Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Schjelde
Guld medlem
Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
|
Sendt: 08-Januar-2009 kl. 15:49 |
Selvfølgelig vil der være et marked for det hvis det er som Hedberg nævner det. Vil jeg i hvert fald også gætte på.
Der er marked for dårlig kvalitets lyd via mp3 og der er yngre målgruppe der tager sig til takke med divx. Men så er der ikke meget kvalitet ift. kvantitet over det. Derudover vil der formentligt komme en masse DRM lignende problemer for nogle apperater.
Vil også mene det skal køre via en løsning som Hedberg nævner uden dog at have erfaring med den slags, ellers vil en almindelig familie med 3 børn og 2 x fuldtidsarbejde ikke have tid til problemer med opsætning af computer, konstant opdatering af drivere og setup. Det skal bare spille 100% med automatisk firmware update til 1 maskine.
|
Sony AF8 65 Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 08-Januar-2009 kl. 16:21 |
Startrek skrev:
Hvad med HD lyd, så som True HD / Master DTS, det ville ryge med HD Download, på grund af der ikke plads til både HD film og HD lyde ? |
Ja, HD lyd ville der fordenligt ikke være pga. størrelsen.. Det er så også også her hvor kæden hopper af for mig og jeg ikke ville benytte det medmindre prisen var *MEGET* billig i forhold til BD'er (som jeg jo jævnfør eksemplet ovenfor syntes er meget billige at leje i forvejen).
Jeg vil tro sådan et tilbud ville henvende sig til de mennesker som er tilfredse med DVD i dag og ikke har det nyeste 5.1/7.1 setup i stuen, men bare hører lyden igennem TV'et.
|
Med venlig hilsen, Thomas
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 08-Januar-2009 kl. 16:27 |
Man må ikke glem, at prise på Blu-ray film, er på vej til at koste det
samme som DVD film, tro ikke at der gå mange år før at vi se Blu-ray film
på tilbud til 25-50 kr.
Og det er hele ikke umulig at, man begynde at hold op med at prod. film
på DVD og rent udgiver film på Blu-ray (det ville sefølig give noget meget
billig DVD film, ind til at lager af DVD er tømt, det sker jo nu for VHS).
|
 |
henriksommer
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2008
Point: 763
|
Sendt: 08-Januar-2009 kl. 16:47 |
startrek:
de stopper aldrig med at producere film på dvd. jeg har nu spurgt 10 tilfældige personer over 40 (mellem 40 og 59) om de vidste hvad blue ray var. de kiggede mærkeligt på mig. selvom om jeg forklarede dem at det var film i en bedre opløsning, på en ny slags disk som gjorde oplevelses på en fladskærm bedre. de påstod at de ALDRIG havde hørt ordet blue ray før. (på trods af at samtlige disney film bliver udgivet BÅDE på dvd og blue ray og de siger det i reklamerne) blue ray bliver kun et produkt for den kræsne bruger. lidt ligesom laserdisken i sin tid. dog vil mange flere benytte sig af blue ray og formattet vil overleve ud i fremtiden men allerede nu kan man købe blue ray til 149,- (på www.mowee.dk) og så også de havde nogle billige på elgigantens hjemmeside. jeg vil personligt selv gå over til at samle på blue ray frem for DVD. og ved at mange gør mig kunsten efter. men blue ray bliver aldrig en afløser for DVD.
|
Philips 65" 754 Oled Panasonic 55" CX800E Nvidia Shield Android Tv
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 08-Januar-2009 kl. 17:02 |
Det sagde man også om vhs, og nogle få bruger den endnu. i mine øjne er vhs udgået dvd udgår også på et tidspunkt, nemlig den dag du ikke kan købe nye film på dvd. Det samme vil ske med blueray. mange følger ikke udviklingen, de personer har jo stadig et CRT TV og får ikke noget ud af blueray. Alle nye film bliver købt på blueray, så for min skyld kan de godt nedlægge produtionen af dvd. Jeg har stadig mange dvd og dem ser jeg også, for jeg vil aldrig købe en film på blueray som jeg har på dvd.
|
 |
Startrek
--
|
Sendt: 08-Januar-2009 kl. 17:03 |
Mon ikke at den dag, hvor man helt holder op med at prod. film på DVD,
mener at Sony en gang har udtale, at ikke ville prod. film på DVD, men gå
rent over til Blu-ray (om cirka 3 år.), når først et stor filmselskab går rent
over til Blu-ray, så følge ander filmselskaber sikke med.
At folk ikke kender til Blu-ray format, er ikke noget nyt, tænk bare på da
man gik over fra VHS til DVD, her kendte ikke mange til DVD format.
At Blu-ray afløse DVD, er helt sikke, den dag hvor man kan købe en Blu-
ray afspille i bla. Bilka, Aldi eller Netto, komme tætte og tætte på hver
dag.
Og folk skal nok lære om HD, når det bliver normal med HD fladskærme
og HDTV.
Det hele er kun et spørsmål om tid, før at vi er der.
Og man kan ikke blande Laserdiske ind i dette, da Laserdiske jo kom før
DVD, og Laserdisk formate koste en formue, set i forholde til VHS koste
den gang, og den gang var det ikke normal at man købet sin eje film.
Og en anden og vigtig ting, dem der har set Blu-ray film, har idag købt en
Blu-ray afspille og er helt hold op med at købe DVD film, og jeg er skam
også helt gået væk fra at købe film på DVD.
Der skal altid værre nogle pioneer, ind for nye formter, jeg har værre
pioneer ind for CD (var en af de først der købet en CD afpiller i DK) og
DVD (her var jeg skam en af de først der købte en DVD afspiller i DK) og
nu Blu-ray, så historien gentage sig.
Redigeret af Startrek - 08-Januar-2009 kl. 17:11
|
 |
henriksommer
Guld medlem
|
Sendt: 08-Januar-2009 kl. 17:09 |
kan være i har ret.. er dog stadig skæptisk. som sagt vil jeg selv købe blue ray i fremtiden. men tror aldrig at personer som min mor og far (50 og 59) nogensinde vil komme til at eje en eneste blueray film. men min far optager selvfølgelig stadig på vhs bånd. og har slidt et par videoer op i de sidste år *g* (pga han spoler meget i det han har optaget.)
|
|
 |
hedberg
Guld medlem
|
Sendt: 08-Januar-2009 kl. 17:10 |
Startrek/henriksommer:
Jeg vil mere lægge mig midt imellem. Jeg tvivler på at DVD film forsvinder fra markedet de næste 4-5 år, men i takt med at priserne på Blu-ray afspillere nærmer sig priserne for DVD afspillere (og det mener jeg sker hurtigt) sådan som udviklingen er lige nu. Når folks DVD afspillere alligevel skal skiftes vil det være fristende at købe en BD afspiller istedet for hvis pris forskellen kun er f.eks 200 kr - og det mener jeg meget tæt på at ske.
Vi ser at priserne på film er ved at nå et acceptabelt niveau for nye titler. Når der så kommer et naturligt flow i markedet, så priserne på ældre titler falder eller når vi begynder at se genudgivelser på BD til 50-100,- så vil Hr. og Fru. Jensen også følge med hvis de alligevel har afspilleren.
Men fordi BD afspillerne generelt også er glimrende til DVD afspilning tror jeg ikke vi vil se at Hr. og Fru. Jensen køber alle deres DVD film på BD igen. Det ser jeg mere vil være reserveret til "samleren".
Men det kommer naturligvis meget an på om specielt film distributørerne kan finde ud af at prissætte deres produkter rigtigt.. De lader umiddelbart til at have meget svært ved det i Danmark.
|
|
 |
Startrek
--
|
Sendt: 08-Januar-2009 kl. 17:16 |
Nogle af mine venner på 60 og 75 år. har skam købe en Blu-ray afspiller
og en FULL-HD fladskærm, så det med alder holde ikke.
Og da prise jo er hurtig falden på Blu-ray film og Blu-ray afspille, så kan
det jo god betale sig, at gå over til Blu-ray, da det ikke koste meget mere
end en god DVD afspille, og der er skam mange der er ved at skifte deres
stor CRT TV, til en smart fladskærm (en fladskærm er jo meget mere WAF
venlig, end et gammle CRT TV), og så får man jo pludslig HD.
|
 |
henriksommer
Guld medlem
|
Sendt: 08-Januar-2009 kl. 17:20 |
ja prøver også at overtale min far til at de skal ahve en fladskærm. men hans trofaste 32" panasonic (samme som står i min signatur) fejler ikke noget. udover man ikke kan se hvad der står på knapperne på fjernbetjeningen pga slid :P men de sku have sig en Pan px80 og en blueray afspiller og en harddisk optager. *g* kan være jeg kan overtale dem på et tidspunkt.
|
|
 |
Startrek
--
|
Sendt: 08-Januar-2009 kl. 17:26 |
Der sker jo den dag, hvor din fars CRT TV ikke kan mere, og så skal din
far jo ud efter en flaskærm, og hvis han også har en gammle DVD afspille
der skal skifte ud, så kunne det værre at de god far, pludslig er på HD
vogne, tænk på at prisen på Blu-ray afspille og Fladskærme falder hurtig.
Redigeret af Startrek - 08-Januar-2009 kl. 17:26
|
 |
hedberg
Guld medlem
|
Sendt: 08-Januar-2009 kl. 17:27 |
Startrek skrev:
Nogle af mine venner på 60 og 75 år. har skam købe en Blu-ray afspiller og en FULL-HD fladskærm, så det med alder holde ikke.
|
Mine forældre som er i henholdsvis slutningen af 50'erne og midten af 60'erne har lige fået en BD afspiller i julegave. De har allerede købt et par film i BD og er jublende glade for den og ikke mindst filmene de har købt. De havde nok ikke selv købt afspilleren endnu (nok ventet til den var under 1000,-), men da den var der skulle den godt nok bruges.
Deres nabo som er pensionist har selv været ude og investere i en BD afspiller for et par uger siden. Jeg tror heller ikke nødvendigvis det har noget med alder at gøre, men mere lysten til at prøve noget nyt.
På mig virker de fleste der i dag er i 50/60'erne på ingen måde så gamle som som tidligere. Når jeg ser billeder af mine bedsteforældre som gik bort for 15 år siden, så var de gamle at se på. F.eks er min mor som er i slutningen af 50'erne er mentalt og fysisk meget yngre end min mormor var i den alder.
Redigeret af hedberg - 08-Januar-2009 kl. 17:29
|
|
 |