recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluray Anmeldelser ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBluray Anmeldelser ??

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JoJu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 20:21

Oprindeligt skrevet af yildizhan yildizhan skrev:

http://bluray.highdefdigest.com/

På denne adresse kan man læse om div bluray film mht billedekvalitet o.s.v. Men det er jo kun region A film dvs film fra USA. Hvor god er kvaliteten så på de danske BD udgivelser contra de amerikanske ??

Er video og lyd transfer raten den samme som region A film ??

Er de meget ens mht billede og lyd eller gøre man mindre i de ??

På forhånd tak

Billedet bør være det samme på alle versioner, men man kan nok ikke være sikker, før man sammenligner. Lyden er ofte det samme, men der er dog tilfælde, hvor der er rimelig stor forskel. Eksempler. "Good Luck Chuck" blev i USA og England udsendt med PCM 7,1 lyd. I Danmark har den Dolby TrueHD 5,1.
"War" har også PCM 7,1 i USA og England, mens den herhjemme har DTS-HD MA 5,1.
"Hairspray" har i USA DTS-HD MA 7,1 mens den i England har DTS-HD MA 5,1, den er vist ikke udsendt i DK.
"Pan's Labyrinth" har i USA DTS-HD MA 7,1 mens den i England kun har Dolby Digital 5,1.

Så der er ingen garanti for at lyden er den samme i de forskellige regioner.

Pioneer PDP-428XD (ISF Kalibreret)
Pioneer BDP-LX70A
Onkyo TX-SR875

Min blu-ray og dvd samling
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af JoJu JoJu skrev:

"Pan's Labyrinth" har i USA DTS-HD MA 7,1 mens den i England kun har Dolby Digital 5,1.

Men til gengæld var den engelske udgivelse fri for forfærdelig DNR.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 22:03

Oprindeligt skrevet af Aqaitas Aqaitas skrev:

Det mente jeg også nok. Jeg tænkte på, ville de ikke være nemmere og billigere for et studie, bare at bruge pcm istedet for at bruge TrueHD el. Dts-Hd-Ma

Jeg tror ikke der findes en eneste Blu-ray skive, hvor det er nødvendigt med TrueHD eller DTS-MA.

Man kunne lige så godt have brugt PCM.

Pirates filmene med alt ekstra materiale m.m. er et af de få eksempler, hvor man optager største delen af de 50GB, men der ligger i forvejen et PCM spor. Crank fylder også det meste af de 50GB, den har så også et 7.1 PCM spor i forvejen. På almidelige film (2 timer) sparer man jo højst 2GB. Og hvis man alligevel kun bruger små 40GB, så er det jo bip bip lige meget.

Men jeg er ret sikker på, at Dolby og DTS tjener gode penge, for ikke at nævne alle de elektronik producenter som har solgt en MASSE nye receivere med HD-lyd . Havde man bare brugt PCM så havde vi indtil videre sluppet for alt det bøvl med receivere og afspillere der ikke understøtter formaterne.

Loss-less formaterne er selvfølgelig en rigtig god ide, hvis man valgte at lægge flere sprogslydspor på skive i loss-less format, men også her er der begrænsninger. Den maksimale bit-rate er inkl. alt, undertekster, lydspor m.m. Et 24-bit 48kHz vil typsik have peaks der er så høje, at man simpelthen vil optage for meget af den bit-rate der er tilrådighed pr. sekund, ved lægge 3 loss-less spor på skiven. Det er ikke umuligt, men jeg tror næppe det bliver standard.

Hvis en film som Ringenes Herre kommer på Blu-ray med 3,5 timers spilletid. Der vil man med et 7.1 16-bit 48kHz lydspor gå fra 9,7GB til cirka 6,3. Altså en besvarelse på 3,4GB som kan vise sig, at være værdifuld.

Redigeret af Iron Man - 09-Juni-2008 kl. 22:11
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 15:07

Der kører en spændende debat på HomeTheaterForum om DNR og om DNR på titlerne Patton og Pans Labyrinth. Robert Harris (ham som restaurerede Lawrence of Arabia, Vertigo og Godfather i den nye udgave som kommer næste måned), anmelder af de to titler, fandt Patton forfærdelig DNR'iseret, men føler ikke det er et problem for Pan. Han skriver:

I must admit to being confused.

I've revisited Pan's, and have come away with precisely the same opinion.

The BD disc is slightly grain reduced (there is still a bit of grain evident), and not only am I not seeing waxy faces, I'm seeing a reasonable amount of detail.

If anyone is comparing this to Patton, please keep in mind that the difference in the amount of real estate available for an image is HUGE!

While the image for Pan was captured on an area approximately .825 x .446, Patton was exposed to a virtual estate of 1.912 x .870, meaning that Patton should have (at a minimum) four times the resolution.

Pan's Labyrinth has not been "grain raped."

May I suggest a check of player or monitor settings?

RAH

Jeg har kun New Lines version og kan ikke sammenligne. Normalt er jeg følsom overfor DNR, men lagde ikke mærke til det var et problem på BD udgaven på 104". Jeg vil hjem og kigge igen, men kan dog desværre ikke sammenligne med HD DVD udgaven. Lyden i 7.1 er dog absolut vidunderlig.

En bemærkning er, at jeg er overlykkelig for min Patton udgave, fordi den står flottere end nogensinde, i detaljer, kontrast og ikke mindst farvetone. Det er dog synd og skam, at man har manipuleret billedet så meget og mistet så mange detaljer. Patton ville have været et Blu-ray mesterværk, havde man undladt DNR. Det er dog stadig en stor opgradering værd fra DVD'en.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu