|
Bluray reoler/hylder? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Maj-2020 kl. 07:00 |
Hejsa. Vi har lige købt hus, med en god kælder hvor jeg ENDELIG får plads til at få mine ca 1100 film til at stå, frem for nu hvor mine covers er gemt væk i et loftsrum
Spørgsmålet er... hvad er den bedste løsning? Jeg ved der findes Billy reolen, som mange sværger til, men er det den bedste løsning? Jeg tænker lidt at der er en del spildplads i højden. Ser ud til at der er 28 cm, og jeg har lige målt et cover til 16 cm i højden. Hvis det er den bedste løsning, er der så nogen der har et bud på hvor stor/mange reoler man skal have til 1100-1200 film?
Redigeret af Martin Sjøstrand - 19-Maj-2020 kl. 07:01 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Billy er en ganske fin reol
Den er en smule dyb i forhold til Blu-ray covers, men det betyde bare at du skal gøre støv af foran filmene. Med hensyn til højden, så er Billy reolerne rimeligt fleksible. En af hylderne sidder fast (den i midten), de resterende kan du placere som du har lyst til og du kan købe flere hylder, hvis du har brug for det. Over og under den faste hylde er der 94 cm. Hver hylde er 18 mm tyk, 4 hylder er i alt 7,2 cm tyk. 94 cm - 7,2 cm = 86,8 cm 86,8 cm / 5 = 17,36 cm mellem hver hylde. Det kan dog måske kræve at du skal være lidt kreativ med boremaskinen og lave nye huller til hyldeophæng, for at få det ligeligt fordelt. Ellers - tag en tur i Ikea og flyt hylder og mål..... Klaus
|
|
![]() |
|
Wish ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 207 |
Jeg har valgt denne løsning. Det er ikke en Billy... øh, billig måde ![]() ![]() Redigeret af Wish - 19-Maj-2020 kl. 08:26 |
|
![]() |
|
mortenstryhn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2006 Status: Offline Point: 142 |
Jeg har også gang i en mindre Billy ... billig løsning - har købt Montana reoler til filmene. Jeg har dog også både DVD og Blu Ray stående i samme reol i alfabetisk rækkefølge. Da DVD er lidt højere passer det med tre rækker i en reol (Montana reoler er 70 cm høje inklusiv rammen).
|
|
![]() |
|
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
tak for svarene. Jeg var ikke lige obs på at man kunne flytte på hylderne i en Billy... det gør det jo selvfølgelig mere fleksibelt of anvendeligt
![]() |
|
![]() |
|
Ole N 84 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2017 Sted: da vinci parken Status: Offline Point: 56 |
Hej
Du kan også købe en stor DVD holder i trævarefabrikkens udsalg https://www.traevarer.dk/dvd-holder-4609 Hilsen Ole N 84 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Vi har Billy to steder i vores gang/kontor på førstesalen. Den ene har nogle flere hylder end standard og er blandt andet der vi har ladestation for “dimser” med en 6x2A lader. Den anden er faktisk 4 reoler, to lave en i fuld højde og en der er tilpasset i højden, så den kan gå under det skrå tag. Samtidig gemmer den tilpassede også vores elmåler og sikringer bag en låge. Billy reolen er nok billig, men stadig ganske fin kvalitet. Det vil dog ikke være min foretrukne til stuen.... Ikea har tidligere haft et glasskabet der passede til cd og film, kan ikke lige huske navnet, men vi havde en af dem (ikke købt i Ikea, den var fra et andet møbelhuse, men 100% den samme). Lige netop det skab har jeg set mange have til film. Klaus
|
|
![]() |
|
Rolias ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-Juli-2008 Sted: København V Status: Offline Point: 473 |
Jeg en stribe melamin-hylder fra Silvan på sådan nogle vægskinner. Det er jeg egentlig ret glad for, dog skal jeg have købt nogle længere hylder.
Se venligst bort fra rodet og det dårlige billeder. :)
![]() |
|
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
|
|
![]() |
|
ser også enkelt og fint ud. Hvor mange film har du der?
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Der ser ud til at være godt 90 per hylde x 9 hylder = 800-850 eller deromkring.
|
|
![]() |
|
falle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Juli-2014 Status: Offline Point: 631 |
Jeg hader åbner reoler, da støv sætter sig overalt på covers. Jeg har derfor lavet egne reoler til formålet, hvor det egentligt bare ligner en plakat med dyb ramme. Men plakatramme er en låge til reolen, hvor der er plads til ca. 200 Blu-rays. ![]() ![]() |
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Okay, det dér er fandme en fed løsning!
![]() |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |