recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluray på HD ready tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluray på HD ready tv?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

flair?

Med på beatet, opdateret, har forstand på det osv.LOL (gætter jeg på)
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 13:05
Flair = have evner i den retning

Redigeret af Kampus - 21-Juli-2012 kl. 13:06
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 13:14
Alternativt kan man blot gå ind i menuen på afspilleren og sætte den til auto format i opløsning. Så modtager skærmen kun det den kan klare. Står den på Full HD fast, kan det godt være, at nogle tv ikke viser noget. Men så er dette løsningen. Smile

Min dvd kan opskalere fra SD til Full HD, hvilket godt nok intet har med rigtig HD at gøre. Men jeg har sat den til "auto" og oppe i hjørnet på mit panasonic plasma står der 1080P, selvom tv'et kun er 1024x720. På rigtigt godt materiale ser det faktisk rigtigt godt ud. Smile

Redigeret af javilha - 21-Juli-2012 kl. 13:19
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Min dvd kan opskalere fra SD til Full HD, hvilket godt nok intet har med rigtig HD at gøre. Men jeg har sat den til "auto" og oppe i hjørnet på mit panasonic plasma står der 1080P, selvom tv'et kun er 1024x720. På rigtigt godt materiale ser det faktisk rigtigt godt ud. Smile

Prøv at sæt den til 720, så er du fri for at tage et 720 signal, skalere det op til 1080, for at sklere det ned til 720 igen bagefter.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 13:55
Hej Klaus
Det mener jeg ikke, at tv'et gør, fordi dvd'en jo netop står på auto. Så modtager det kun det linie antal det kan klare. Sætter jeg den på 1920x1080P, så gør det det du skriver vil jeg mene. Jeg har har også prøvet, at sætte den til 720P på afspilleren, og det gav godt nok et noget mere brilliant billede. Det andet virker mere afslappet, at kigge på. Men jeg skal da lige prøve igen, nu da det ret lang tid siden, jeg har pillet ved dvd'en. Smile
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Thorslund Thorslund skrev:

Et hd-ready betyder ikke nødvendigvis, at det kan vise en så høj opløsning.

Næh, men man har misforstået noget temmeligt grundlæggende, hvis man tror at Blu-ray kun kan vises på et 1080p display.

Der er som sådan ingen problemer i at se Blu-ray med composite på et 14" CRT TV.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Jo da, vores helt gamle fladskærm en Samsung Q97 50", der nu står i det ene børneværelse. På blu-ray afspilleren står der 1080i i displayet.

Det andet Samsung 6 series 50" der står i det andet børneværelse, er også "kun" en 720p skærm, men den kan stadig køre opløsningen 1920x1080 @ 24hz fra medieklienten og fra blu-ray afspilleren. Så det går vidst begge veje. Wink

Det har du helt misforstået. Skærmene kan kun vise deres medfødte opløsning, f.eks. 1366*768. ALT der sendes ind i skærmen skaleres til denne opløsning. Det du ser på OSD'et er oplysninger om det signal der kommer ind i skærmen; ikke det der vises.

Redigeret af Naiera - 21-Juli-2012 kl. 17:41
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Prøv at sæt den til 720, så er du fri for at tage et 720 signal, skalere det op til 1080, for at sklere det ned til 720 igen bagefter.

Klaus

Der er vist noget du har fået galt i halsen. Dvd er 720*576 eller 720*480. Altså 576i eller 480i, alt efter om det er PAL eller NTSC.

Det kan sagtens være fornuftigt at skalere en dvd op til 1080p, for derefter at skalere ned til 1024*768 i displayet. Det kan fjerne noget støj i billedet, og nedskalering er i det hele taget ikke så slemt. De fleste tv kan også kun skalere og de-interlace 'lige til øllet', men så heller ikke mere. Jeg sender praktisk talt alle mine signaler ind i tv'et som 1080p, selvom det er et 1024*768 display.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 15:40
på min første fladskærm en pan px80
der stod blu-ray rigtig godt
da dette tv kunne modtage 1080/24, så var der heller ikke noget som hakkede
en del tv på det tidspunkt var full HD, men kunne kun modtage 60hz og det hakkede
en medvirkende start på alt det  motion sjov, som burde forbydes på et tv
det modtog et 1080/24 og  skalere ned til 720p

cirka 2 meter fra et 50 tommer, ellers kan man ikke se forskel på 720p eller 1080P
så hvis man ikke ser blu-ray, kan full HD være lige meget

vil da helt sikkert heller have et rigtig godt tv som er HD ready end et dårligt full HD tv

Redigeret af xcardman - 21-Juli-2012 kl. 15:45
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det har du helt misforstået. Skærmene kan kun vise den opløsning deres medfødte opløsning, f.eks. 1366*768. ALT der sendes ind i skærmen skaleres til denne opløsning. Det du ser på OSD'et er oplysninger om det signal der kommer ind i skærmen; ikke det der vises.

Vi er så for vidt enige i det du siger, at den laver en pull down, men alt udstyr smidt på den siger 1080p, blu-ray afspiller, medieafspiller, computer.

Tv'et er tweaket via Service Menuen (Så ved ikke om det har noget at skulle have sagt), så tv'et tror det er en anden model, da det bl.a gav mulighed for pvr via service usb porten og bedre sort niveau.

Under grafikkort til computeren har mulighederne for

23hz, 23.976hz, 24hz, 25hz, 29hz, 30hz, 50hz, 59hz, 60hz (har sikkert glemt nogle) alle med opløsningen 1920x1080 og den opløsning er anbefalet.

Men hvad ved jeg udover hvad jeg kan se den skriver. Dog kører blu-ray fint på begge skærme og børnene er tilfredse. Edit: (Denne sætning er ment med, jeg ikke ved noget om det og ikke for at spille klog). Smile

Redigeret af JordanDK - 21-Juli-2012 kl. 16:22
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 17:18
Angående det med skalering, så er det bedre at skalere ned end op. Altså at skalere 1080P ned til mindre, end at skalere SD op til større. Det giver en pænere resultat. Smile

Redigeret af javilha - 21-Juli-2012 kl. 17:24
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det har du helt misforstået. Skærmene kan kun vise den opløsning deres medfødte opløsning, f.eks. 1366*768. ALT der sendes ind i skærmen skaleres til denne opløsning. Det du ser på OSD'et er oplysninger om det signal der kommer ind i skærmen; ikke det der vises.

Vi er så for vidt enige i det du siger, at den laver en pull down, men alt udstyr smidt på den siger 1080p, blu-ray afspiller, medieafspiller, computer.

Tv'et er tweaket via Service Menuen (Så ved ikke om det har noget at skulle have sagt), så tv'et tror det er en anden model, da det bl.a gav mulighed for pvr via service usb porten og bedre sort niveau.

Under grafikkort til computeren har mulighederne for

23hz, 23.976hz, 24hz, 25hz, 29hz, 30hz, 50hz, 59hz, 60hz (har sikkert glemt nogle) alle med opløsningen 1920x1080 og den opløsning er anbefalet.

Men hvad ved jeg udover hvad jeg kan se den skriver. Dog kører blu-ray fint på begge skærme og børnene er tilfredse. Edit: (Denne sætning er ment med, jeg ikke ved noget om det og ikke for at spille klog). Smile

Der er ikke noget at være mere eller mindre enig i. ALT du sender ind i et fladskærms-tv vises ved skærmens native opløsning. Frekvenses på signalerne er noget helt andet og urelateret.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu