recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluray reoler/hylder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluray reoler/hylder?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bluray reoler/hylder?
    Sendt: 19-Maj-2020 kl. 07:00
Hejsa. Vi har lige købt hus, med en god kælder hvor jeg ENDELIG får plads til at få mine ca 1100 film til at stå, frem for nu hvor mine covers er gemt væk i et loftsrum

Spørgsmålet er... hvad er den bedste løsning?

Jeg ved der findes Billy reolen, som mange sværger til, men er det den bedste løsning? Jeg tænker lidt at der er en del spildplads i højden. Ser ud til at der er 28 cm, og jeg har lige målt et cover til 16 cm i højden. 

Hvis det er den bedste løsning, er der så nogen der har et bud på hvor stor/mange reoler man skal have til 1100-1200 film?

Redigeret af Martin Sjøstrand - 19-Maj-2020 kl. 07:01
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 07:46
Billy er en ganske fin reol

Den er en smule dyb i forhold til Blu-ray covers, men det betyde bare at du skal gøre støv af foran filmene.

Med hensyn til højden, så er Billy reolerne rimeligt fleksible. En af hylderne sidder fast (den i midten), de resterende kan du placere som du har lyst til og du kan købe flere hylder, hvis du har brug for det.

Over og under den faste hylde er der 94 cm.
Hver hylde er 18 mm tyk, 4 hylder er i alt 7,2 cm tyk.
94 cm - 7,2 cm = 86,8 cm
86,8 cm / 5 = 17,36 cm mellem hver hylde.
Det kan dog måske kræve at du skal være lidt kreativ med boremaskinen og lave nye huller til hyldeophæng, for at få det ligeligt fordelt.

Ellers - tag en tur i Ikea og flyt hylder og mål.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juni-2010
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 08:24
Jeg har valgt denne løsning.

Det er ikke en Billy... øh, billig måde Tongue at gøre det på, men rigtig flot og meget funktionel.

Redigeret af Wish - 19-Maj-2020 kl. 08:26
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2006
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 11:54
Jeg har også gang i en mindre Billy ... billig løsning - har købt Montana reoler til filmene. Jeg har dog også både DVD og Blu Ray stående i samme reol i alfabetisk rækkefølge. Da DVD er lidt højere passer det med tre rækker i en reol (Montana reoler er 70 cm høje inklusiv rammen).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 20:20
tak for svarene. Jeg var ikke lige obs på at man kunne flytte på hylderne i en Billy... det gør det jo selvfølgelig mere fleksibelt of anvendeligt Smile
Til top
Ole N 84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2017
Sted: da vinci parken
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole N 84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 23:00
Hej

Du kan også købe en stor DVD holder i trævarefabrikkens udsalg https://www.traevarer.dk/dvd-holder-4609

Hilsen Ole N 84
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

tak for svarene. Jeg var ikke lige obs på at man kunne flytte på hylderne i en Billy... det gør det jo selvfølgelig mere fleksibelt of anvendeligt Smile

Vi har Billy to steder i vores gang/kontor på førstesalen.
Den ene har nogle flere hylder end standard og er blandt andet der vi har ladestation for “dimser” med en 6x2A lader. 
Den anden er faktisk 4 reoler, to lave en i fuld højde og en der er tilpasset i højden, så den kan gå under det skrå tag. Samtidig gemmer den tilpassede også vores elmåler og sikringer bag en låge.

Billy reolen er nok billig, men stadig ganske fin kvalitet. Det vil dog ikke være min foretrukne til stuen....

Ikea har tidligere haft et glasskabet der passede til cd og film, kan ikke lige huske navnet, men vi havde en af dem (ikke købt i Ikea, den var fra et andet møbelhuse, men 100% den samme).
Lige netop det skab har jeg set mange have til film.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 00:11
Jeg en stribe melamin-hylder fra Silvan på sådan nogle vægskinner. Det er jeg egentlig ret glad for, dog skal jeg have købt nogle længere hylder.
Se venligst bort fra rodet og det dårlige billeder. :)

LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 06:05
ser også enkelt og fint ud. Hvor mange film har du der?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 06:47
Der ser ud til at være godt 90 per hylde x 9 hylder = 800-850 eller deromkring.
Til top
falle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juli-2014
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér falle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 23:36
Jeg hader åbner reoler, da støv sætter sig overalt på covers. Jeg har derfor lavet egne reoler til formålet, hvor det egentligt bare ligner en plakat med dyb ramme. Men plakatramme er en låge til reolen, hvor der er plads til ca. 200 Blu-rays.

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af falle falle skrev:

Jeg hader åbner reoler, da støv sætter sig overalt på covers. Jeg har derfor lavet egne reoler til formålet, hvor det egentligt bare ligner en plakat med dyb ramme. Men plakatramme er en låge til reolen, hvor der er plads til ca. 200 Blu-rays.

Okay, det dér er fandme en fed løsning! Clap 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu