|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Du behøver såmænd ikke gå glip af noget med den rigtige PC - F.eks en med en HDMI udgang vil være yderst velegnet, såfremt den ellers lever op til krav liste til f.eks PowerDVD afspilleren som du kan se her: http://www.cyberlink.com/multi/products/main_1_en_US.html
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Er prisen da gået op for de billigste? De har været under 2000 for de billigste i et par måneder efterhånden. Lige pt. er den billigste en Samsung til 1600,- inde på dvdpriser.dk |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
![]() |
med et lydkort der kan give ukomprimeret hd-lyd og et blu-ray drev samt den harddisk plads der kræves til 25-50g film tror jeg personligt det kan blive lige så dyrt som en afspiller til kr. 1.800,-
|
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
![]() |
|
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
Hvis du kan købe film i noget mpeg4, 720p med en OK bitrate, så vil du ganske givet opleve nær BD kvalitet på din 37". Et par giga pr. time er sikkert fint. Hvis vi siger 5 GB pr. film, så er det 250+ film på en 1,5 TB HDD til en tusse. Det kan jeg godt se idéen i. Specielt hvis disken sidder i en Popcorn Hour eller lignende. |
|
Kuro
|
|
![]() |
|
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
![]() |
Forstår ikke hvordan man kan få HD til 5GB når en DVD fylder 5-9G...Giver ingen mening med mindre det er ringe kvalitet og ikke har noget til sammenligning med HD
|
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
![]() |
|
![]() |
De nye codecs som H.264 og VC-1 er meget mere effiktive end mpeg2 som bliver brugt til DVD'er. Men 5GB er lige optimistisk nok medmindre man skærer voldsomt i opløsning (f.eks til 720p). Det er dog stadigt markant flottere end DVD'er. Der er dog selskaber som Vudu i USA, som mener de kan lave HD i 1080p med en bitrate på ca. 3600kbps. Jeg har meget svært ved at tro der ikke går temmeligt mange detaljer tabt med så lav en bitrate. |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
Spot on, Hedberg. Som sagt, 5GB - mpeg 4 - 720p - 5Mbps, så har du top$ på mindst op til 50" (gætter ...). 1080p og 8 Mbps er i hvert fald flot, når man ser Sonys trailere på PS3. Ved ikke med 3,5 Mbps. |
|
Kuro
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg tror mange vil være tilfredse med noget der er ringere end blu-ray og sikkert også blot i 720p. Da øjet jo som bekendt kun har en begrænset evne til at se små detaljer på fx 3 meters afstand.
Mange ønsker en let måde at tilgå de nyere film og ønsker ikke at se dem mere end een gang, altså er behovet for at samle på film ikke til stede. Og blot kvaliteten væsentlig overgår DVD, som mange faktisk finder ok, vil der være et stort marked for leje af HD film via nettet. Der kommer jo flere og flere på banen med tilbud (tænker ikke på danmark) og det skal nok vinde frem. Især fordi det er forholdsvist billigt,sparer anstrengelser ved køb eller leje og passer til manges behov. Og så er hurtige internetforbindelser blevet mere udbredt. |
|
![]() |
|
![]() |
Tror også der er et marked for den slags. Hvis det blev langseret som en del af f.eks en konsol som Netflix i USA via bl.a. Xbox360 ville det formodenligt blive en succes. Men de forsøg på online udlejning eller VOD vi har set i Danmark indtil nu syntes jeg godtnok har været noget tamme. Min personlige holdning:
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
Belwas ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-November-2007 Status: Offline Point: 48 |
![]() |
Mht bluray fra computeren skal du være opmærksom på at mange PC lydkort ikke er True HD / Master DTS kompatible.
Jeg ved ikke om der findes kort med HDMI der både klarer lyd og billede? Personligt har jeg et grafikkort med HDMI udgang, og så en SPDIF forbindelse fra lydkort til grafikkort. Det virker fremragende til film med DD lyd, men jeg vil aldrig kunne få TrueHD eller andre tabsfri formatter gennem den forbindelse. |
|
![]() |
|
Janice ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() |
Mit tv understøtter jo kun 720p og 1080i Gør det nogen forskel mht valg? |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Hvad med HD lyd, så som True HD / Master DTS, det ville ryge med HD
Download, på grund af der ikke plads til både HD film og HD lyde ? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |