recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray langsomt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-ray langsomt

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Threepwood Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 10:09

Menuerne på en Blu-ray er lavet i Java, og afspillerne skal derfor have en Java-fortolker indbygget for at kunne vise dem. På samme måde som med Java på en pc, skal man derfor have en hurtigere processor for at kunne afvikle koden hurtigere, og dér er det så op til leverandøren af afspilleren at beslutte hvor hurtig en processor (og dermed hvor stor et strømforbrug og hvor dyr) man mener er passende.

Jeg købte selv en BD45 for et halvt års tid siden, og opstartstid og menutider kunne jeg acceptere, men jo mere jeg bruger den, jo mere irriterer det mig, at fjernbetjeningen er så forbandet langsom. Når jeg har set en film første gang, har jeg en tendens til at spole forbi nogle scener de efterfølgende gange, og hvor min gamle DVD-afspiller sagtens kunne håndtere tre hurtige tryk på Fast Forward, skal min BD45 tænke så lang tid over det første tryk, at de to efterfølgende tryk ikke bliver registreret. Java er normalt noget langsomt lort, så jeg mistænker Panasonic for at have sprunget over hvor gærdet er lavest, og har valgt også at bruge Java til at styre selve betjeningen.
Man så lidt af det samme i harddiskoptageren fra YouSee - EPG'en var forbandet langsom da produktet kom frem, men efter nogle firmwareopdateringer blev den mange gange hurtigere.

Til top
Threepwood Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ok! Det må jeg prøve næste gang. Når ungerne skal se Disney, så starter jeg gerne op ½ time inden, for at nå til filmen. Ellers blir' de små bare utålmodige Tongue

Hvad F har Disney egentlig tænkt på Dead

Findes der en fortegnelse over hvilke film det drejer sig om, og hvor man så kan tænke sig om en ekstra gang inden man køber?  Jeg er klar over at Disney er storslem, så dem undgår jeg helst efter jeg købte "Pirates of the Caribbean".
Man betaler i dyre domme for film, og så skal man tvangsindlægges til at se deres rekvalmer; tænk hvis Fakta satte lås på døren, så man var nødt til at blive i butikken i minimum 15 minutter - de vil jo så gerne have at man bliver lidt længere. Smile

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu