|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |||
Lynggaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 233 |
![]() |
||
Jo jeg gjorde, men du læste så åbenbart ikke mit indlæg (se mine bold markeringer).... Jeg skrev netop af testen var med en 60gb PS3 og de links jeg kunne finde mht til 40Gb versionen var et drop fra 200w til 135w i strømforbrug...Hvilket jo passer fint med din måling på 120-140w. Hvis vi antager (og dette er en antagelse) at foskellen mellem dvd og bluray afspilning har den samme procentvise forskel i begge versioner (ca 7%), så bruger 40gb versionen ca 110-115w på at afspille dvd. Kunne du vi evt få en måling på det ? Det er stadigvæk milevidt fra de 14w som en standalone afspiller blev testet til. 5 gange så meget som en alm dvd afspiller, er i I mine øjne stadig at betegne som en strømsluger Redigeret af Lynggaard - 20-April-2008 kl. 22:39 |
|||
![]() |
|||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
||
Det kan jeg bekræfte. Jeg har foretaget målingen med et Sparometer godkendt af Elsparefonden. |
|||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||
hehe, den er stadigvæk kun oppe på 127W ved BD ![]() Min HD-DVD afspiller bruger 24W ved afspilning ![]() |
|||
![]() |
|||
Lynggaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 233 |
![]() |
||
Så var mit gæt på 135w da ikke langt fra ![]() Så konklusionen er med de nye målinger: DVD afspiller: ~14w HD-DVD: ~24w PS3: ~125w PS-3 er en strømsluger, også i de nye 40gb versioner ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Bare en sidebemærking, pas på med de helt billige måleaperater, nogle af den kan ikke måle ting som computere korrekt Vistnok noget med måden en computers strømforsyning virker på, men jeg kan ikke huske detaljerne. Vil klart anbefale et sparomter fra elsparefonden. Da jeg købte tidligere på måneden havde dong et tilbud på en måler plus en strømskinne for 250 plus fragt. Ved dog ikke om det stadig gælder. |
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||
Som ren BD-afspiller sat op på den måde som du gør, uden hensyntagen til hvor meget det løber op i på årsbasis, så ja. Men din tråd var vel egentlig også startet mere som kritik af strømforbrug i forbindelse med blu-ray ? PS: En BD-afspiller bruger ca. 27W |
|||
![]() |
|||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
||
Min anke mod strømforbruget var og er blot når der bliver henvist til tests af 60GB'en. |
|||
![]() |
|||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
||
Jeg vil tro den altovervejende årsag er at PS3 er beregnet på spil og meget af dekodningen derfor sker i software. Hardware enheder med dedikerede dekoder chips som f.eks TViX 6500 bruger omkring 15 watt næsten uanset hvad den afspiller incl HD indhold. Hvis man benytter en intern harddisk, så bruger den omkring 12 watt ekstra.
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg skal ikke udtale mig for tråden starter, men min pointe var blot at den ikke er energi effektiv. Da den bruger ca 4 gange så meget energi på at løse den givne opgave, nemlig at afspille en blu-ray. Dette markante overforbrug gør at jeg smider den i kategorien strømsluger At man slipper billigt i kroner/øre til trods for at den er 4 gange så dyr at bruge, er en helt anden snak. men med de stigende energi priser er det forhåbenligt noget der ændrer sig efterhånden således at det kan betale sig at spare på energien. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg har ikke skrevet dette ![]() @Lynggaard: De ting jeg har sat på, ser nu ud til at passe meget godt, både elvarmer, lavenergipærer, plasmaskærm og diverse afspillere. Har prøvet el-spare fondens måler også, dog ikke samtidig, men de ting jeg har testet har målt det samme +/- 1-2 %. |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
![]() |
||
Når jeg anbefaler PS3'en er det som Blu-ray afspiller. Hvad den bruger til at afspille dvd er jeg sådan set ligeglad med, og det er alligevel et velkendt faktum, at den bruger mere til at opskalere dvd end til andre funktioner. En dedikeret Blu-ray afspiller (som ligger ved de der 30-40w) bruger selvfølgelig mere end en normal dvd-afspiller, og så er det vi ender ved de tal du selv citerer, nemlig at PS3'en koster under 38 kroner mere om året i drift, hvis du ser seks timers film om ugen, hvilket vel er meget normalt forbrug for bonus pater. Set i lyset af de tal, så er det dælme hysterisk at kalde PS3'en for en strømsluger! Jeg tror du mangler en smule forståelse for, hvad de der watt-tal egentlig oversættes til på elregningen. |
|||
![]() |
|||
Lighterfighter ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
||
PS3 er en stor strømsluger ingen tvivl om det uanset om det er 80g eller 40g... det er ikke harddisken der gør forskellen!.
LÆS HER Og MartinJohansen har da ingen former for intelligente svar da han INTET ved om el-forbruget i en PS3... Så klap søhesten! Men hold da op nogle småborgelige fjolser der er inde i den her tråd (dog ikke alle), i havler jo manden ned uden at gi ham nogle reelle oplysningen andet end hvad i TROR der er rigtigt! Den eneste som virker som om han har sine facts rigtige er sgu Kim Jespersen! Så slap dog af og lad manden dele sine holdninger... Jeg er målløs over hvor dumme folk er blevet. Jeg har sgu respekt over for hans holdninger til miljøet og ikke de der barnlige " sådan gør de også i Japan og USA" holdninger! Man skal sgu da starte et sted ellers kommer man jo ingen vegne! ![]() Desuden er det fanme dumt at købe en PS3 bare for at kunne se Blu-ray film... Hvad sker der! Det jo lige det SONY gerne vil have nu hvor deres lortekonsol fik så dårlig en start... Hvilket også er derfor vi ikke ser nogle nye BD afspillere foreløbigt! Men nej der skal altid være nogle tumper som hoppe i med begge ben HA HA HA! ![]() Anyways det sgu en nice holdning du har Kim Jespersen, blev ved med det og fedt skrevet! |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |