|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Jeg har desværre ikke adgang til sådan en, så det har jeg ikke kunne prøve. |
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
||
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
|
Ok - jeg har også haft kig på en 550er - men problemerne skulle jo ikke gerne opstå sidenhen, hvis et kamera kommer ind i billedet. |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Det kunne tænkes det er/bliver løst med en FW opdatering.
|
||
![]() |
||
MadManMingo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 253 |
![]() |
|
Mange tak for de mange reply's. Men også tak for at diskussionen kom lidt tilbage på sporet.
Jeg kan nemt overbevises om at Oppo er en vidundermaskine. Budgettet er bare ikke til det. Og derudover er jeg ikke så meget entusiast, så jeg ikke godt kan nøjes med en "billig" maskine.
Ja, ganske godt tilfreds. Men derfor gad man jo altid godt at det kunne blive bedre. Som jeg nævnte i indledningen aner jeg ingenting om det tekniske i upscalling. Derfor denne tråd. Men wauw-effekten gad jeg godt at have, hvis det var muligt. Jeg havde netop selv tænk på en Sony S350 eller en Panasonic BD35. Wauw-effekten kommer jo primært fra Blue-ray film, hvilket jo også er den primære grund til at anskafffe sig en afspiller. Men da DVD samlingen er blevet rimelig stor, gad jeg godt hvis den nye afspiller kunne spiffe de gamle skiver lidt op. Men ja, jeg ved godt at jeg må nøjes, i forhold til hvad man kunne få med pio eller oppo. Mit spørgsmål går bare på, om der vil være en synlig forskel i DVD-kvallitet på en af ovennævnte maskiner med hdmi tilslutning i forhold til min gode gamle Sony-recorder (HX910) med component-tilslutning? |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12431 |
![]() |
|
Du vil temmeligt sikkert opleve et løft hvis du køber f.eks. en BD35 (eller 60, eftersom 35'eren er på vej ud af markedet). Jeg ville stadigvæk foretrække bedre, men du kan så sandelig også gøre det værre end en af Panasonics BD-afspillere. Hvis du er sat sammen bare en lille smule som jeg er, så vil du alligevel også ende med at skifte dvd'erne ud med BD-udgaverne over tid
![]() |
||
![]() |
||
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
|
Det bedste vil så nok være, at så meget som muligt udkommer på Blu-ray - men det er jo nok langt fra sikkert. |
||
![]() |
||
MadManMingo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 253 |
![]() |
|
Jeg har aldrig prøvet Samsung. Er der nogle der har gode erfaringer med eksempelvis P1600. Den er ekstra billig pga. den grimme frontlåge
![]() Redigeret af MadManMingo - 25-Maj-2009 kl. 15:02 |
||
![]() |
||
![]() |
|
... Det gør den minsandten. Nogen der har erfaringer med den og kan man leve med den mærkelige låge? |
||
![]() |
||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
|
Jeg har selv haft et 42" PX70. Prøvede at sammenligne samme film på BD - hdmi - PS3 og DVD - scart - recorder. Well, BD stod da bedre, men det var *ikke* så man faldt ned af sofaen. Og fra 3,5 m med coke og popcorn, så er forskellen endnu mindre. Hvis du har tænkt dig at beholde dit TV, så køb en Panasonic BD spiller, så du får de betjeningsmæssige fordele. BD vil være top$, og hvis DVD mod forventning er dårligere end din recorder, ja, så bruger du bare den. |
||
Kuro
|
||
![]() |
||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
|
Ligesom mange andre kunne jeg ikke se forskel på mit PX70, om PS3 var sat til upscale eller ej. Hvis dit TV er godt nok til at upscale, så er det lige meget med afspilleren. |
||
Kuro
|
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
Så lige den her uden at læse de andre sider. Husk at de fleste BD afspillere er MEGET langsomme til at loade i forhold til det du er vant til. Så køb Sony 350 hvis det er vigtigt, eller tag panasonic hvis det skal være samme mærke som TVet. |
||
SVP03
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tror jeg smutter en tur ned til det lokale Pana-center og ser på en 350'er, samt hvor meget fjernbetjeningsfordel man får i forhold til PX70 tv'et.
Jeg kunne måske også lade mig lokke af den udgåede model fra Samsung P1500. Den bliver solgt til en 12-1300 og ser ud til at have de specifikationer jeg ønsker og som PX70 giver mulighed for. En anden lille fordel som P1500 har, er fronten med "play-stop-frem-tilbage" knapper. Planen er, at afspilleren skal afløse/erstatte cd-afspilleren (som aldrig blir' brugt længere, men som konen stadig mener er nødvendig ![]() Og, ja. Jeg ved godt at en hifi-elsker nok ALDRIG ville bruge en blue-ray til cd'er ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |