recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray - for dyre?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-ray - for dyre?

 Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

det er ikke hvad butikschefen i ishøj siger. det skulle efter hvad han siger også være derfor at de ikke handler med panasonic, da pana efter fredgaard overtog, fik besked på at de skulle betale kontant, for varerne når de kom hjem. det er fra hestens mund, jeg har det fra.

Så må du lige definere "gå nedenom og hjem", for det betyder for mig at firmaet er gået konkurs. Det har de aldrig været, men de har været i økonomiske vanskeligheder, hvorfor hele dynen blev solgt til Fredgaard. Fredgaard havde tydeligvist undervurderet hvor stor en mundfuld de gabte over, og under likviditetskrisen skete der blandt andet dét at Panasonic ikke længere ville give dem kredit. F-group var tvunget til at lukke nogle butikker og effektivisere på en række områder (TeleFona blev f.eks. solgt til TDC), og én af beslutningerne blev at lukke Fredgaard navnet (hvilket må have været NOGET af en kamel at sluge, da det principielt set er Fredgaard der ejer Fona, og ikke omvendt...). Nogle af de steder hvor der var en Fona og en Fredgaard tæt på hinanden, kunne man således lukke den ene. Men Fona er som sådan ikke gået konkurs.

(Jeg var ansat i Fona under krisen, lige før salget til Fredgaard, så du kan såmænd roligt regne dét for lige så meget "hestens mund"... )

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

det er ikke hvad butikschefen i ishøj siger. det skulle efter hvad han siger også være derfor at de ikke handler med panasonic, da pana efter fredgaard overtog, fik besked på at de skulle betale kontant, for varerne når de kom hjem. det er fra hestens mund, jeg har det fra.

Så må du lige definere "gå nedenom og hjem", for det betyder for mig at firmaet er gået konkurs. Det har de aldrig været, men de har været i økonomiske vanskeligheder, hvorfor hele dynen blev solgt til Fredgaard. Fredgaard havde tydeligvist undervurderet hvor stor en mundfuld de gabte over, og under likviditetskrisen skete der blandt andet dét at Panasonic ikke længere ville give dem kredit. F-group var tvunget til at lukke nogle butikker og effektivisere på en række områder (TeleFona blev f.eks. solgt til TDC), og én af beslutningerne blev at lukke Fredgaard navnet (hvilket må have været NOGET af en kamel at sluge, da det principielt set er Fredgaard der ejer Fona, og ikke omvendt...). Nogle af de steder hvor der var en Fona og en Fredgaard tæt på hinanden, kunne man således lukke den ene. Men Fona er som sådan ikke gået konkurs.

(Jeg var ansat i Fona under krisen, lige før salget til Fredgaard, så du kan såmænd roligt regne dét for lige så meget "hestens mund"... )

nedenom og hjem var regnet med konkurs. men hvis du siger det sådan, så er det da rigtigt. jeg kan jo kun sige det som jeg får at vide, der stod trodsalt butikschef på hans skilt. og sådan noget lukker man normalt ikke ud, hvis det ikke er rigtigt. men hvis du siger det, så tror jeg da på det. jeg tror på hesten.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

og jeg synes at der er rart at se, at der er flere og flere blu-ray film som falder i pris. der er en del nye som starter på 229.- efterhånden.

ved ikke om dette er det forkerte sted at skrive dette?

Ha ha, det er vel det tråden oprindeligt handler om 

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

og jeg synes at der er rart at se, at der er flere og flere blu-ray film som falder i pris. der er en del nye som starter på 229.- efterhånden.

ved ikke om dette er det forkerte sted at skrive dette?

Ha ha, det er vel det tråden oprindeligt handler om 

what. jeg troede, at det var noget med opløsning og mere på film. det har det da været de sidste to sider.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Den gennemsnitlige detailpris for en Blu-ray film er vel omkring 250 kr. uanset om det er en premiere eller en gammel film. Det er muligt at finde dem billigere på internettet, men prisen kommer sjældent under 190 kr.

De fleste almindelige DVD film, kan købes til under 100 kr. (ofte 50-80 kr.) når de har været på markedet i omkring et år, hvorfor prisforskellen mellem en DVD og Blu-ray nemt kan være 100-200 kr. Jeg synes det er i orden, at premierefilm på Blu-ray koster omkring 250 kr., men film der er flere år gammel, bør sælges til en langt lavere pris.

Er jeg den eneste der synes at prisforskellen er alt for stor?

NB.: Der er ved overstående taget udgangspunkt i film med danske undertekster. Film køb i udlandet er derfor irrelevant, da disse sjældent indeholder danske undertekster. Hold derfor venligst denne debat udenfor tråden.

Tillader mig lige at gentage første post Men det er ikke første gang at diskussionen er løbet af sporet

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Den gennemsnitlige detailpris for en Blu-ray film er vel omkring 250 kr. uanset om det er en premiere eller en gammel film. Det er muligt at finde dem billigere på internettet, men prisen kommer sjældent under 190 kr.

De fleste almindelige DVD film, kan købes til under 100 kr. (ofte 50-80 kr.) når de har været på markedet i omkring et år, hvorfor prisforskellen mellem en DVD og Blu-ray nemt kan være 100-200 kr. Jeg synes det er i orden, at premierefilm på Blu-ray koster omkring 250 kr., men film der er flere år gammel, bør sælges til en langt lavere pris.

Er jeg den eneste der synes at prisforskellen er alt for stor?

NB.: Der er ved overstående taget udgangspunkt i film med danske undertekster. Film køb i udlandet er derfor irrelevant, da disse sjældent indeholder danske undertekster. Hold derfor venligst denne debat udenfor tråden.

Tillader mig lige at gentage første post Men det er ikke første gang at diskussionen er løbet af sporet

synes du?

nå men jeg har ikke noget imod, at give op til 250kr for en film, af blu-ray kvalitet. nye som gamle. men stadig synes jeg at priserne, de fleste steder, er på vej ned.

folk har ikke noget imod at give en bondegård for hardwaren, men softwaren, puha.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 17:03

Det er der vel ikke så meget at sige til når der kommer andre spørgsmål ind over. Jeg ville IKKE give 250 kr for BD film. Giver heller ikke over 100 kr for DVD. Må jo bare afvente at "de store spillere" kommer igang med at få BD på hylden, så konkurrencen kan få prisen ned.

Hardwaren bliver garanteret billigere på sigt ligesom DVD blev. Koster efterhånden kun 1/10 af startpriserne

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 17:10
En DVD koster da ikke 100 eller derunder.

Medmindre du køber ældre udgivelser til nedsat pris, men så koster en BD heller ikke 250.

Jeg har f.eks. lige givet 95,- for Life of Brian på BD.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 17:16

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

En DVD koster da ikke 100 eller derunder.

Medmindre du køber ældre udgivelser til nedsat pris, men så koster en BD heller ikke 250.

Jeg har f.eks. lige givet 95,- for Life of Brian på BD.

Nu er det heller ikke sådan at jeg ligefrem står i kø til nyudgivelser. Kan godt vente et par md på nedsættelser. Lige den BD skal jeg have, også hvis den er dyrere

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 789
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu