|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() Sendt: 26-December-2008 kl. 00:06 |
|
har LIGE fået et Blu-ray drev i julegave og styrter her idag d. 25 ned i blockbuster for at leje en Blu-ray film, og hvad sker så da jeg skal afspille den..........fejl! "Error Code = 0110", "Fail to enable HDCP" hvordan løser jeg det problem og gerne hurtigt! takker derude..... kører med vista 64 bit, powerdvd og et ATI X1200 chipset. |
||
![]() |
||
Anden4220 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
![]() |
|
dit grafikkort understøtter ikke HDCP, brug anydvd for at omgå denne spærring
der vist 21 dages trial... edit: googlede det lige fejl 0110 i powerdvd, er hvis man har to skærme tilsluttet over DVI. Dette understøtter powerDVD ikke... disable en evt. anden skærm... edit: edit: hvis du bruger anyDVD kan du bruge f.eks. skærm og projektor på samme tid... Redigeret af Anden4220 - 26-December-2008 kl. 00:40 |
||
Panasonic TH37PX80
Sony surround Apple Airport express Triax C-HD415CX Playstation 3 |
||
![]() |
||
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
|
det lyder da sindsygt! at ens grafikkort ikke skulle understøtte HDCP så er der pludselig nogle film man bare ikke KAN afspille?? Kører ikke med 2 skærme så ved ikke hvor det skulle komme fra....... det lugter da lidt af dårligt softwaqre!!! |
||
![]() |
||
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
|
Nope, det lugter af DRM.
Studioerne vil ikke have at du afspiller dine film på noget udstyr der ikke kan kryptere hele vejen ud til den analoge del (selve visningen af billedet i dit tilfælde). Så du bliver nødt til at omgå det, eller skifte din skærm. http://en.wikipedia.org/wiki/HDCP |
||
![]() |
||
![]() |
|
både min skærm, Asus, og mit motherboard, Gigabyte http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Ove rview.aspx?ProductID=2579, understøtter HDCP. Men hvor sætter man det til henne og man kan da ikk lige pludselig skifte en hel fjernsynsskærm ud!? Hvad gør i andre?? Ellers skal man konvertere det til et andet format som man SÅ kan afspille fra computeren?? |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Hvis du nu læste hvad Anden skriver til dig: Brug AnyDVD fra www.slysoft.com
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
|
AnyDVD grænser til ulovligt (softwaren er i sig selv lovlig, men man må kun bryde kopi sikringen hvis han ellers ikke ville kunne se det).
Det store spørgsmål er om han ellers ikke kan se det? Man kan jo argumentere for at han ikke kan - men omvendt kan det bare være en simpel software opdatering der skal til. |
||
![]() |
||
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
|
Da de første HDCP ting nåede ud på marked viste det sig at enhederne ikke altid kunne finde ud af at snakke sammen alligevel. Der var vist et par steder i HDCP standarden som kunne fortolkes forskelligt HDCP er jo filmselskabernes våde drøm som ikke gør andet end genere forbrugerne som faktisk lovligt køber blueray. Piraterne har naturligvis forlængst omgået dette, så HD material flyder som vraggods i bugten som alle kan afspille. Så hvis du vil fortsætte lovligt skal du bukke dig forover og lade filmselskaberne gøre det de gør bedst ved dig. God fornøjelse Nå nok sur opstød. Prøv lige at smide Cyberlinks BD advisor på systemet og se hvad den siger. http://docs.cyberlink.com/english/event_2008/bd_advisor/inde x.html |
||
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
||
![]() |
||
![]() |
|
ALLE SAMMEN! Det var sgu Blu-ray filmen som var defekt, har lige været nede i Blockbuster og fået en ny og nu spiller det alt sammen - puuha det var sgu dejligt! Men MANGE tak for tiden i har brugt på mig og de gode idéer som i er kommet med pga en skide "skive" var defekt! Takker..... |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
AnyDVD er IKKE ulovligt. Man kan diskutere om CloneDVD fra samme selskab er lovligt. Hvis du tager din BR skive og putter den i dit udstyr, og du ikke kan se indholdet på grund af spærring, så har du ifølge loven ret til at omgås denne spærring, med henblik på at se det du har købt. DVS hvis han installerer et stykke SW der sørger for at han nu kan se det, så er det lovligt, idet det derved er bevist at det var spærringen der forhindrede ham i at se sit lovligt indkøbte materiale Dette fremgår tydeligt af det svar jeg fik fra kulturministeret: |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
![]() |
|
Det var jo heller ikke det jeg skrev. Jeg skrev at det grænser til ulovligt. Det springende punkt er: Er han nødt til at bruge produktet for at se sit allerede lovligt indkøbte produkt? I dette tilfælde viste det sig at være en defekt skive. Men det kunne ligeså godt være noget andet som gør sig gældende, som kan løses lettere end at købe anydvd. Han vil dog sjældent få problemer med at bruge anydvd, da det brugsmønster han har præsenteret ikke foranlediger en til at tro at han gør noget i ond tro. EOT |
||
![]() |
||
![]() |
|
ZZZZZZZ
|
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |