recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Blu-ray bliver spået en snarlig død"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Blu-ray bliver spået en snarlig død"

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Synes nu egentligt at film fra iTunes er gode, især dem i HD format. Jeg ved godt det ikke er 1080p, men kun 720p.


Og dårligere bitrate samt dårligere lyd.

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor ikke, det ville da ikke fylde så meget.


Netop. Medmindre de ville lave nogle fjollede store resourcespildsæsker, giver det ikke mening. Og hvad skulle fordelen så være, hvis de fylder næsten det samme når de er i æsken?

Hvad er fordelen ved SD kort frem for en skive? Jeg kan ikke se en teknisk fordel, og prisen er højere.

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Desuden ville du jo også kunne se filmen på din mobil telefon


Jubii, en film på en 3" skærm. Oplevelsen forsvinder lidt.

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Men BD det holder da næppe særligt længe.


Der er vi så uenige.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 17:25
Hehe, HD film på iPhone, det er hvad man kalder for et fremskridt
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 17:26

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg ved godt CF/SD er for dyrt endnu, men hvis du om 2 år kan købe en 24GB CF/SD klods til 10kr. Så tror jeg ikke på BD selvom den kun koster 1 kr.

Jo, men til den tid koster blu-ray 1 øre, og indeholder 500GB data. Det jeg mener, er at forskellen bliver ved med at være der.

Og 50GB flash RAM - per film - er immervæk ikke noget der lige ligger rundt om hjørnet. Og så skal min filmhylde være en stak flashkort, hmm

Der tror jeg mere på download, hvor man bestiller filmene hjem på forhånd, og så hentes de ned på et midlertidigt disk lager eksempelvis om natten. Sådan et system vil dog næppe give lov til at brænde filmene ud på et andet medie, så på den måde kan det ikke erstatte fysiske medier.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jo jo men der kommer jo hele tiden nye tilbud.
Jeg har få ikke købt en eneste CD siden jeg fik PLAY via min internet forbindelse.

Hvis der pludselig også kom en PLAY-TV, så ville jeg sandsynligvis også have købt min sidste film.

Det ville da også være et interessant tilbud, men det er dybest set en leje eller et måneds abonnement (i PLAY's tilfælde dit internet anonnement hos TDC) du taler om nu. Det er et helt andet marked end købe markedet.,

Jeg tror ikke der er nogle af fortalerne for medier her i forum'et der ikke kan se et potentiale i at der udvikles en fælles online platform hvor man kan leje film via Internet. Men leje og købe markedet har eksisteret i mange år pænt ved siden af hinanden og at tro køb pludseligt på magisk vis skulle forsvinde finder jeg naivt.

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

BD er da et tosset format, det er jo hverken småt eller særligt prakisk.

Det er rimeligt praktisk, tilmed meget billigt at producere og holdbart.

Hvis du holder det oppe imod en DRM fil som er udviklet til et lukket system fra kun en fabrikant og som du ikke bare lige kan tage med dig når du skal over til kæresten med din nye film. Du kan selvf. vælge at tage hele afspilleren med istedet for fordi det er den DRM filen er låst til, men så foretrækker jeg trods alt at tage en disc med istedet for f.eks at tage hele Xbox360'en, PS3'en, Tivo'en eller PC'en som DRM filen er bundet til.

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Hvis man indenfor kort tid vil kunne fremstille SD medier til en billig penge, så er det da væsentligt bedre end det gammeldags format med en roterende, larmende, langsom skive.

Jeg tvivler på at 10-50GB SD medier (går udfra at du tænker på flash diske?) indenfor de næste par år kommer til at koste 5-10 kr i produktions omkostninger ligesom optiske medier som DVD'er og Blu-ray diske.

Hvis dit drev larmer når du afspiller diske, så er det fordi du enten ikke passer på dine diske eller har købt noget billigt juks af et drev. Hvis du ikke passer på din flash disk går den også i stykker.

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Men optiske medier er dyre at transportere


Forklar. En film på et SD kort i tommelfingerneglsstørrelse skal stadigvæk have en æske med plads til cover, information, diverse logoer (aldersgrænse m.m.).

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg ved godt CF/SD er for dyrt endnu, men hvis du om 2 år kan købe en 24GB CF/SD klods til 10kr. Så tror jeg ikke på BD selvom den kun koster 1 kr.


Du tror at filmselskaber vil æde en udgift 10 gange større? Og derudover er 24GB næppe nok.

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Folk vil også lettere kunne forstå et nyt fysisk medie fremfor BD som jo bare ligner en CD/DVD.


BD ligner jo netop CD/DVD fordi det er genkendeligt. Det giver en større tryghed. Der er intet teknisk bag valg af diskstørrelse.

Og igen, der er ingen grund til at der skulle komme endnu et fysisk format.

Alt det du skriver omkring fordele med SD vil jo også være der med downloads.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Der tror jeg mere på download, hvor man bestiller filmene hjem på forhånd, og så hentes de ned på et midlertidigt disk lager eksempelvis om
natten. Sådan et system vil dog næppe give lov til at brænde filmene ud på et andet medie, så på den måde kan det ikke erstatte fysiske medier.



Men det vil nok være tilladt at overføre til iPod eller anden bærbar afspiller - ganske som i dag.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 17:33
Se det ikke ud til at det er de lav kvalitets format der gå han og afsløser
de høj kvalitets vi i dag har i fysisk form.

Så som Mp3 kan hen og afløser CD og Dvix kan hen og afløser DVD og
HDDvix kan hen og afløser Blu-ray, at den ene grund af disse format er
meget mobile, og det er det format de unge kender, har faktis hør om
unge der ser en fysisk format som en CD eller DVD som noget gammle i
stil med en LP.

Redigeret af Startrek - 31-Oktober-2008 kl. 17:37
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 17:37

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Så kan man altid diskutere om det lovligt eller ej, men de gode dvd film jeg har er lagt på en server og nogle USB diske. Fordi de orginale er gemt væk. Dvd filmen er lagt i orginal form uden komprimering. Så skal man nemlig ikke skifte dvd hvergang. Min Popcorn A100 viser også et bedre
billede end min denon 1930, synes jeg selv.  

Nu kender jeg ikke denon 1930 dvd afspilleren, men jeg har både TViX, eGreat, iStar og HDX afspillere med samme chipsæt og flere af dem samme firmware fra NMT ligesom Popcorn A100.

Personligt syntes jeg mine afspillere afspiller DVD som en billig no-name kina DVD afspiller - dvs. pænt ringe, men tåleligt for de fleste. Min ref. i den forbindelse er PS3 og Toshiba HD-XE1 hvor jeg mener sidstnævnte er bedst.

Men jeg laver samme nummer som du gør og lægger mange af mine medier på min server fordi det er bekvemt. Når jeg bruger lærredet/projektor og skal se en "effekt film" er det dog altid fra det originale Bluray/HD-DVD medie pga HD lyden og fordi Blu-ray skiverne på min server er recoded til en lavere bitrate.

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 17:39
En BD skive er da ikke praktisk, den bliver let ridset, er ikke særligt håndterbar. Vil igen påstå den sætter en række begrænsninger fremfor et mindre medie.

Når man er på farten, så er det fedt med en lille bærbar. Selv store bærbare som Apple Air, + de andre kloner kommer uden drev. Her ville man let kunne smide flash disk i og derefter se filmen enten på den bærbare eller forbundet til tv'et på f.x. ens hotel værelse.

Det eneste gode ved BD er da prisen.

Umiddelbart larmer mit drev ikke, dvs larmen fra PS3 er væsentligt højre. Men en optisk disk vil alrid larme mere samt bruge mere strøm end flash ram.


Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 17:54
Mediet 'Blu-Ray' er vel heller ikke rettet mod de forbrugere der konsumerer film på vej i bussen eller toget i en laptop? Det er jo netop et HD-medie, hvorfor mange kunder jo vælger Blu-Ray når de i forvejen har en (Full)HD-ready fladskærm og/eller digital surround derhjemme. Ingen af delene er kompatible med termerne "bærbar", "på farten", "lille" eller andre fordele ved flash-kapacitet.

Blu-Ray er jo skræddersyet til hjemmebiografen, hvorfor selve den fysiske størrelse egentlig ikke er så pokkers relevant. Det er langt mere indholdet og kvaliteten heraf; to faktorer man netop går voldsomt på kompromis med, når man vil have det hele 'on the fly' på en bærbar.

Efter min mening to vidt forskellige verdener, markeder og kundekredse.
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
sauron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 17:57
det spændene bliver at se hvordan aftalen med netflix og xbox kommer til at gå. i dvdweekly podcasten fortalte han at han var med i xbox betaen med netflix hvor du bare ka låne alle de film  du vil bare  du er medlem og laver en liste af de film du vil se (ligsom lovefilm her i dk) .og de 50 film han havde i sin top 50 startet så snart han trykket play på konsollen. hvis dette bliver verdens om spændene bliver blu-rays fremtid svær
pioneer lx5090(ISF kalibreret)
onkyo tx-sr705( kalibreret af otto)
B&W dm602
toshipa hd-30
ps3
xbox 360
wii
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

En BD skive er da ikke praktisk, den bliver let ridset


Det burde den ikke gøre med sin hårde coating.

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

er ikke særligt håndterbar.


Et SD i ministørrelse er bedre?

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Vil igen påstå den sætter en række begrænsninger fremfor et mindre medie.Når man er på farten, så er det fedt med en lille bærbar.


Der kan filmen jo ligge på harddisken. Enten i form af et download du har købt, eget rip, en Digital Copy som følger med diverse film osv. osv.

Går du rundt med musik på SD kort?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu