recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray opløsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-ray opløsning

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

For lige at forstå det her helt. Du siger at alle BluRay film er 1080p. Hvorfor skal den så ikke outputte 1080p. Ellers kommer der en interlacing + deinterlacing ind over. Det må da være unødvendig ekstra billedbehandling på linje med op/nedscalering.

Det er ikke sikkert hans tv kan modtage 1080p. Og nej, en interlacing plus en de-interlacing er ikke unødvendig ekstra billedbehandling, på linje med at smide opløsning væk og skalere to gange.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Det skal det vel også hvis du sætter ps3 til 1080i, film i 1080P skal interlased til 1080i, hvordan det så end foregår.Spil på ps3 er normalt i 720P, som det også vidersendes som.Men prøv frem og se hvad der er bedst.

Jeg har aldrig sagt man helt undgår behandling af signalet. Men at sende 1080i ud til en skærm der ikke de-interlacer 1080i ved først at lave det om til 540p (hvilket heldigvis relativt få gør i dag), er helt sikkert mindre skadeligt end at skalere to gange på signalet, samtidig med at man bare smider opløsning væk, ved at lade PS3'en skalere til 720p.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Det skal det vel også hvis du sætter ps3 til 1080i, film i 1080P skal interlased til 1080i, hvordan det så end foregår.Spil på ps3 er normalt i 720P, som det også vidersendes som.Men prøv frem og se hvad der er bedst.

Jeg har aldrig sagt man helt undgår behandling af signalet. Men at sende 1080i ud til en skærm der ikke de-interlacer 1080i ved først at lave det om til 540p (hvilket heldigvis relativt få gør i dag), er helt sikkert mindre skadeligt end at skalere to gange på signalet, samtidig med at man bare smider opløsning væk, ved at lade PS3'en skalere til 720p.

Vi talte om behandling en eller to gange.

Redigeret af SVP03 - 22-Februar-2008 kl. 20:13
SVP03
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 21:28
JEG talte om to gange skalering, og det er oftest slemmere end at hive et interlaced signal ud af en Blu-ray skive, for så at de-interlace i fjernsynet.

Og du undgår jo ikke 'to gange behandling' ved at nedskalere i PS3'en. Der skal opskaleres i fjernsynet alligevel, så jeg har meget svært ved at se hvad det er for en pointe du vil frem til.

Redigeret af Naiera - 22-Februar-2008 kl. 21:30
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

JEG talte om to gange skalering, og det er oftest slemmere end at hive et interlaced signal ud af en Blu-ray skive, for så at de-interlace i fjernsynet.

Og du undgår jo ikke 'to gange behandling' ved at nedskalere i PS3'en. Der skal opskaleres i fjernsynet alligevel, så jeg har meget svært ved at se hvad det er for en pointe du vil frem til.

Pointen var at han skulle se selv om der var forskel.
Jeg tror bare at det MÅSKE vil se bedre ud med et 720P signal end et 1080i signal, når hans TV nu ikke kan tage et 1080P signal. Dette skyldes måske at jeg altid har haft meget imod interlaced signaler.
SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu