recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - blu-ray fra hdd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketblu-ray fra hdd

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 10:22

Blue-ray og DVD er anderledes ved at de bruger forskellige codec's og X-boxen er i første omgang kun bygget til at afspille DVD'er så om den overhovedet har kræfter nok til at kunne afspille en blue-ray skal jeg ikke kunne sige.

Hvis den rent hardwaremessigt er i stand til at trække en blue-ray film skal der installeres et afspiller program på X-boxen med det rette codec så filmen kan afspilles.

Om overstånde findes eller kan lade sig gøre ved jeg ikke men du skal nok have fat i et decideret X-box forum får at få nogle fyldestgørende svar

Til top
kylle_one Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Maj-2008
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 10:33
Jeg tror at den er i stand til at trække bluray film, da den er i stand til at trække HD DVD. Mht. hvilke codecs den understøtter så kig her.
Til top
Nuno Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 10:33
Eftersom man kan købe eksterne HD DVD-drev til xboxen, burde den være kraftig nok til at kunne afspille BR, men ved ikke om den kan finde det fra en ekstern usb disk uden at skulle installere noget speciel software på den.

Alternativt kan du investere i en popcorn hour (ca. 1200kr) som kan streame fra netværk og understøtter HD fra eksterne enheder.

Med hensyn til plads:
http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=93

Den understøtter optil 2TB diskplads

Redigeret af Nuno - 11-August-2008 kl. 10:36
Pio 5090H, Pio BDP-320,Arcam DV-79, Arcam AVR-350, Audiovector S3 Signature, SC-signature center og KX baghøjtalere.Blue Heaven kabler. RP2 (Openelec)
Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Selvom du nu skulle være heldig at få projektet til at spille, så er du desværre lidt på forkant. En god BD film fylder, i heldigste tilfælde 25 Gb. Dvs. at du kan have ca 10 film på en 250 gb og 20 på en 500 gb og 40 på en 1 tb disk

Da en 1 tb disk koster et par kilo beyder det 5 kr  per film i ren opbevaring

Og når den er fyldt op så er det 2 kkr igen

Alternativet er en BR brænder, men medierne er dyre

Men alt ændrer sig

Tæt på jul vil jeg tro at en BR brænder ligger på 6-700 kr.

Nah den koster nu kun det halve, altså ca. 1000,- . Jeg har netop købt en WD, 1Tb "My Book" til digitalisering af min cd samling. Den kostede 1019,-

Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 12:19

1000tak for svarene alle!!

Man skal lave bd filmen's codec om til et som xboxen kan læse. Så det bliver pludseligt for besværligt.

Og da det åbembart er lidt ulovligt at rippe filmene i det hele taget, så vil jeg ikke gå igang med dette "projekt" alligevel.

Men tak for hjælpen! jeg blev da lidt klogere.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juni-2004
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 12:34

Hej

Er det kun et problem ved Xbox?

Hvad med en PS3 vil han ikke kunne bruge den til at afspille BD fra han NAS?

Auri

Til top
Nuno Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2008
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 12:41
Hej Auri,

Med en PS3 kan man afspille FullHD fra NAS'en:
http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=83

Establish a PC-less Home Multimedia Center by Using QNAP NAS and PS3 or Xbox 360
All the multimedia contents stored on QNAP NAS can be automatically shared to a PS3 or an Xbox 360 in the home network. Users can play their stored photos and videos on a TV, or listen to the music via their Hi-Fi system. QNAP NAS can be a perfect home storage and sharing center for establishing a PC-less, HD video-playing (via PS3, video resolution up to 1080p), highly accessible, and power-saving digital home theatre.

Pio 5090H, Pio BDP-320,Arcam DV-79, Arcam AVR-350, Audiovector S3 Signature, SC-signature center og KX baghøjtalere.Blue Heaven kabler. RP2 (Openelec)
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 12:46

Oprindeligt skrevet af Nuno Nuno skrev:

Hej Auri,

Med en PS3 kan man afspille FullHD fra NAS'en:
http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=83

Establish a PC-less Home Multimedia Center by Using QNAP NAS and PS3 or Xbox 360
All the multimedia contents stored on QNAP NAS can be automatically shared to a PS3 or an Xbox 360 in the home network. Users can play their stored photos and videos on a TV, or listen to the music via their Hi-Fi system. QNAP NAS can be a perfect home storage and sharing center for establishing a PC-less, HD video-playing (via PS3, video resolution up to 1080p), highly accessible, and power-saving digital home theatre.

jamen der står jo sørme også xbox360. jeg ved bare knap nok hvad en nas er, så det må da lige googles

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 13:35

Jo jo den kan afspille fulld HD film men det er IKKE nødvendigvis det samme som et direkte rip af en blue-ray skive.

Jeg kan også nemt afspille HD film på min PC men den brokker sig ved et blue-ray image fordi jeg ikke har installeret det korrekte codec.

Og en NAS er i bund og grund det samme om en usb disk, den har bare et indbygget netkort så den kan tilgåes fra forskellige computere på netværket på samme tid

Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af BeLLe BeLLe skrev:

Jo jo den kan afspille fulld HD film men det er IKKE nødvendigvis det samme som et direkte rip af en blue-ray skive.

Jeg kan også nemt afspille HD film på min PC men den brokker sig ved et blue-ray image fordi jeg ikke har installeret det korrekte codec.

Og en NAS er i bund og grund det samme om en usb disk, den har bare et indbygget netkort så den kan tilgåes fra forskellige computere på netværket på samme tid

Ikke for, at være en "smartass" men det hedder Blu Ray

Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 12:31

Oprindeligt skrevet af Zola25 Zola25 skrev:

Ikke for, at være en "smartass" men det hedder Blu Ray

Og nu du er så pernitten, så staves det helt korrekt Blu-ray (altså med bindestreg og lille r). Jvf.:
http://www.blu-ray.com/faq/#bluray_name

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 20:16

He He

Man skal ikke kaste med .... når man bor i et ......

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu