|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
![]() |
Det kan godt være det i dine indlæg introducerede dvd-problematikken, men når jeg snakker om regionskodning og du også havde en kommentar tilknyttet dette, så er det selvfølgelig ikke det problem med at NTSC-afspillere slet ikke vil have med PAL dvd'er at gøre der tales om... |
|
![]() |
|
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
![]() |
F.eks. en Panasonic BD50 til ca. kr. 2.000 og en strøm konverter til ca. kr. 100 er noget billigere end i Danmark. Men primær årsag til at købe US afspiller er for at du kan købe Blu-ray film til kr. 90-120 i stedet for kr. 150-220 i Danmark. Ingen danske undertekster, men hvis du har haft engelsk i skolen går det jo nok...Typisk bedre forståelse af filmen eller bedre oversat på engelsk alligevel. |
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
![]() |
Netop. Årsagen til at købe en amerikansk (eller for den sags skyld japansk) afspiller bør være hvis man er interesseret i at købe film for langt mindre end de koster her i landet. Hvis man er dét, så kan det jo være bedøvende ligegyldigt om en tilfældig dansk udgivelse af en amerikansk film er regionslåst
![]() Desuden er samtlige udgivelser fra f.eks. Paramount og Warner regionsfri. Både her, i England og i USA. Det er noget helt andet end dengang hvor en sjælden dvd-udgivelse var regionsfri, og så var det oftest japansk tegnefilm eller tv-serier af en eller anden art, som var kodet til en eller to regioner mere end oprindelsesregionen. Blu-ray har færre regioner og som allerede nævnt er langt over 50% af alle udgivelser kodet til at virke på afspillere fra alle tre regioner. Her kan man finde mere om dette hos Axelmusic. Tidligere i tråden blev der linket til en side med oplysninger om hvilke specifikke udgivelser der er regionsfri, og hvilke der ikke er. Og den liste kan man selvfølgelig få til alle regioner. Redigeret af Naiera - 14-August-2008 kl. 16:05 |
|
![]() |
|
Abaddon ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
Jeg synes det er ret tydligt at heartware er en tidligere HD-DVD fan som hellere vil sprede negative ting om blu-ray end at give rigtige oplysninger, alt det ævl om PAL vs NTSC er da godt nok langt ude....hvormange folk vil importere en blu-ray afspiller fra USA for at så ikke at forbinde den til sit TV på en måde så man faktisk kan se film i HD?
![]() |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
Så har du godt nok nogle briller på, som laver for meget digital sharpening, hvis du synes, at det er "ret tydeligt" ![]() Lige meget hvad du siger, så er det ting man skal være opmærksom på hvis man overvejer at købe en afspiller i USA. Alle tingene skal man også være opmærksom på mht. køb af HD-DVD, blot undtaget regions-systemet, som HD-DVD jo var skånet for (og som er en udmærket årsag til at foretrække HD-DVD frem for BluRay, alt andet lige). Så at konkludere ud fra mine betragtninger ang. PAL/NTSC at jeg er "HD-DVD fan" det viser blot, at du ikke har forstået problematikken - den er der nemlig også for HD-DVD, så om det er det ene eller andet man overvejer at købe, så er det samme problemstillinger man skal være bekendt med... |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Kynde ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
Hej alle,
Tak for de mange gode svar, selvom det vist også udviklede sig til en diskussion om andre ting ;) Det virker lidt for bøvlet med import fra USA. Man bliver bare så fristet af de lave priser... Det ender nok med at jeg køber den via nettet i Tyskland... DK er bare for dyrt, for jeg vil ikke betale mere end 4000 for en forstærker og det er Onkyo 606 jeg har set mig lun på. Er der så nogen der kan anbefale tyske sider? |
|
![]() |
|
BjarneBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 87 |
![]() |
Narj da, sådan en fætter kan man få til 150 kr hos Elektronik Lavpris - besparelsen ved at købe en afspiller i USA kan være på flere tusind kr. |
|
Jeg ÆÆÆÆlsker film!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |