|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | |||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9432 |
![]() |
||||
Det kan da ikke komme som en overraskelse at PS3 bruger meget strøm. Om den bruger meget ved afspilning af BD i forhold til andre maskiner ved jeg ikke. Men at bruge den som et Medie Center til f.x. musik afspilning er vel næppe nogen god ide. Her findes der utallige andre maskiner der både gør det bedre samt bruger mindre strøm. |
|||||
![]() |
|||||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
||||
Det kommer åbenbart bag på de fleste at den bruger mere strøm end så meget andet. Ligesom det til stadighed kommer bag på de fleste at der findes 2 udgaver af den. Men jeg vil alligevel sige det er en god idé at bruge den som mediecenter. Især hvis man spiller - så har du det hele samlet i en løsning. Hvis jeg skal købe en DVD maskine til DVD, en BD maskine til BD, en Popcorn til Divx og en Squeezebox kombineret med en NAS ... hold da kæft så skal jeg vist skifte job. Med PS3 og en "billig" server kan jeg klare det hele ... Redigeret af MartinJohansen - 20-April-2008 kl. 14:53 |
|||||
![]() |
|||||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
||||
Nu har jeg aldrig rigtigt interesseret mig for PS3'eren eller Xbox'en for den sags skyld, så jeg har ikke fulgt med i de tråde der har været om det, men det har sikkert været diskuteret mange gange, men da jeg ikke selv har en PS3'er så må jeg forholde mig til tekniske undersøgelser, som jo er videnskabelige og dermed bygget på faktuel status. Om de så er forkerte, det må andre jo så debattere, lidt som det jo er sket her ![]() Jeg er fuldt ud med på din argumentation om ekstra kort, min HTPC er bygget ud fra de specifikationer der lå kun med bundkortet og dermed uden brug af ekstra kort og der er tingene muligt, det er heller ikke den 1% overclock jeg er utilfreds med. Når jeg gør det samlede regnskab op, så er min nye HTPC med 100% load ved Blu-ray sikkert stadig billigere end min gamle PC. Men det der var meningen med HTPC er at den kan køre Dualscreen, altså laver jeg en arbejdsstation fra den og så får den Blu-ray drev, som den så allerede har og så et FloppyDTV, så jeg får samlet mange af mine øvrige apparater i den, så jeg samlet set spare lidt øvrige apparater og min stationære computer. Dermed skulle jeg gerne miljø og tegnebog for en belastning som naturligvis er ukendt. Men det er ikke fordi jeg ikke har råd, jeg ønsker bare ikke at en del skal have et højere forbrug, blot fordi man kan, så det er ikke fordi jeg ikke har råd til HD-verdenen, jeg tror det er fordi verdenen ikke har råd til HD. Så den der med, at vi skal gøre det bare fordi vi har økonomisk råd, er netop et af de argumenter som jeg ikke bryder mig om ![]() Men Martin, den med et falsk rygte kan vi nu kaste frem og tilbage som vi har lyst til, men faktum er at du kaldte det for et falsk rygte selvom jeg faktisk holdt mig objektiv i situationen, mens du fejede det væk uden at modbevise det. ![]() |
|||||
![]() |
|||||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
||||
Som svar på det sidste, så er det fordi jeg ikke gider modbevise noget "alle" ved Jeg ved ikke hvor meget et grafikkort sluger af strøm, men hvis du vil slippe for den store CPU load er det ihvertfald vejen frem. Jeg har skiftet min HTPC ud med en PS3 - den bruger lidt mindre strøm men fremfor alt en meget nemmere betjening og mere stilrent design til en brøkdel af prisen. Hvis du kun skal afspille DVD/BD var en dedikeret maskine ala BD-30 måske sagen? Der får du ihvertfald det lave strømforbrug samt en nem betjening. Selv er jeg pt. færdige med HTPC's. Dertil findes der andre løsninger som pt. gør det perfekt for mig. Beklager den med de falske rygter - den var måske for grov. Men når der gentagne gange kommer outdated links frem bliver man lidt træls at høre på. http://www.engadget.com/2007/10/30/40gb-ps3-features-65nm-ch ips-lower-power-consumption/ |
|||||
![]() |
|||||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
||||
du skulle bare have smidt et R2400pro til et par hundrede kr i dit mediecenter, så bliver bluray afspillet uden hakken og uden cpu kraft, min E6750 2.66 stock gik fra 60 % ned til omkring 2-4% for at afspille en Bluray film.. næsten alle nye Grafikkort har support for disse medier, både Nvidia og ATI, Atis hedder AVIVO ved ikke helt hvad Nvidias hedder. skal man dog afspiller 8gb pakkede 1080p film så kræver det minimum 2.5ghz Core duo... for de VÆRSTE af dem, nogle kører fint på ned til 2.0 ghz men det kommer an på filmen. |
|||||
![]() |
|||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||||
Kim du kalder en PS3 strømsluger, men du bruger selv en ret stor pc til at afvikle Bluray med ?
Har du prøvet at sætte en måler på (de koster kr. 80,- i Harald Skrald). Edit: har lige målt min PS3 40 Gb, 120-127W ved Blu-rayfilm, op til ca140W ved Spil. Så længe de skiftende regeringer, gang på gang blokerer for miljørigtig energi, kan de rende mig i røven, i deres forsøg på at give mig dårlig samvittighed ang. miljø. De bruger kun miljøet som en undskyldning for at skovle penge ind. ![]() Desværre udgør vores tiltag for at værne om miljøet noget som ligner 0,0001 promille i verdensbilledet (fiktivt tal). Ikke før at USA, som er verdens suverænt største skurk på energiområdet , får øjnene op for konsekvensen af deres forbrug, vil der ske markante ændringer. Så om min filmfremvisning samlet bruger 540W eller 660W per film ændre ikke en skid. Redigeret af Hans j - 20-April-2008 kl. 15:55 |
|||||
![]() |
|||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
||||
For det første, så kan jeg ikke helt følge dine regnestykker. Jeg er ikke ekspert i strømforbrug, men jeg kan da tænke så langt at bare fordi du belaster din CPU med 20% i stedet for 100%, så bruger din PC ikke en femtedel af dén strøm du bruger på at afspille blu-ray! Og som andre har sagt, hvis du er så hysterisk med strømforbruget at det skal afgøre kvaliteten af dine signalkilder, så lad da være med at bruge en PC i det hele taget! Eller læs en bog i stedet for, det bruger slet ingen strøm. At kritisere blu-ray for at være bedre end du har brug for, kan jeg ikke se det brugbare i. Du siger at målet er at afspille i 1080P. Det er forkert, det er IKKE dét der er målet. Målet er at få en så god billedkvalitet på den enkelte film som muligt. Mht. Superbit, så er det en helt anden situation: Der er ikke nogen teknisk forskel på en Superbit DVD og en almindelig DVD, Superbit er en markedsførings-betegnelse, der skal vise at der er brugt så meget plads som muligt på billedet. Hvis du ikke kan se forskel på f.eks. Snatch superbit vs. den almindelige Snatch udgivelse, så er det med al respekt ikke dig der skal sætte grænsen for hvornår en blu-ray udgivelse er "god nok". Men en DVD kan sagtens være god, uden at der står "superbit" på coveret. Blu-ray er noget andet. Du vil ikke kunne levere den samme billedkvalitet med 15 mbps MPEG-2, som med 30 mbps MPEG-4 - hvadenten du så kan se forskel eller ej. Det væsentlige mht. blu-ray er at vi skal have et format der er godt nok til alle, uanset billedstørrelse og type, og uanset hvor kræsen man er. For bare fordi de ringeste blu-ray udgivelser er gode nok til dig og dit 37" tv, så er det ikke sikkert det er godt nok til os andre - eller for den sags skyld for dig, hvis du om f.eks. to år får lyst til at investere i en projektor og lave et 100" billede. Så er det jo lidt ufedt hvis alle dine film var gode nok til dit 37", men du så bliver nødt til at skifte alle filmene ud til "super-bluray" til den tid. Hele pointen med at levere så høj kvalitet på blu-ray, er at det giver mulighed for at opbygge en filmsamling der er "endelig", dvs. købe filmene i et format der er så godt at det leverer den absolut maksimale kvalitet den enkelte film kan tilbyde, uanset hvilken display-teknologi du vælger at bruge i fremtiden. Det er ekstremt kortsigtet at sige at det bare skal være godt nok til at vi kan afspille det nemt og smertefrit nu, på et TV der alligevel er alt for lille til at gengive filmen realistisk! Og hvordan kan det iøvrigt være du går så meget op i om det er 1080P eller ej, når du har et 768P tv?
|
|||||
![]() |
|||||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
||||
@Martin og rasmus, jeg vil kigge efter noget hardware der kan aflaste min CPU, såfremt det naturligvis stiller min HTPC bedre mht strøm ellers er jeg ikke utilfreds med at den skal køre 1% overclock, jeg er bare lidt skuffet. Det jeg har købt nu, er købt ud fra det synspunkt at det var rigeligt og det var det så åbentbart ikke.
Grunden til at jeg ikke kan nøjes med en PS3 eksempelvis, er at jeg er studerende og har brug for en PC arbejdsstation, som kunne have været en bærbar, men jeg håber på at ved at samle mange enheder i én maskine (blu-ray, FloppyDTV, arbejdsstation osv.) at jeg i længden kan spare på det samlet. @Hans, vi taler samme sprog. Det ekstraforbrug er en lille prik i et samlet miljøregnskab og jeg skal have fat i den energimåler fra Elsparefonden, da de andre vist er lidt unøjagtige, men mange små prikker bliver pludseligt til noget. Men min HTPC er bygget af dele der netop skulle gøre den mere "grøn" bl.a. med et Asusbundkort der skulle give en del elsparefunktioner og indtil videre ser de ud til at virke, men jeg skal stadig have målt den. Så det er en "stor" PC, men med mange funktioner som forhåbentligt kan erstatte endnu flere og måske værre enheder. Edit: Jeg tror vi kunne få en meget lang og dejligt ophidsende miljødebat, men den kan blive lidt upassende her ![]() @Otto, som sagt så kan jeg kun sige noget om load på min CPU og ikke noget om forbruget for min PC, da jeg ikke har nogen måler til det, men jeg læser (desværre) nok bøger, så når jeg skal koble af, så skal det være med noget andet. Det er muligt at Superbit er en markedsføringsbetegnelse, men faktum er at en almindelig DVD ligger omkring 5-6000 Mbps og en Superbit, så vidt jeg husker, ligger omkring 8-9000 Mbps. Mht mit tv, så er det 720 og ikke 768, men det er lige meget da min nabo har et 50pz700 og det er meget begrænset hvor stor forskel der er på film i MPEG2 16 Mbps og AVC 30 Mbps, dermed skal det også siges at i forhold til spillefilm, så står hans dokumentar noget skarpere. Men jeg har udemærket forståelse for at benytte AVC fremfor MPEG2, så det del er en overflødig debat, jeg har bare en ringe forståelse for den høje bitrate, som jeg ikke kan sammenligne med andet end almindelig DVD vs. Superbit, hvor forskellen var usynlig. Så jeg har intet mod den høje kvalitet, der er ingen tvivl om at det er fremtiden, men jeg har noget mod prisen på den, uanset om jeg har et 720 eller 1080 tv. Redigeret af Kim Jespersen - 20-April-2008 kl. 19:46 |
|||||
![]() |
|||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
||||
Hvorfor så al den snak om økologi?
Nej, det er ikke et faktum. Der findes masser af DVD film med 8-9 mbps (og ikke 8-9000 mbps, iøvrigt...), som IKKE er Superbit. Superbit er et markedsføringsbegreb der skal _garantere_ dig at bitraten ligger déroppe omkring, men derfor kan den sagtens ligge der på film der ikke markedsføres som Superbit.
My bad, men samme pointe.
At man har et TV med 1080P opløsning, er ikke ensbetydende med at man kan se den fulde kvalitet af en 1080P kilde!
Jeg vil påstå at Blu-Ray ikke er designet ud fra hvor godt det fungerer ved PC-afspilning, men ud fra hvor godt det fungerer på en almindelig afspiller, og så kan PC-folket gøre hvad der nu skal til for at afspille det på en PC, eller lade være. Jeg er meget uenig i at man skal begrænse bitraten for at den meget lille procentdel af brugerne der afspiller blu-ray på sin PC, skal få det lidt nemmere. |
|||||
![]() |
|||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||||
Ulempen ved en enhed som erstatter flere enheder er, at ofte så skal du bruge mere energi på at "drive" ting du ikke bruger ved en given funktion, netop pc´ere er kendetegnende for dette. Jeg ville da ønske en PS3 kun brugte 10% af hvad den gør, men det gør den desværre bare ikke. Min plasma bruger også forbandet mange watt. Jeg slukker faktisk for alle mine enheder på væggen inkl. mine internetbokse inden jeg går i seng, så har jeg lidt bedre samvittighed ![]() For mig er det største problem i moderne huse, spot i loftet, de bliver kastet ind alle vegne og bruger vildt meget energi. Din miljødebat kunne jeg da godt finde spændende, man kunne starte med at kaste penge efter miljøforbedringer i udlandet hvor de gavner mere end de kan herhjemme ![]() ![]() Men lad det nu ligge og se lidt HD i stedet for ![]() |
|||||
![]() |
|||||
Lynggaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 233 |
![]() |
||||
PS3'en er en strømsluger
At den kun ligger en lille smule over pana's gør det ikke bedre, de er så åbenbart begge strømslugere Fandt lige denne test http://www.hardcoreware.net/reviews/review-356-3.htm Afspilling af almindelig DVD - Normal DVD afspiller: 14w - PS 3: 173w Nu er testen så vidt jeg kan se lavet på 60gb versionen, men selvom man regner med PS3'en kun bruger 135w[*] så er det stadig ca 10 gange så meget som en almindelig afspiller Så jo Ps3'en er en strømsluger, og der er masser af plads til forbedringer. Nogle vil sige at blu-ray er væsentligt mere krævende, og derfor er testen ikke retvisende. Men testen viser at bluray afspilling kostede 185w. på PS3, så det er ikke den store ekstra omkostning set i forhold til det høje basisforbrug. *) De links jeg kunne finde antyder at strømforskellen mellem 60gb og 40Gb versionen er 200w og 135w
|
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Læser du ikke alle indlæg ? For så vil du se hvad jeg har målt den "nye" PS3 til. Så prøv med aktuelle tal i stedet for at finde gamle tal frem ![]() |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |