|
Blu-Ray i Fona |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
DrRetina
Super bruger Oprettet: 06-Maj-2006 Status: Offline Point: 279 |
Sendt: 26-April-2007 kl. 23:38 | ||
Jo, for flere af de film ER HELT DE SAMME på dvd til 49,- og Blu-Ray til 299,-... Helt samme film, get it? |
|||
Rygning ødelægger dit syn. Nu er du advaret
|
|||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Sendt: 26-April-2007 kl. 23:42 | ||
Blu-ray ER prissat for højt, og det skyldes deres produktionsomkostninger er så høje som de er.
Og at sige de har solgt 1.000.000 film, er jo lidt et overstatement, når knap 500.000 af dem er solgt til fabrikationsprisen og givet væk sammen med en PS3. |
|||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|||
DrRetina
Sendt: 26-April-2007 kl. 23:56 | ||
Hvad er igrunden vejl. udsalgspris på HD-DVD? Jeg har ikke set nogle i de forskellige butkker jeg har været rundt i.
|
|||
|
|||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Sendt: 26-April-2007 kl. 23:59 | ||
well. kommer an på om det er import eller til markedet. alt fra 149 - 229. Men der er jo også film der koster mere. Men check www.axelmusic.com.
Jeg vil så sige, at lige nu er udbudet af nye titler til Blu-ray's fordel. Pirates of the Caribian på trapperne osv. |
|||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|||
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Sendt: 27-April-2007 kl. 08:23 | ||
Jeg har også stået og kikket på fona's blu-ray film. En ting er at de koster 299 noget andet og for mig langt mere alvorligt er at der INTET extra-materialer er med. Jo, måske er par deleted scenes, en trailer og et instruktørlydspor men det er så også det. Bla stod X-Men 3, Fantastic 4 og Kingdom of Heaven der. Sammenlign blu-ray udgaverne med de tilsvarende dvd'er, hvor der er 1 eller 2 (KoH) skiver med extramaterialer. For mig ser det ud som om br kun udnytter det ene lag af disken og hva' fan' skal en filmfan som mig så bruge det til |
|||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Sendt: 27-April-2007 kl. 10:06 | ||
Nu koster HD-DVD film jo altså også mere end 'full price' DVD film. I USA står en DVD i $30 eller mindre, mens Blu-Ray og HD-DVD går helt op til $40 for enkelte film. 300,- er ikke forholdsmæssigt det samme, men dyrere er HD filmene trods alt også udenfor landet. Igen; jeg synes ikke at 300,- på nogen måde er en fornuftig pris, men HD filmene er trods alt dyrere alle steder. Bortset fra Axel Music/Club Raccoon |
|||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Sendt: 27-April-2007 kl. 10:10 | ||
Kingdom Of Haven er jo en tre timer lang film i director's cut; de har selvfølgelig udnyttet begge lag, ellers ville filmen ikke kunne få så god kritik med hensyn til billedkvalitet. Redigeret af Naiera - 27-April-2007 kl. 10:11 |
|||
Naiera
Sendt: 27-April-2007 kl. 10:14 | ||
Blu-Ray er da ikke prissat for højt i forhold til HD-DVD. De danske priser siger intet om produktionsomkostninger. Hos Axel Music vil du kunne se, at film udgivet på begge formater koster det samme. Scanner Darkly, Babel. Til tider er HD-DVD dyrere, fordi de på dette format er udgivet som 'combo' |
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
Sendt: 27-April-2007 kl. 10:19 | ||
Som filmfan skal man se filmen Kingdom of Heaven er en BD-50, men da de har encodet den i MPEG-2 er der ikke mere plads. MPEG-2 blev specielt benyttet i starten, og Kingdom of Heaven er fra november. Heldigvis er flere og flere film i h.264 eller VC-1. Redigeret af lunddal - 27-April-2007 kl. 10:20 |
|||
Matzon
Super bruger Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
Sendt: 27-April-2007 kl. 10:23 | ||
Nu er SD og HD jo ikke det samme! |
|||
DrRetina
Sendt: 27-April-2007 kl. 10:33 | ||
Nej, jeg ved godt prisen ikke afspejler produktionsomkostningerne (så ville de koste en del mere end HD-DVD film), det var jo præcis derfor jeg var ganske forbløffet over den vilde pris. Jeg undre mig en del over at Sony har udtænkt at 299,- er en fair pris for en HD film på det danske retail marked. Jeg synes igen det er sindssygt at man fra Sonys side igen og igen sætter priserne i Danmark som de højeste i verden (PS3, osv.) og specielt tager formatkrigen i betragtning. Jeg håber meget at HD-DVD ikke bider på disse høje blu-ray film priser, og lægger sig på en mere rimelig pris i retail. Der er dog ingen grund til at blande axelmusic ind i en snak om danske udsalgspriser, for filmene de sælger er importerede fra USA og har som sådan intet at gøre med den danske prissættelse. |
|||
|
|||
DrRetina
Sendt: 27-April-2007 kl. 10:35 | ||
LOL.. kan eller vil du ikke forstå min pointe ? jeez |
|||
|
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |