|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
dch199 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 09-Marts-2011 kl. 20:53 |
|
Hej alle,
Jeg har kigget lidt efter nu blu-ray, og er faldet for Oppo 93.... Men så kom Cambridge med deres nye Azur 751BD som, hvis man kigger på bagsiden vidst bare er en Oppo i forklædning, ihvertfald hvis man kigger på bagsiden.... På videosiden ihvertfald..... men hvad er det præcist skal gøre Cambridge 1500 kr dyrere...(lydsiden ligner ikke Oppo og så det faktum at det er Hifiklubben der sælger den... Jeg er personligt ude efter en BD med hurtig opstartstid, samt så skal det være en glimrende CD-afspiller.... ![]() ![]() ![]() Hvilken ville i vælge??? Er 751'eren de flere penge værd??? http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/cambridge_azur-751bd_blu-ray-afspiller_sort.htm Redigeret af dch199 - 09-Marts-2011 kl. 20:55 |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
hvis det skal være en glimrende cd afspiller, så skal du have en eksten dac ved siden af, det har jeg selv eller en oppo 95 Men vil skyde på den cambridge er bedre som cd afspiller Redigeret af xcardman - 09-Marts-2011 kl. 21:10 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
|
Den gamle Cambridge 650, var bygget på oppo bdp 80, ved ikke hvilken en den nye cambrigde er bygget på, men mon ikke der er nogle der kan svare på det?
Men skal nemlig selv bruge 7.1 analoge del, så står også i den situation hvor jeg skal/vil vælge mellem oppo 95 eller Cambridge 751!? Det er bare svært at vælge, når oppo'en ikke er udkommet |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Det er med den gamle som med den nye: Cambridge versionen er ikke en direkte OEM af Oppo, og derfor er det forkert at sige at Cambridge 650 er "bygget på" Oppo BDP-80. De produceres samme sted, og deler noget af hardwaren - BDP-80 og Cambridge 650 var så mere ens end BDP-93 og den nye Cambridge. Men den ene er ikke som sådan en OEM af den anden. Firmware er f.eks. udviklet helt separat. Analog-boardet i den nye Cambridge er Cambridge's egen, og hvorvidt dens video-performance er på niveau med Oppo's, det må uafhængige tests vise. Oppo siger at Qdeo chippen kræver mere optimering end ABT chippen gjorde, spørgsmålet er så hvor meget arbejde Cambridge har lagt i denne optimering i forhold til Oppo. Men det er sandsynligt at der er mere forskel på video-ydelse i praksis på de nye modeller, end der er på de gamle. Uden at jeg vil udtale mig om hvilken der så skulle være bedst. Men det kan nok ikke diskuteres at Cambridge'rne generelt er det tætteste man kommer en Oppo fra en anden producent.
|
||
![]() |
||
dch199 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
|
Tak for de mange fine svar, jeg må ud på en lytte/kigge-tur en af de kommende dage....
|
||
![]() |
||
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
|
![]() ![]() |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Og det var heller ikke meningen at det skulle opfattes som et blåt øje, bare som en uddybning
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
For lige at slutte tråden af med hvad det blev, så endte jeg faktisk med at købe en Panasonic 310. Fordi: den er billigere, den har 2 HDMI outputs, jeg bruger alligevel DAC'en i min surround amp, så jeg ville ikke vinde meget ved at bruge penge på Oppo eller cambridge, da det man betaler for er DAC'en primært (set med mine øjne)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg vil så påstå at det primært er video-delen man betaler for i Oppo'en, men det behøver jo ikke gøre dit valg dårligt
![]() |
||
![]() |
||
T.E. Larsen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
|
Tillykke til dch199 med den nye afspiller - jeg står dog med samme spørgsmål. Kan ikke bruge en billigere Blu Ray, fordi jeg kun har analog stereo forstærker uden dac. Så den skal være ok/god den som er i afspilleren.
Mit valg står mellem de 2 Cambridge. Men Oppo95 som outsider. Ikke fordi den er dårlig. Men 9500 er mange penge, hvis man kun ender op med en lille Blu Ray samling. Skal ikke bruges til film, men kun musik.
Den "dyre" nye Cambrigde er vel bedre end 650'eren. Men den kan ikke fåes i sølv, som jeg fortrækker. Og 650'en har fået gode anmeldelser. Så måske den er "god nok"
Modsat er det dumt at spare 3000 nu, hvis man så senere fortryder, og så vil investere 4-5000 for en DAC.
tjaa.... det hi fi ![]() Redigeret af T.E. Larsen - 27-Maj-2011 kl. 00:31 |
||
Every Picture Tells A Story
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |