|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
Blue-ray og DVD er anderledes ved at de bruger forskellige codec's og X-boxen er i første omgang kun bygget til at afspille DVD'er så om den overhovedet har kræfter nok til at kunne afspille en blue-ray skal jeg ikke kunne sige. Hvis den rent hardwaremessigt er i stand til at trække en blue-ray film skal der installeres et afspiller program på X-boxen med det rette codec så filmen kan afspilles. Om overstånde findes eller kan lade sig gøre ved jeg ikke men du skal nok have fat i et decideret X-box forum får at få nogle fyldestgørende svar |
|
![]() |
|
kylle_one ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Maj-2008 Status: Offline Point: 169 |
![]() |
Jeg tror at den er i stand til at trække bluray film, da den er i stand til at trække HD DVD. Mht. hvilke codecs den understøtter så kig her.
|
|
![]() |
|
Nuno ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
![]() |
Eftersom man kan købe eksterne HD DVD-drev til xboxen, burde den være kraftig nok til at kunne afspille BR, men ved ikke om den kan finde det fra en ekstern usb disk uden at skulle installere noget speciel software på den.
Alternativt kan du investere i en popcorn hour (ca. 1200kr) som kan streame fra netværk og understøtter HD fra eksterne enheder. Med hensyn til plads: http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=93 Den understøtter optil 2TB diskplads ![]() Redigeret af Nuno - 11-August-2008 kl. 10:36 |
|
Pio 5090H, Pio BDP-320,Arcam DV-79, Arcam AVR-350, Audiovector S3 Signature, SC-signature center og KX baghøjtalere.Blue Heaven kabler. RP2 (Openelec)
|
|
![]() |
|
Zola25 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
![]() |
Nah den koster nu kun det halve, altså ca. 1000,- . Jeg har netop købt en WD, 1Tb "My Book" til digitalisering af min cd samling. Den kostede 1019,- |
|
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000 Denon AVR 1911 Oppo BDP-103 B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1) Playstation 4 Zaptor |
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
1000tak for svarene alle!! Man skal lave bd filmen's codec om til et som xboxen kan læse. Så det bliver pludseligt for besværligt. Og da det åbembart er lidt ulovligt at rippe filmene i det hele taget, så vil jeg ikke gå igang med dette "projekt" alligevel. Men tak for hjælpen! jeg blev da lidt klogere. |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
Auri ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() |
Hej Er det kun et problem ved Xbox? Hvad med en PS3 vil han ikke kunne bruge den til at afspille BD fra han NAS? Auri |
|
![]() |
|
Nuno ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
![]() |
Hej Auri,
Med en PS3 kan man afspille FullHD fra NAS'en: http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=83 Establish a PC-less Home Multimedia Center by Using QNAP NAS and PS3 or Xbox 360 ![]() |
|
Pio 5090H, Pio BDP-320,Arcam DV-79, Arcam AVR-350, Audiovector S3 Signature, SC-signature center og KX baghøjtalere.Blue Heaven kabler. RP2 (Openelec)
|
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
jamen der står jo sørme også xbox360. jeg ved bare knap nok hvad en nas er, så det må da lige googles |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
Jo jo den kan afspille fulld HD film men det er IKKE nødvendigvis det samme som et direkte rip af en blue-ray skive. Jeg kan også nemt afspille HD film på min PC men den brokker sig ved et blue-ray image fordi jeg ikke har installeret det korrekte codec. Og en NAS er i bund og grund det samme om en usb disk, den har bare et indbygget netkort så den kan tilgåes fra forskellige computere på netværket på samme tid |
|
![]() |
|
Zola25 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
![]() |
Ikke for, at være en "smartass" men det hedder Blu Ray |
|
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000 Denon AVR 1911 Oppo BDP-103 B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1) Playstation 4 Zaptor |
|
![]() |
|
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
Og nu du er så pernitten, så staves det helt korrekt Blu-ray (altså med bindestreg og lille r). Jvf.: |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
He He Man skal ikke kaste med .... når man bor i et ...... |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |