recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray "med det hele"!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blu-ray "med det hele"!?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mackniels Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mackniels Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-ray "med det hele"!?
    Sendt: 06-November-2012 kl. 11:18
Det korte spørgsmål er: "Er det muligt?"
Det lidt længere: "Giver det mening? Hvorfor? Hvorfor ikke?"

Jeg har i den seneste tid haft kig på en ny afspiller/optager til mit nyerhvervede Smart TV. Det at jeg gerne vil kunne optage grunder i, at det viste sig, at man ikke kan bruge timeshift/optage funktionen på UE40ES8005, når tv signalet kommer ind via HDMI (ØV for det!!!).

Jeg vil gerne kunne afspille Blu-ray, men også DVD og CD'er fra én og samme maskine. Jeg har ikke de helt vildt høje krav til en evt. forringelse af lyden fra CD'erne. Men tilbage til min indledning....

/Martin
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 12:22
Øhh, det kan de alle som udgangspunkt.
Men en OPPO er jo et godt bud.
Der er jo også SA-CD og DVD Audio ud over CD od DVD og Blu Ray.
Den nye OPPO får også netflix, så lidt medieafspiller bliver den jo også.

Eller har jeg misforstået hvad du skriver !
SVP03
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 13:08
Panasonic DMP-BDT 500 som har 2 HDMI udgange, en til billede og en til lyd.
Den er suverænt god, og den har indbygget Smart-tv platform, og der kan ses bla. Netflix fra den, og youtube klip mm. Så min gamle Panasonic plasmaskærm har fået nyt liv og kan leve et par år mere. (iøvrigt banker plasmaen alt led og lcd af banen endnu).
Der kan sættes en harddisk til, og den kører trådløst wifi som er indbygget mm. Jeg ved ikke om den kan optage, men her er en test, hvad der viser den svære retfærdiggørelse af dyrere Blu-Ray maskiner, da Pansonic'en som nævnt er ret suveræn. Køb den hos CCProshop i KoldingSmile.
Jeg fik den til under 2900 kr.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mackniels Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 13:09
@SVP03: Nej, det tror jeg såment ikke du har (o:
Jeg var simpelthen bare i tvivl om det var en ok brugbar løsning. Har hørt at CD'er tager lang tid om at starte op på en blu-ray og sådan...

Men hvordan ser det ud med optage funktion for OPPO? Når jeg eksempelvis ser på http://www.av-connection.dk/?PGr=2557&ML=1087 har denne jo ikke en sådan funktion. Findes der andre modeller der har (google gav ikke noget brugbart resultat)?

Redigeret af mackniels - 06-November-2012 kl. 13:10
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 13:12
Tilføjelse:
Den nye Oppo har hdmi indgang, om den kan optage herfra på en USB HDD ved jeg ikke, spørg Hother, han har en på prøve.
SVP03
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mackniels Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Tilføjelse:
Den nye Oppo har hdmi indgang, om den kan optage herfra på en USB HDD ved jeg ikke, spørg Hother, han har en på prøve.
Tak. Det vil jeg gøre!
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 13:35
Her er test af Oppo http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_oppo95.shtml

Og der er anført indlæsetider
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu