recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray eller HD Download?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-ray eller HD Download?

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Janice Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-ray eller HD Download?
    Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:08

Hej.

Jeg er i den situation at jeg efterhånden er godt træt af at se grumset dvd på min 37" Phillips Lcd.

Så nu vil jeg gerne have noget Hd. Men hvordan?

Den nemme løsning er selvfølgelig at købe en Blu-ray afspiller. Så er jeg sikker på at få den bedst mulige kvalitet, og det er simpelt og lige til. Men jeg ville gerne undgå at have en afspiller mere, eftersom jeg har en phillips hts8100 hængende på vægen, og skal i den forbindelse placere Blu-ray afspilleren et andet sted i huset.

Den anden mulighed er at koble min pc til tv´et og downloade film. Men jeg er meget i tvivl om kvaliteten af dette, efter at have læst en masse dårligt om det på nettet. Og i min verden giver det sig selv at når man downloader noget fra nettet er det altid i dårligere kvalitet...Men det ville være smart, for så sparer jeg pengene på afspilleren, og skal ikke købe dyre blu-ray film på diske.

Måske man kan få et mini blu-ray drev til pc´en som er lige så god kvalitet som en almindelig afspiller?

Hvis jeres svar er at købe en almindelig Blu-ray afspiller, hvilken ville i så vælge til ca 1500 kr?

Håber jeg kan få startet en lille debat om emnet, for det virker som om de er mange der er i tvivl om netop dette her.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Janice Janice skrev:

Den anden mulighed er at koble min pc til tv´et og downloade film. Men jeg er meget i tvivl om kvaliteten af dette, efter at have læst en masse dårligt om det på nettet. Og i min verden giver det sig selv at når man downloader noget fra nettet er det altid i dårligere kvalitet...Men det ville være smart, for så sparer jeg pengene på afspilleren, og skal ikke købe dyre blu-ray film på diske.

Det er også aldeles ulovligt - og ikke tilladt at diskutere på recordere.dk

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Vel ikke nødvendigvis - der findes jo steder hvor man kan betale sig fra at streame films. F.eks. Spuknik havde en overgang HD-film på programmet (jeg ved ikke om de har det stadig, det er længe siden jeg kiggede).

-Kent
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:39

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Vel ikke nødvendigvis - der findes jo steder hvor man kan betale sig fra at streame films. F.eks. Spuknik havde en overgang HD-film på programmet (jeg ved ikke om de har det stadig, det er længe siden jeg kiggede).

-Kent

Umiddelbart ser det jo ikke ud som om det er den løsning der er på tale. Slet ikke Sputnik.

Oprindeligt skrevet af Janice Janice skrev:

Selv om du godt kan have rigtig flot HD materiale på din PC, så ville jeg nu stadig råde dig til at købe dine film lovligt. Du bliver så meget mere glad for det i længden! ;) Plus at du må tale om dem herinde - hvilket du ikke må med pirateri.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2006
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:53
Finde der overhovedet tjenester der lovligt tilbyder downloads af nye film og tv shows 
/Christian

'I stick my neck out for nobody'
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 14:21

Ja, Xbox Live Videomarketplace og Netflix - men desværre ikke tilgængeligt i Danmark...

Det er hvad jeg kender til.

Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 15:11
Ja og man skal huske, at hvade en virklig hurtig, net hastighed for at få
fuld glæde af HD download, hvis man ikke ønske at vente omkring en
dag (eller mere), før at man kan se HD filmen
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 15:51
Jo, men faktisk kan Netflix streame din HD film inden hele filmen er hentet så det er ganske smart lavet
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Janice Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 16:11

Hov Hov Hov folkens.

Jeg havde under ingen omstændigheder tænkt på at downloade ulovlige film. Jeg var sikker på at man kunne købe HD film over nettet, for jeg synes at have læst anmeldelser af dette flere steder. Det jeg mente med at jeg ikke skulle købe dyre film på diske var, at filmene vel er billigere over nettet?!?

Men hvis det med at downloade/købe film over nettet ikke kan lade sig gøre, er der vel kun de 2 andre muligheder.

Nogen der har gode erfaringer med Blu-Ray drev til pc, videreført til TV?

Redigeret af Janice - 07-Januar-2009 kl. 16:44
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 16:37

Janice: Personligt ville jeg til en hver tid foretrække en stationær afspiller.

I den prisklasse ville jeg nok vælge at give et par hundrede mere og få en Sony BDP-350. Denne model kan fåes omkring 1800,- på nettet (dansk forhandler). Bilka har den forøvrigt også på "tilbud" i denne uge til 2.000. Med i kassen følger der 2 film. Den kan sikkert også fåes et par hundrede kroner billigere hvis du køber den hos en svensk eller engelsk forhandler.

Syntes selv det er den billigste afspiller hvor du stadig får næsten alle væsentlige funktioner. Det eneste den lige mangler er dekodning af DTS-HD Master Audio og så har den "kun" 5.1 analog udgang.

Redigeret af hedberg - 07-Januar-2009 kl. 16:38
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Janice Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 16:42

Okey. Det lyder godt. Lyder som om der ikke er nogen vej uden om en stationær afspiller.

Hvad mangler der af funktioner hvis man køber et B-r drev til sin pc, og går der meget kvalitet tabt fra pc til tv?

Det har vel også noget at sige, hvilken hardware man har i sin pc?

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 16:47

Youtube har faktisk video'er i HD kvalitet,   men det er jo ikke bio film

Blu-ray afspiller kan snart købes til 2K   så det er ikke langt fra din pris

Redigeret af hansie - 07-Januar-2009 kl. 16:48