Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
amre
Ny bruger
Oprettet: 04-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
|
Emne: Blu-Ray (HD) afspilning i MCE Vista 64 Sendt: 04-Februar-2008 kl. 01:50 |
Hej
Jeg har hørt at der skulle komme understøttelse for HD afspilning i Vista 64 service pack 1, er der nogen som har prøvet beta versionen af service pack 1 til vista 64 ? Mener den kan downloades fra Microsoft nu.
/Anders
|
MCE Vista 64 - 2 stk. FloppyDTV
2,66Mhz Dual Core - 4 GB Ram - 1,25 TB Disk - ASUS P5 VM HDMI Bundkort - Lite-On 401S Blue-Ray - Lite-On DVD brænder - Antec PU - OrigenAE Kabinet
|
 |
Binnerup
Guld medlem
Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
|
Sendt: 04-Februar-2008 kl. 11:37 |
Der er ingen forskel på det - du skal stadig installere PowerDVD, ArcSoft eller andet for Blu-ray afspilning...
|
|
 |
amre
Ny bruger
|
Sendt: 04-Februar-2008 kl. 13:51 |
Jeg har en OEM version af PowerDVD kan den køre sammen med Vista Media Center ?
|
 |
bluesy
Bruger
Oprettet: 14-September-2004
Point: 61
|
Sendt: 04-Februar-2008 kl. 19:59 |
64bit er desværre et problem område da der ikke er nogle der har funder reg hacks til det, men i 32bit (lavede en post om det for nyeligt) kan du få MCE til at lukke ned og starte powerdvd da mce ikke kan vise hddvd og blueray selv
|
 |
Binnerup
Guld medlem
Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
|
Sendt: 04-Februar-2008 kl. 20:07 |
De registry keys der snakkes om er fuldstændig ens i 32-bit og 64-bit versionerne, så hvad der kan lade sig gøre i den ene kan også lade sig gøre i den anden....
Problemet er at de keys i sig selv ikke er en særlig brugbar løsning, da der ikke lukkes for PowerDVD efter brug, osv. osv.
|
|
 |
amre
Ny bruger
|
Sendt: 04-Februar-2008 kl. 23:13 |
Kan man forvente at dette er noget Microsoft vil fixe i en af deres service realeses ? (MCE kan køre HD DVD og Blu-ray).
Har nu også problemer med at se de nye "you see" HD kanaler (H.264), findes der en codec som kan køre sammen med MCE (Vista 64) ?
|
MCE Vista 64 - 2 stk. FloppyDTV
2,66Mhz Dual Core - 4 GB Ram - 1,25 TB Disk - ASUS P5 VM HDMI Bundkort - Lite-On 401S Blue-Ray - Lite-On DVD brænder - Antec PU - OrigenAE Kabinet
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 04-Februar-2008 kl. 23:27 |
Kan nogen forklare mig hvorfor de vil piske sig selv med 64 bit pisken
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Nagash
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
|
Sendt: 04-Februar-2008 kl. 23:45 |
MCenterFreak skrev:
Kan nogen forklare mig hvorfor de vil piske sig selv med 64 bit pisken |
Kan nu ikke se hvad der er så problematisk med 64bit, men til HTPC, så hold dig langt væk. Der er 32bit det eneste der dur. Endnu i hvert fald.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 04-Februar-2008 kl. 23:50 |
Ja men det jeg er nysgerrig efter er: Hvorfor 64 bit?
Jeg har prøvet alt: Videoredigering, WEB browsing, Office etc. intet gik hurtigere, men alt gik på røven, så hvorfor?
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Nagash
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
|
Sendt: 05-Februar-2008 kl. 00:29 |
En af hovedgrundene er jo selvfølgelig at 32bit ikke understøtter mere end 3GB Ram. At du har haft problemer ved jeg ikke hvorfor, jeg har bare aldrig selv stødt på problemer med det. INGEN overhovedet altså. Selv de spil jeg vil spille kører bare derudaf. At de ikke kører hurtigere er oftest fordi de programmer du kører ikke er udviklet til 64bit. Et program skal udnytte 64bit arkitekturen for at nyde fordelene i det. Faktisk er det oftere således at 32bit programmer kører marginalt langsommere på 64bit. Men ikke pga. programmet. Nej fordi windows skal emulere et 32bit miljø for programmet, og dermed bruge nogle krafter på det. Men det er dog sjældent mærkbart.
Et program jeg har bemærket voldsom bedre ydelse på under 64bit, er 3D StudioMax. Programmet kan bl.a. udnytte arkitekturen, men er samtidig også meget afhængig af RAM, og der er det jo netop at 64bit versionen kan komme over 3GB grænsen. Tilmed kan programmet også bruge grafikprocessoren, men det hardog ikke noget med det at gøre.
Håber det gav bare etlille indblik i hvad 64bit kan gøre. Skal lige prøve at se om jeg kan finde en mere dybdegående forklaring til dig senere. Kan bare ikke huske linket lige nu.
|
 |
bluesy
Bruger
Oprettet: 14-September-2004
Point: 61
|
Sendt: 05-Februar-2008 kl. 08:11 |
Binnerup skrev:
De registry keys der snakkes om er fuldstændig ens i 32-bit og 64-bit versionerne, så hvad der kan lade sig gøre i den ene kan også lade sig gøre i den anden....
Problemet er at de keys i sig selv ikke er en særlig brugbar løsning, da der ikke lukkes for PowerDVD efter brug, osv. osv.
|
Jeg skal ikke kune sige om de ikke virker i 64bit, men alle de steder jeg læste skrev folk at det ikke virkede der, men som sagt, ingen anelse da jeg ikke turde hoppe på den vogn igen ;-)
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 05-Februar-2008 kl. 15:59 |
Nagash skrev:
En af hovedgrundene er jo selvfølgelig at 32bit ikke understøtter mere end 3GB Ram. |
Det er ikke korrekt. Vista 32 supporterer 4 Gb
Vista 64 supporterer 8 Gb i basic, 16 Gb i premium og 128+Gb i business/enterprise/ultimate
Jeg har helt styr på at programmet skal være udviklet (kompileret) til 64 bit for at kunne udnytte 64 bit.
Det der er problematisk med 64 bit er at mange HW udviklere har nedprioriteret 64 bit drivere, netop fordi der ikke er så mange der bruger 64 bit. Sådan har det ihvertfald været tidligere, men skal indrømme at jeg ikke har kørt 64 bit i lang tid, grundet de nævnte problemer
Så min pointe er, at hvis ikke man har behov for at køre et specifikt 64 bit program, så er man bedst tjent med 32 bit versionen
|
|
 |