direkte. De film du finder på nettet er oftest re-encodede, så de har på forhånd været igennem en manuel proces. SRT skal man selv skabe, da det er en OCR-baseret proces (ligesom scanning af tekst), som altid vil lave fejl på et eller andet tidspunkt. Det gøres derfor delvist manuelt. Clown_BD ripper til SUB-format, men omdanner ikke til MKV. |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
intentus ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2011 Status: Offline Point: 30 |
![]() |
|
Direkte "softcoding" af de originale PGC sups (BD) i MKV skulle være på vej i DVDFab, ifølge en admin over på det officielle DVDFab-forum (hold øje med betaversionerne). DVDfab kan pt. kun udtrække dem til IDX/SUB eller hardcode dem, når der laves en MKV. Min egen løsning - fordi min Dune HD Smart B1 ikke understøtter de udtrækkede IDX/SUB i 1080p - lige nu er at konvertere IDX/SUB tilbage til PGC/SUP med BDSup2Sub. Tager ingen tid. Og derefter muxe dem ind i MKV'en med MKVtoolnix > mkvmerge GUI. Tager lidt tid (dog ikke lang tid). Jeg har ikke prøvet MakeMKV, men går ud fra, at BDSup2Sub så kan springes over, da de originale PGC sups rippes (medmindre man vil konvertere disse til f.eks. IDX/SUB bagefter). Jeg foretrækker dog at rippe til BD-ISO med DVDFab, der er den hurtigste løsning (med Nvidia CUDA-support). Mht. MKV kan det hele sikkert inden længe klares i DVDFab. intentus Redigeret af intentus - 22-September-2011 kl. 15:47 |
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
|
MakeMKV ripper PGS subs direkte ind i filen, dvs. i ét hug.
|
||
|
||
![]() |
||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
![]() |
|
altså, så længe jeg bare kan få det sådan at jeg får rippet mine subs med ind i MKV filen lige som nogen af de film der ligger på nettet er, der er nogen af dem hvor der f.eks. ligger engelske men os nogen gange spanske eller russiske undertekster i MKV filen.. hvis jeg bare ku rippe mine BD til MKV, med engelsk tale, og så de danske subs så de kan afspilles af min WDTV live eller Pioneer BDP-430, og at computeren kan læse det med k-lite mega codec (tror det vobsub der står for undertekst med codecet)
|
||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er det pt. kun MakeMKV der kan, idet DVDfab - som nævnt - ikke kan konvertere direkte til MKV. I interfacet vælger du blot hvilke subs og hvilke sprog du vil have, samt hvilken del af filmen du vil have med.
![]() Men tag og prøv deres prøve-version først. Det er nok det nemmeste. For mig tager det mellem 30 og 45 minutter at rippe en hel BluRay. Jeg har dog oplevet enkelte titler, som MakeMKV ikke kunne rippe, men jeg har ikke kunne finde et mønster i hvad fejlen skyldes. Når det glipper, så kan jeg som regel rippe filmen med AnyDVD HD, men selv derefter kan MakeMKV ikke omdanne til MKV ud fra ISO-filen, så det er ikke disc'ens beskaffenhed der er problemet. Min samling er derfor lidt af en blanding mellem MKV og BDMV (mux'et med Clown_BD-interfacet fra et komplet rip med AnyDVD). Redigeret af Yakken - 23-September-2011 kl. 08:36 |
||
|
||
![]() |
||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
![]() |
|
okay jeg takker mange gange, jeg vil prøve at give mig lidt i kast med MakeMKV, lyder os til det virker lidt mere brugervenligt og lige til at gå til
![]() |
||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||
![]() |
||
intentus ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2011 Status: Offline Point: 30 |
![]() |
|
Bare for at undgå evt. forvirring: DVDFab (Blu-ray Ripper) kan sagtens konvertere en BD direkte til MKV (med profilen "mkv.remux"), men pt. uden at medtage de oprindelige PGC sups (der i stedet konverteres til eksterne IDX/SUB). Det er dog, ifølge DVDFab-udviklerne, en mulighed der er på vej (men burde for længst have været en standardmulighed, IMO). Nu ser jeg så ikke selv noget formål i at bruge MakeMKV, da jeg foretrækker at rippe til og afspille BD-ISO'er (og derefter komprimere til en mere håndterbar MKV, der kan afspilles på flere mobile enheder). intentus Redigeret af intentus - 23-September-2011 kl. 15:37 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tror ikke at MakeMKv er mere brugervenligt end DVDfab. Faktisk tror jeg nærmere det er omvendt.
At komprimere sine film er ikke altid en option, med mindre man har en orden PC stående til formålet. Min maskine skal bruge en hel dag på at downsize en film og det har jeg personligt ikke tålmodighed til. |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
DVDFab virker på overfladen nok mere brugervenligt end MakeMKV. Men mener nu, at MakeMKV som standard er langt hurtigere at komme i gang med. DVDFab kan være lidt "gumpetung" at starte op og konfigurere (med masser af tilpasningsfunktioner under overfladen).
Jeg havde det ellers fint med mine ISO-rips via DVDFab, men fik kastet mig ud i MakeMKV, og det er jo dejligt tidsbesparende at kunne rippe en BD på ca. 30-45 min med en "that's it"-fornemmelse! Det der ikke kan rippes til MKV med MakeMKV, vil jeg forsøge med DVDFab og så tilføje subs bagefter med mkvmerge. Mht. komprimering: Det kræver helt sikkert god tålmodighed uden f.eks. et kickass multicore-system. Jeg bruger min bærbare med i7 CPU. Det tager vel 10-15 timer pr film med mine custom x260-parametre i DVDFab. Overvejer at bygge en ny stationær pc for at barbere en del timer af. På den anden side har jeg lige nu fået mest lyst til at konvertere mine BD-ISO'er til VC1/AVC-MKV'er med MakeMKV...var ellers godt sikker på, at jeg ikke fik brug for det program, men som nogen siger "try it before you buy it". ![]() intentus Redigeret af intentus - 24-September-2011 kl. 19:38 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det kan man vel godt, hvis MakeMKV *for det meste* fungerer efter hensigten? Jeg har endnu ikke selv oplevet større mangler > BD'er der ikke kan rippes. Derfor "that's it"...indtil videre ;) intentus |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har haft en 2-3 BD's indtil videre, som MakeMKV ikke kunne tage. Dumbo, Sunshine og Ice Age eksempelvis. Eftersom disse film er ret gamle (Dumbo undtaget), så er det næppe kopibeskyttelsen der er problemet og for Ice Ages vedkommende var filmen netop taget ud af folien, så der var ingen ridser i.
I alle tilfælde har AnyDVD HD kunne fjerne beskyttelsen og Clown_BD rippe den til BDMV efterfølgende. Redigeret af Yakken - 26-September-2011 kl. 20:59 |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |