recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray eller HD Download?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-ray eller HD Download?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Janice Janice skrev:

Hvad mangler der af funktioner hvis man køber et B-r drev til sin pc, og går der meget kvalitet tabt fra pc til tv?

Det har vel også noget at sige, hvilken hardware man har i sin pc?

Du behøver såmænd ikke gå glip af noget med den rigtige PC - F.eks en med en HDMI udgang vil være yderst velegnet, såfremt den ellers lever op til krav liste til f.eks PowerDVD afspilleren som du kan se her:

http://www.cyberlink.com/multi/products/main_1_en_US.html

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Blu-ray afspiller kan snart købes til 2K   så det er ikke langt fra din pris

Er prisen da gået op for de billigste?

De har været under 2000 for de billigste i et par måneder efterhånden. Lige pt. er den billigste en Samsung til 1600,- inde på dvdpriser.dk

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 18:50
med et lydkort der kan give ukomprimeret hd-lyd og et blu-ray drev samt den harddisk plads der kræves til 25-50g film tror jeg personligt det kan blive lige så dyrt som en afspiller til kr. 1.800,-
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 20:57

Hvis du kan købe film i noget mpeg4, 720p med en OK bitrate, så vil du ganske givet opleve nær BD kvalitet på din 37". Et par giga pr. time er sikkert fint.

Hvis vi siger 5 GB pr. film, så er det 250+ film på en 1,5 TB HDD til en tusse. Det kan jeg godt se idéen i. Specielt hvis disken sidder i en Popcorn Hour eller lignende.

Kuro
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 22:51
Forstår ikke hvordan man kan få HD til 5GB når en DVD fylder 5-9G...Giver ingen mening med mindre det er ringe kvalitet og ikke har noget til sammenligning med HD
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 23:45

De nye codecs som H.264 og VC-1 er meget mere effiktive end mpeg2 som bliver brugt til DVD'er. Men 5GB er lige optimistisk nok medmindre man skærer voldsomt i opløsning (f.eks til 720p). Det er dog stadigt markant flottere end DVD'er.

Der er dog selskaber som Vudu i USA, som mener de kan lave HD i 1080p med en bitrate på ca. 3600kbps. Jeg har meget svært ved at tro der ikke går temmeligt mange detaljer tabt med så lav en bitrate.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 00:38

Spot on, Hedberg.

Som sagt, 5GB - mpeg 4 - 720p - 5Mbps, så har du top$ på mindst op til 50" (gætter ...).

1080p og 8 Mbps er i hvert fald flot, når man ser Sonys trailere på PS3. Ved ikke med 3,5 Mbps.

Kuro
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 00:44
Jeg tror mange vil være tilfredse med noget der er ringere end blu-ray og sikkert også blot i 720p. Da øjet jo som bekendt kun har en begrænset evne til at se små detaljer på fx 3 meters afstand.

Mange ønsker en let måde at tilgå de nyere film og ønsker ikke at se dem mere end een gang, altså er behovet for at samle på film ikke til stede. Og blot kvaliteten væsentlig overgår DVD, som mange faktisk finder ok, vil der være et stort marked for leje af HD film via nettet.

Der kommer jo flere og flere på banen med tilbud (tænker ikke på danmark) og det skal nok vinde frem. Især fordi det er forholdsvist billigt,sparer anstrengelser ved køb eller leje og passer til manges behov. Og så er hurtige internetforbindelser blevet mere udbredt. 

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 01:06

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Jeg tror mange vil være tilfredse med noget der er ringere end blu-ray og sikkert også blot i 720p. Da øjet jo som bekendt kun har en begrænset evne til at se små detaljer på fx 3 meters afstand.

Mange ønsker en let måde at tilgå de nyere film og ønsker ikke at se dem mere end een gang, altså er behovet for at samle på film ikke til stede. Og blot kvaliteten væsentlig overgår DVD, som mange faktisk finder ok, vil der være et stort marked for leje af HD film via nettet.

Der kommer jo flere og flere på banen med tilbud (tænker ikke på danmark) og det skal nok vinde frem. Især fordi det er forholdsvist billigt,sparer anstrengelser ved køb eller leje og passer til manges behov. Og så er hurtige internetforbindelser blevet mere udbredt. 

Tror også der er et marked for den slags. Hvis det blev langseret som en del af f.eks en konsol som Netflix i USA via bl.a. Xbox360 ville det formodenligt blive en succes. Men de forsøg på online udlejning eller VOD vi har set i Danmark indtil nu syntes jeg godtnok har været noget tamme.

Min personlige holdning:

• Drop browser løsningen.. Gider bare ikke se TV på min computerskærm eller være nød til at have en computer i stuen.
  • Skal fungere via f.eks PS3, Xbox360 eller lign. net tilsluttet hardware. Jeg vil helst ikke have endnu en boks og absolut ikke en som ikke kan andet og som er bundet til en speciel leverandør som det er tilfældet med Vudu i USA.
  • Kvaliteten skal være i orden. - bitraten skal være i orden.
  • Prisen skal svare til kvaliteten. Bemærk at min lokale Blockbuster de sidste par gange jeg har været dernede lejer BD'er ud temmeligt billigt. Sidste gang var det 5 stk BD'er i 7 dage for 75 kr. Så nytter det ikke noget det koster 45 kr. for en online film i 24 timer.
  • Udvalg skal være bredt. Sidst jeg kiggede på en VOD tjeneste, så var der måske 40 film. Det er ikke godt nok - slet ikke når halvdelen var ældre end mig. Der skal være en markant del af distributørerne med fra starten af.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Belwas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-November-2007
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 08:56
Mht bluray fra computeren skal du være opmærksom på at mange PC lydkort ikke er True HD / Master DTS kompatible.

Jeg ved ikke om der findes kort med HDMI der både klarer lyd og billede? Personligt har jeg et grafikkort med HDMI udgang, og så en SPDIF forbindelse fra lydkort til grafikkort. Det virker fremragende til film med DD lyd, men jeg vil aldrig kunne få TrueHD eller andre tabsfri formatter gennem den forbindelse.
Til top
Janice Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-December-2006
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 11:29

Mit tv understøtter jo kun 720p og 1080i

Gør det nogen forskel mht valg?

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 13:51
Hvad med HD lyd, så som True HD / Master DTS, det ville ryge med HD
Download, på grund af der ikke plads til både HD film og HD lyde ?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu