recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray eller HD Download?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-ray eller HD Download?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Janice Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 21:44

Er en BD afspiller lige så god til at afspille DVD som en almindelig DVD afspiller?

jeg har som sagt skiftet min NAD dvd afspiller ud med en Philips HTS8100 og er bestemt ikke tilfreds med dens kvalitet i forehold til min gamle NAD.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Janice Janice skrev:

Er en BD afspiller lige så god til at afspille DVD som en almindelig DVD afspiller?

Det varierer ekstremt meget alt efter hvad for en afspiller du køber. Nogle få har gode skaleringschipsets som dem man finder i gode dvd-afspillere som Denon 1940, 2930 og lignende, mens andre er direkte elendige. Sådan en afspiller der følger med et HTIB kunne jeg godt forestille mig hører til sidstnævnte kategori, hvad angår dvd-afspilning.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 22:46

Jeg vil mene det er tilfældet sålænge du holder dig nogenlunde indenfor samme klasse af afspiller. En billig Blu-ray afspiller er naturligvis ikke må magisk vis super god til at DVD'er. Vil du have top klasse DVD afspilning så koster det naturligvis ganske som når du køber en fantastisk DVD afspiller. Netop derfor er mange af os spændte på hvad Oppo finder ud. De har netop været meget rost for flere af deres DVD afspillere og deres nye Blu-ray afspiller skulle der have samme scalerings chip indbygget.

Generelt syntes jeg de fleste af de BD afspillere jeg har set har været rimeligt okay til DVD'er - specielt når jeg sammenligner med hvad jeg sådan generelt ser rundt i mine venners og families stuer. Her hersker en blanding af Denver eller meget billige DVD/multianlæg.

I sommerhuset blev en Xbox (som kun blev brugt som DVD afspiller) erstattet med en Sony BDP-350 og det var en væsentlig opgradering som DVD afspiller. En af mine venner som havde en Sony DVD til ca. 1000 kr (kan desværre ikke huske modellen, men et års tid gammel) mente at hans nye Samsung 1400 var meget sammenlignlig i DVD afspilningen da han skiftede.

Men husk ikke at have set en Blu-ray først - for så er alt grimt uanset hvordan man vender og drejer det

Redigeret af hedberg - 08-Januar-2009 kl. 22:47
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

I sommerhuset blev en Xbox (som kun blev brugt som DVD afspiller) erstattet med en Sony BDP-350 og det var en væsentlig opgradering som DVD afspiller.

Dét siger altså også så godt som intet. Den gamle Xbox er måske det værste der findes til dvd-afspilning
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 23:41

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

I sommerhuset blev en Xbox (som kun blev brugt som DVD afspiller) erstattet med en Sony BDP-350 og det var en væsentlig opgradering som DVD afspiller.

Dét siger altså også så godt som intet. Den gamle Xbox er måske det værste der findes til dvd-afspilning

Du har helt ret.. Jeg var forfærdet da jeg så mine forældre var begyndt at bruge sådan en ringe afspiller (den tidligere var gået i stykker).

Når jeg nævner det er det mere fordi jeg syntes der er så mange der har ekstremt ringe DVD afspillerere (sådan nogle 300-400 kroners afspillere eller måske 999,- når der følger 4 søjlehøjtalere med. Hos disse mennesker mener jeg praktisk talt enhver BD afspiller kan levere et bedre billede sålænge den forbindes korrekt (med HDMI og ikke composite eller hvad nogle måske kunne finde på (Ja, jeg har faktisk set nogle gøre det med deres PS3)).

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Janice Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 07:31

Så der er en chance for at en sony BDP s350 afspiller dvd bedre end min philips hts8100?

Mht til kabler, eksperimenterede jeg mellem HDMI og Komponent for lidt tid siden, og må sige, at jeg ikke kunne se forskel.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 08:04

Så der er en chance for at en sony BDP s350 afspiller dvd bedre end min philips hts8100?

Jeg kender ikke Philips'en, så det skal jeg ikke kunne afgøre. Til prisen syntes jeg at Sony'en gør det glimrende. Prøv at tage ned i dit lokale Sony center med et par af dine DVD'er under armen og se dem afspillet på et sammenlignligt TV.

Mht til kabler, eksperimenterede jeg mellem HDMI og Komponent for lidt tid siden, og må sige, at jeg ikke kunne se forskel.

Komponent er også absolut min favorit hvis det ikke var for HDMI. Men prøv med enten scart eller komposite (den ved det ene gule kabel til video signalet) som jeg tit syntes folk forbinder deres afspillere med.

Jeg syntes det burde være forbudt at levere en moderne afspiller uden et moderne kabel som HDMI - for der er folk der bruger dem pga. manglende eller dårlig rådgivning

Redigeret af hedberg - 09-Januar-2009 kl. 08:06
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
movieguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2008
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 11:30
Du skal da bare oprette en US-itunes konto og derfter kan du både leje og købe både HD og SD.... men det er jo bare min mening....
Pioneer 5090h
Pioneer rcs-lx60d
Apple TV 160 gb
Xbox360 m.HD-DVD drev
PS3 60GB
Wii
HD-selector m. harddisk
Til top
Janice Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 11:38

Jeg tror det ender med at jeg køber en afspiller.

Det virker som om der er for meget bøvl med alt det andet, og jeg hader at ikke være sikker på at det jeg ser, har den bedst mulige kvalitet.

Tak for jeres svar

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 11:58
Det tror jeg også du bliver mest glad for i længden.
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Forstår ikke hvordan man kan få HD til 5GB når en DVD fylder 5-9G...Giver ingen mening med mindre det er ringe kvalitet og ikke har noget til sammenligning med HD

Næe forstår jeg heller ikke... Hvis det skal være ordenligt skal man vel downloade de omkring 50GB... Men man skal jo nok have over en 10Mbit for at gide det.. og tror næppe diverse betallingssider gider sælge videoer i fuld Blueray kvalitet selvom det koster det samme.
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 13:53
Ja hvem gider og kigge på en divx film på 700 MB, det samme med HD.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu