|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
DonTomasie ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() Sendt: 18-August-2009 kl. 22:15 |
|
Hej Som ny Er der nogen billede/lyd forskelle på Blu-Ray fra de forskellige regioner? Kan region A have en bedre billedekvalitet eller region B bedre lyd eller er de helt ens? Kan jo huske fra DVD-dagene hvor store forskellene kunne være. |
||
Mvh.
Thomas Pioneer PDP-428XD Denon DVD-3800BD Denon PMA-1500AE B&W DM684 |
||
![]() |
||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
|
Der kan være lige så store forskelle fra udgivelse til udgivelse som man har set på DVD.
Det afhænger både af kilden (masteren) der ligger til grund for udgivelsen, og hvorvidt det er den samme encode der bruges over hele verden, eller om det er den enkelte lokale distributør der selv står for hele produktionen. |
||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
|
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2037 |
![]() |
|
[QUOTE=Brixen]Der er en side her med sammenligninger: Nøj, du fik mig ellers lige helt op og køre der, da jeg et øjeblik trode det var selve billed og lydkvaliteten der var sammenlignet. Men jeg kan se at det er data angånde lydspor, ekstramateriale osv, som kun giver et usikkert og meget indirekte fingerpeg, som enten kan vejlede eller mislede en i forhold til hvad den egentlige billed og lydkvalitet kvalitet egentligt er på udgivelserne |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
|
Jeg har ikke fundet en side endnu, hvor der er den slags sammenligninger, men på denne her: http://www.blu-raystats.com/Stats/Stats.php er der statistik og link til anmeldelser.
På dvd-basen.dk er der også link til anmeldelser. Redigeret af Brixen - 19-August-2009 kl. 09:06 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2037 |
![]() |
|
Nice |
||
![]() |
||
LarsVinter ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() |
|
Forskellene mellem Blu-Ray fra de forskellige regioner
burde - alt andet lige - være mindre end på DVD. Det er rigtigt nok, som der skrives, at de kan være forskellige pga. forskellige distributører laver deres egen encode, bruger en anden master osv. Det er dog anderledes i DVD-verdenen, hvor du næsten kunne være sikker på, at der var lavet to forskellige mastere pga. de to systemer (PAL og NTSC). Dette forhold gør sig ikke gældende i Blu-Ray (idet begge regioner kører samme formater), så min påstand vil nok være, at det er sandsynligt, at man ser langt større "genbrug" af masters og encodninger med Blu-Rays end man så med DVD. Det bør værre de færreste virksomheder, der frivilligt ønsker at påtage sig unødigt ekstraarbejde. Som sagt er dette blot noget jeg ræsonerer mig frem til. Om det nu også er sandt ved jeg ikke. Du kender godt denne side: http://www.dvdbeaver.com/ ikke? Denne side har sammenligninger og lægger stor vægt på billedkvalitet mv. (har gms + peak bitrate, screenshots, farvemålinger osv.). Dog skal det siges, at de er længere fremme på at sammenligne DVD releases end på Blu-Ray releases, men det kommer stille og roligt. Søg fx på Lost Highway, så kan du se, hvordan de sammenligner DVD'en fra forskellige udgivelser. Lars Redigeret af LarsVinter - 25-August-2009 kl. 13:33 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg ræsonerer på fuldstændig samme vis. Problemet er bare at finde ud af hvornår der er brugt samme encode, og hvornår distributøren har lavet sit eget. Jeg har selv forsøgt at blive klog på den nordiske udgave af Passion of the Christ (da det for en gang skyld kunne være relevant nok med Dansk tekst til den) ...Men jeg har ikke kunnet blive klog på det. Jævnfør http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64779& KW=TBC1
Nej, men det bliver da bare bedre og bedre, selv om det langt fra altid er muligt at se sammenligninger af releases er det i forhold til den enkelte film (f.eks mit PoC problem) da uanset hvad bare Totalt nice |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg ræsonerer på fuldstændig samme vis. Problemet er bare at finde ud af hvornår der er brugt samme encode, og hvornår en lille inhabil snot distributør har lavet sit eget dårligere encode. Jeg har selv forsøgt at blive klog på den nordiske udgave af Passion of the Christ (da det for en gang skyld kunne være relevant nok med Dansk tekst til den) ...Men jeg har ikke kunnet blive klog på det. Jævnfør http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64779& KW=TBC1
Nej, men det bliver da bare bedre og bedre, selv om det langt fra altid er muligt at se sammenligninger af releases (f.eks mit PoC problem), så er det i forhold til den enkelte filmudgivelse der nu er taget med da uanset hvad bare Totalt nice Edit: citat: "The 1080P transfer correctly alters from heavy grain in dark sequences to relative pristine sharpness in daylight. It moves between the two with a nice balance that supports Caleb Deschanel's wonderful cinematography of The Passion of the Christ. Certain clarity shots seem indelible while others haunt. The film appears to respect the original intent without manipulations." ...Jeg føler mig allerede godt tilpas og hjemme på det site! Jeg hader f.eks selv en imho kompromiterende og billedudtværende støjreduktion Redigeret af TBC1 - 25-August-2009 kl. 14:01 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |