Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
tom81
Bruger
Oprettet: 18-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
|
Emne: blu-ray på vej ud... ??!!! Sendt: 22-Juli-2008 kl. 19:13 |
Hej.. hørte en snakke noget om at bluray allerede er på vej ud af markedet??
Jeg kender ikke så meget til det, men er det ikke noget ævl tror i? Jeg mener, Blu-ray har jo først lige vundet over HD-DVD og skal til at markere sig på markedet nu..
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 22-Juli-2008 kl. 19:47 |
Det er noget ævl  Der findes ikke en brugbar afløser. Det er debatteret herinde.
|
 |
Perls
Bruger
Oprettet: 31-Juli-2007
Point: 249
|
Sendt: 22-Juli-2008 kl. 19:48 |
Hvorfor skulle det dog være det?
|
 |
tom81
Bruger
|
Sendt: 22-Juli-2008 kl. 20:46 |
jamen aner det ikke.. Jeg kender ikke helt så meget til denne teknologi endnu, så havde ikke rigtig nogle brugbare argumenter i den diskussion, derfor jeg bare valgt et lade ham snakke, men havde dog temmelig svært ved at tro på det.
Men mange tak for det :-)
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
|
Sendt: 22-Juli-2008 kl. 20:53 |
Hej , hvad var hans argumenter for at BD var på vej ud?...Selvfølgelig kommer der på et tidspunkt noget nyere og smartere , men mon ikke der går en 5-10 år endnu , før vi igen skal til at udskifte vores film samling
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Perls
Bruger
Oprettet: 31-Juli-2007
Point: 249
|
Sendt: 22-Juli-2008 kl. 21:04 |
Det er klart at streaming & downloads kommer på et tidspunkt. Det er det jeg personligt ser som "next generation". Men du kan ikke engang hente musik i tabsfri endnu så jeg regner da ikke med at skifte lige de næste par år.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 22-Juli-2008 kl. 21:09 |
I Europa er Blu-ray en succes og man mener at Blu-ray over tid ville
overtage DVD market, se bare lige nu, at alle stor som små filmselskaber
er
ved at kast sig over Blu-ray formate, at det så gå lide langsom for Blu-
ray
over i USA bero vel på at deres økonomi ikke har det god, lige for tiden,
men over tid så ville Blu-ray også vinde der.
Ville tro at til næste år, så ville man kunne få alle de film man nu har på
DVD som Blu-ray, med forbedre lyd og billde, filmselskaber skal jo lige
havde tid til at omstille sig til Blu-ray prod.
Og selfølig ville der altid værre noget nyt på vej. bla. er man i gange med
et format med dobble opløsning af Blu-ray nemlig UHD, den føste TV er
hvis vist på en messe, men der er igen lange tid til, men her kan Blu-ray
formate også værre med, da der er vis en Blu-ray disk med 400gb som
måske kan bruge i næste eller næste generation af Blu-ray afspille.
Redigeret af Startrek - 22-Juli-2008 kl. 21:13
|
 |
tom81
Bruger
|
Sendt: 22-Juli-2008 kl. 21:40 |
(svar på off-topic spørgsmål fjernet - Ole)
#alle
Jeg kan fakisk ikke huske hvad han ret faktisk sagde. Men det var noget med faste medier og den slags. altså som fx SD kort og noget i den dur.
Redigeret af Ole - 23-Juli-2008 kl. 09:18
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
|
Sendt: 22-Juli-2008 kl. 21:43 |
Startrek skrev:
Ville tro at til næste år, så ville man kunne få alle de film man nu har på
DVD som Blu-ray, med forbedre lyd og billde, filmselskaber skal jo lige
havde tid til at omstille sig til Blu-ray prod. |
Næste år? Glem det. Så hurtigt går det ikke. Det er fuldstændig umuligt at nå at få samtlige film der er udgivet på dvd ud på Blu-ray på halvandet år.
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
|
Sendt: 22-Juli-2008 kl. 22:36 |
Naiera skrev:
Startrek skrev:
Ville tro at til næste år, så ville man kunne få alle de film man nu har på DVD som Blu-ray, med forbedre lyd og billde, filmselskaber skal jo lige havde tid til at omstille sig til Blu-ray prod. |
Næste år? Glem det. Så hurtigt går det ikke. Det er fuldstændig umuligt at nå at få samtlige film der er udgivet på dvd ud på Blu-ray på halvandet år.
|
Hvem siger da at det skal det???
Når engang der kommer et afløsende format for blu-ray, hvadenten til bliver på en ny type skive eller hvad de finder på, så vil filmselskaberne da ikke vente med at springe på det nye format før de har udgivet alt på blu-ray...
Det kan jo netop være en økonomisk gevinst at komme igang med det nye format hurtigst muligt.
Det er heller ikke alt der er udgivet på dvd som fandtes på VHS, og så vidt jeg ved, så har man kunnet købe blu-ray film i et stykke tid efterhånden 
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 22-Juli-2008 kl. 22:42 |
Exxtreme skrev:
Det er heller ikke alt der er udgivet på dvd som fandtes på VHS, og så vidt jeg ved, så har man kunnet købe blu-ray film i et stykke tid efterhånden  |
Og der er en del film som kun findes på VHS... Der er vel 50000+ titler på DVD, så det er helt umuligt at udgive alt dette på Blu-Ray næste år. På grund af omkostningerne kommer det næppe nogensinde til at ske. Hvis der ikke eksisterer en digital HD transfer, er der heller ikke noget at lave en Blu-Ray udgivelse ud af, medmindre man går i gang med telecine af 35mm rullerne igen...
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
|
Sendt: 22-Juli-2008 kl. 22:53 |
JesperLund skrev:
Exxtreme skrev:
Det er heller ikke alt der er udgivet på dvd som fandtes på VHS, og så vidt jeg ved, så har man kunnet købe blu-ray film i et stykke tid efterhånden  |
Og der er en del film som kun findes på VHS...
Der er vel 50000+ titler på DVD, så det er helt umuligt at udgive alt dette på Blu-Ray næste år. På grund af omkostningerne kommer det næppe nogensinde til at ske.
Hvis der ikke eksisterer en digital HD transfer, er der heller ikke noget at lave en Blu-Ray udgivelse ud af, medmindre man går i gang med telecine af 35mm rullerne igen...
|
Netop... Det er det jeg mener, det kommer aldrig til at ske for noget som helst format at alt skal udgives inden man skifter format...
Det vil naturligvis være nemmere i fremtiden hvor det uden tvivl bliver filer der bare skal konverteres i et eller andet omfang... Men det ligger langt ude i fremtiden...
|
 |