|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
![]() Sendt: 08-Januar-2011 kl. 20:38 |
Jeg er kommet på mangel på min viden og har brug for lidt hjælp ![]() Jeg står og skal have købt mig en NAS til at ligge mine blu-ray film over på i iso format til streaming med en media boks. Så tænker jeg her, der skal vil ikke spares på NAS'en når man streamer så tung en film via netværk samt måske vil skippe kapitel eller spole i filen via en media boks. Jeg har fundet frem til Synology bokse til 4 harddiske. Vil gerne have understøttelse for NZB og så sikker performance. Nogen som kan komme på evt. NAS servere i kan anbefalde af en grund for ellers føler man sig fristet til at snuppe en lidt billigere "forbruger model"?? Harddiskene i serveren. Kan læse mange benøtter sig af de billige WD Green som jeg dog ser et problem ved, taget fra edbpriser.dk: WD har lavet en "smart" strømbesparende head parking funktion, som parkerer læsehovedet med ned til ganske få sekunders mellemrum. Dette sparer strøm, men tvinger disken til at spinne op konstant. Problemet er så bare at WD samtidig kun garanterer 500.000 spin-ups i diskens levetid, som mange brugere har ramt på et par måneders 24/7 brug i f.eks. NAS eller server.
Søg på google efter "WD20EARS park head issue" for mere info. kan ikke se det som fordel i en NAS. Her har jeg fundet mig Samsung F4EG på 2TB, nogen som bruger sådan et fætter eller kender evt. bedre? Sidst men ikke mindst, streaming bokse. HDI Dune HD, TviX, Popcorn eller andre som kan køre stabilt med store blu-ray iso og mkv filer uden probs? Kan læse mig til mange hælder til Dune HD Max men der koster også, nogen billigere alternativer? Har læst diverse tråde her på forum og finder dem rodet og uforklaret i nogle tilfælde så derfor jeg spørger til noget som har været oppe før. Har lige brug for afklaring ![]() Tak på forhånd,
Redigeret af Mr. Anderson - 08-Januar-2011 kl. 20:40 |
|
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|
![]() |
|
pallemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 273 |
![]() |
TIl stramning kan jeg klart anbefale POPCORN HOUR C200 eller en dune. Begge kan opfylde dine ønsker.
Mht. NAS kender jeg ikke synology, men jeg har 2 NAS som Qnap som jeg kan abefale at de virker, dog kan deres opsætning være lidt svært at finde ud af, men skal sætte sig mere ind i det hvordan Qnap virker.
Hardiske bruger jeg kun 2 TB WD W2002FYPS som jeg mener duer i alle NAS server. ellers tjek på deres hjemmesider hvad der passer, jeg bruger selv den ovenstående model.
|
|
![]() |
|
----OR---- ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 787 |
![]() |
Enhver NAS med selv den allerlangsomste disk kan da bruges til streaming af tilmed HD.
Der kan opstå proplemer, hvis flere brugere samtidigt trækker store mængder data. En "tung ISO" som du kalder det. Vi kalder det 1:1, kommer næppe over 45 Mb/s. Det er overhovedet intet problem. Har selv DUNE HDI MAX der fødes fra en READYNAS DUO. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
Kan anbefale Playon!HD medieafspillerne fra A.C. Ryan. De er billige og klarer BD ISO uden problemer. Kører selv med en Playon!HD Mini og en hjemmebygget ATOM baseret NAS med FreeNAS.
|
|
![]() |
|
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
![]() |
Okay så f.eks. en Synology DS411j http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4393267 til knap 2300,- med 4 styks 2TB diske http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4300975 til godt 2600,- samlet. Så en 4900,- for sådan en station med 8TB. Jeg tænkte at sidde dem op i RAID 5 for at have sikkerhed men det tager også en hel disk
![]() Tak igen
![]() |
|
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|
![]() |
|
![]() |
Kan du skifte kapitel og spole frem/tilbage uden den begynder på noget og kan det lave passthrough af DTS HD Master?
Står der ikke noget om på hjemmesiden at den kan nemlig
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |