|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|||||
Jeg kan heller ikke genkende det dystre billlede der tegnes her, og de fleste af oplysningerne stammer ellers fra et blu-ray status pressemøde i København forleden, hvor jeg også deltog
![]() Men jeg kan se at han (journalisten fra PC World) citerer Preben Mejer fra Innovation Lab, der i marts sidste år gav blu-ray en begrænset holdbarhed på 5 år. Det skulle betyde at blu-ray er væk i år 2013, det tror jeg til gengæld ikke på.
Blu-ray ventes at toppe med en penetration på 26-30% i år 2013. Til den tid vil markedet for film være delt imellem DVD, blu-ray, andre medier og online tjenester (download / VOD) af forskellig art.
Men alle der har købt afspillere frem til år 2013, vil jo fortsat købe film i formatet ind imellem, så selvom der kommer mange flere film tjenester ind, vil selve formatet jo leve videre.
Der var ingen på selve blu-ray pressemødet der turde sætte en egentlig udløbsdato på blu-ray. Blu-ray vil være et blandt flere formater i en del år frem, men hvor mange år turde man ikke spå om. Men flere mente at formatet da var her i år 2020 også.
Skrev iøvrigt denne artikel: Blu-ray her 2 år efter krigen
/Lars | ||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||||
![]() |
||||||
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() |
|||||
Det er da absolut ikke skidt for bluray film, at der følger en dvd kopi med. Det kan jo sagtens være en fordel for Hr. og Hr. Danmark, som har en bluray afspiller i stuen, men kun har en dvd-afspiller på børneværelserne.
|
||||||
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime
|
||||||
![]() |
||||||
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() |
|||||
Men jeg tror nu også Bluray lever længe endnu, så længe folk køber det uanset om der kommer et andet medie på længere sigt. Det vil slet ikke give mening, hvis det allerede var væk for 5 år siden.
|
||||||
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime
|
||||||
![]() |
||||||
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
|||||
Jeg tror de 2 vigtige ,faktorer for fremtiden er :opløsning på skærm ,og interfacet ! Overgang fra crt ,til hd opløsningskærm ,tager lige et par år ,crtskærmene er jo bundet af scart ,enkelte har component .Overgang til blu-ray kræver component eller hdmi ,på fremvisningsmediet (man kan køre composit på nogle BD afspillere ,men der er vel ingen der køber BD ,for at "fremtidssikre" sig) og sålænge skærme max kan vise 1080p ,sker der nok ikke meget ,hvad angår faste medier (Blu-ray).
|
||||||
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
||||||
![]() |
||||||
TvHomer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
![]() |
|||||
Jeg tror nu også, at der er mange, der vil have et fysisk medie, og derfor vil der være plads til BD i mange år endnu, og kommer prisen endda ned, så tror jeg BD vil udkonkurrere DVD.
|
||||||
![]() |
||||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8683 |
![]() |
|||||
Der sælges Windows pc'er med Blu-ray drev - der sælges ikke Mac'er med Blu-ray drev, så en afspiller i systemet er ikke nødvendig pt. Når der kommer Blu-ray drev i en Mac (og det gør der, tro mig), kommer der også en afspiller. Du skal ikke tro 100% på hvad en virksomhed offentligt fortæller. De fortæller ikke mere end hvad der passer ind i deres strategi på det tidspunkt de siger det, og det sker ikke så sjældent at en virksomhed benægter diverse ting lige indtil den dag de lancerer det de kort tid inden har benægtet at arbejde på.
Hvorfor? Utroligt at DVD ikke blev en fiasko så. De var dyrere end VHS og er faktisk ikke faldet i pris siden lanceringen.
Vejl. pris for f.eks. Star Trek i er UK 250,00 og i DK er den svjv. 229,00 (koster så 200 de fleste steder, hvor DVD'en så koster 180).
Hvilke?
Og du har salgstal? I stedet for konstant at skrive at det går skidt for Blu-ray skulle du måske prøve at finde salgstal i stedet for.
Nu stopper du. Af med foliehatten og prøv bare at tænke lidt over den strategi. ![]() Redigeret af lunddal - 17-December-2009 kl. 11:40 |
||||||
![]() |
||||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||||
Men MP3 har vil overtaget fordi rigtig mange har hentet ulovlige mp3 ned fra nettet. derved er mange blevet vandt til den dårligere kvalitet. En meget kedelig udvikling ![]() så selvom man kan streame film i en light udgave af HD, vil der stadig være plads til et kvalitet format. Citat: Startrek At man er begyndt at sælge Blu-ray film med en DVD kopi, er da skidt for Blu-ray formate (Blu-ray buret kunne sælges uden en DVD kopi) og selv Disney er på vej væk fra Blu-ray formatet. ja men det fordi mange bruger deres mediacenter og ikke må lave en kopi. Derfor denne mulighed. Selv disney er på vej væk, det er pågund af de så kan tage en mindre formue for deres film og undgør piratkopi. det har ikke noget med formatet blu-ray af gøre. ligesom udbyderne vil deres abo sikkert stige hvert år for det samme produkt. folk efterspøger hele tiden bedre tv, men ikke bedre kildemateriale. den logik kommer jeg aldrig til at forstå Redigeret af xcardman - 17-December-2009 kl. 10:03 |
||||||
![]() |
||||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|||||
Blu-ray formatets udvikling kører mere eller mindre planmæssigt. Der er ingen krise eller noget.
Blu-ray har nu nået 6% af markedet herhjemme, hvilket er mere end DVD formatet havde af markedsandele efter samme tid på markedet.
Det betyder at danskerne lige nu tager blu-ray til sig hurtigere, end de tog DVD til sig. En væsentlig forklaring på dette er PS3, der trækker udviklingen.
I Norden (minus Island) er der nu solgt 700.000 stk. PlayStation3 og 300.000 standalone blu-ray afspillere. Det svarer til en penetration på afspiller-siden på ca. 10%
/Lars
|
||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||||
![]() |
||||||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
|||||
Hvad sker der her? ![]() Hold op med at komme med kommentarer, som ikke passer. En PS3 er en af de hurtigste BD-afspillere og for den tager det alt fra 40-90 sek. (SEKUNDER!) før den starter en film, afhængigt af om den skal koble på nettet osv., hvilket man kan slå fra. Ved ikke hvilket MC du har, men at tænde for en pc, efter den har været helt slukket (ikke dvale), tager også et par minutter, mindst. Men måske har du verdens hurtigste MC? 90 sek. er IKKE flere minutter. Og selv om det var 2 minutter, så er det ikke dét, der afholder folk fra at hoppe med på BD vognen. Ved ikke om du har lagt mærke til det, men i biografen starter filmen heller ikke med det samme. Der skal man vitterligt vente i flere minutter.
![]() |
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |