recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Blu-ray bliver spået en snarlig død"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Blu-ray bliver spået en snarlig død"

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 14:16
Så længe at butikker som Fona, TP market og Blocbuster tage de prise for
Blu-ray film som de gør, så er det 100% sikke på at Blu-ray ikke kan
sælges.

Bla. er Fona ikke sælige god til at reklamer for Blu-ray i den reklame de
sender ud til folk, så mange gang opdager men slet ikke at bla. Fona
sælge Blu-ray film.

Blu-ray film og Blu-ray afspille skal hurtig ned på samme priser som man
idag tager for DVD film og DVD afspiller, eller så udød Blu-ray stille og
rolig.

Redigeret af Startrek - 01-November-2008 kl. 14:18
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Blu-ray film og Blu-ray afspille skal hurtig ned på samme priser som man
idag tager for DVD film og DVD afspiller, eller så udød Blu-ray stille og
rolig.

Nej, Blu-Ray dør ikke stille og roligt. Den behøver nemlig ikke nogen revolution som DVD gjorde. Det er det, jeg lige har forsøgt at forklare.

Desuden er Blu-Ray film ikke specielt dyre. Nye BD-udgivelser ligger vel omkring 20% over nye DVD-udgivelser. Det er vel ikke dyrt for 5-6 gange så mange pixels. Forskellen er bare, at BD-mediet er så nyt, at der endnu ikke eksisterer gamle udgivelser til spotpris.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Kan det være fordi Axelmusic sælger både europæiske og amerikanske udgivelser er der er nogle sammenfald. Nogle måske dobbelt og nogle slet ikke officielt på det amerikanske marked?

Axel Music (.com) har ikke så mange engelske titler at det kan gøre den forskel, og de har heller ikke så mange australske at det gør noget videre. Det er ret lang tid siden at Axel Music røg over 1000, da jeg husker at jeg lagde mærke til det for en måned eller to siden. Jeg ved ikke hvor den store forskel kommer fra, men ca. 800 er noget undervurderet, IMO, og det var egentlig blot det min pointe var Tæller man andre markeder end det amerikanske med, hvilket vi jo ligeså godt kan når vi jo sidder her i Danmark, så når man snildt op over 1000.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 15:24
Håber skam hele ikke at Blu-ray udød, for man skal lede længe efter en
større film oplevlse som man får med Blu-ray format, derfor kan man god
værre bange for at det sker, på grund af jeg har værre noget uheldig i
min tid, har splidt penge på Betamax, SACD/DVD-Audio og Laserdisk.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Håber skam hele ikke at Blu-ray udød, for man skal lede længe efter en
større film oplevlse som man får med Blu-ray format, derfor kan man god
værre bange for at det sker, på grund af jeg har værre noget uheldig i
min tid, har splidt penge på Betamax, SACD/DVD-Audio og Laserdisk.

Både Betamax og Laserdisk manglede jo netop den bagudkompatibilitet, som er min pointe vedr. BD.

SACD/DVD-Audio er til lyd, og her har bedre formater ikke en chance. Folk er simpelthen ligeglade. Ellers ville de ikke sidde i toget og spille musik for hinanden på mobiltelefoner med skrattende højttalere.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 16:21
Det er ellers synd at vi er ved at miste en hel generation til dårlig lyd, for
den dag de er vokse fra Mp3 musik over mobiltelfon eller iPod, er de
nemlig bilvet døve
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 16:49

QUOTE]

SACD/DVD-Audio er til lyd, og her har bedre formater ikke en chance. Folk er simpelthen ligeglade. Ellers ville de ikke sidde i toget og spille musik for hinanden på mobiltelefoner med skrattende højttalere.
[/QUOTE]

Hvad er det for nogle bedre formater du omtaler?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Citér

Det var en generel betragtning: Du kan ikke sælge bedre lydformater til pøbelen, da de er totalt ligeglade med lydkvalitet, medmindre der følger andre fordele med.

Jeg har ingen planer om at indgå i en diskussion om, hvorvidt SACD eller DVD-Audio er bedre lydformater, da det alligevel ikke har nogen relevans for mit budskab - eller for denne tråd for den sags skyld.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 17:00

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jeg sidder og krummer tæer når jeg hører det.. Jeg syntes støjniveauet fra den slags apparater i det offentlige rum efterhånden er så uudholdeligt, at jeg virkeligt skal tage en dyb indånding når jeg f.eks skal tage en bus.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 17:12

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Citér

Det var en generel betragtning: Du kan ikke sælge bedre lydformater til pøbelen, da de er totalt ligeglade med lydkvalitet, medmindre der følger andre fordele med.

Jeg har ingen planer om at indgå i en diskussion om, hvorvidt SACD eller DVD-Audio er bedre lydformater, da det alligevel ikke har nogen relevans for mit budskab - eller for denne tråd for den sags skyld.

Var bare nysgerig... I min verden er SACD/DVD-AUDIO toppen af poppen, så hvis du havde noget bedre var jeg da interesseret i at vide hvad jeg evt går glip af.. (Og det er IKKE for at starte nogen for/imod diskusion..)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 17:53
OK. Så tror jeg, at vi gik fejl af hinanden.

Da jeg skrev "SACD/DVD-Audio er til lyd, og her har bedre formater ikke en chance.", mente jeg ikke ikke "bedre formater end SACD/DVD-Audio". Jeg mente "bedre formater end CD".

Når selv CD er for godt til den måde, musik behandles på i dag, er der jo ikke meget håb for bedre formater.

Jeg sidder og krummer tæer når jeg hører det.. Jeg syntes støjniveauet fra den slags apparater i det offentlige rum efterhånden er så uudholdeligt, at jeg virkeligt skal tage en dyb indånding når jeg f.eks skal tage en bus.

Ja, det er slemt nok, at nogle mennesker ikke kan regne ud, at det nok ikke er så smart, at alle sidder og spiller hver sit musikstykke højt. Men at de kan udholde lydkvaliteten i telefonens højttaler, det er da helt uforståeligt.

Men nu er vi nok ved at komme ret meget off-topic i forhold til BD's fremtid.
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 18:16

OK. Så tror jeg, at vi gik fejl af hinanden.

Da jeg skrev "SACD/DVD-Audio er til lyd, og her har bedre formater ikke en chance.", mente jeg ikke ikke "bedre formater end SACD/DVD-Audio". Jeg mente "bedre formater end CD".

Når selv CD er for godt til den måde, musik behandles på i dag, er der jo ikke meget håb for bedre formater.

Ja, det er slemt nok, at nogle mennesker ikke kan regne ud, at det nok ikke er så smart, at alle sidder og spiller hver sit musikstykke højt. Men at de kan udholde lydkvaliteten i telefonens højttaler, det er da helt uforståeligt.

Men nu er vi nok ved at komme ret meget off-topic i forhold til BD's fremtid.

Det er måske ikke så meget OT endda, det er egentlig meget sammenlignligt. Den nye generation køber ikke cd´er men downloader fra nettet, hinanden el. har en tjeneste som TDC-Play. Og med hensyn til kvaliteten downloader mange af den yngre generation masser af film mv. fra nettet i en kvalitet ,jeg ikke i den største koger kunne drømme om at se på...

Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu