|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() Sendt: 10-Marts-2008 kl. 15:09 |
|
MM-Vision tilbyder nu: Bluray: Læser Bluray, og både skriver og læser DVD og CD, 1099,- Bluray Burner: 2195,- Jeg tænker selvfølgelig på HDCP. Vil man fx kunne optage en HDTV film med DVBViewer i TS-format, brænde den ud som en data fil (stadig i ts-format) på bluray-disk for så senere at afspille ts-filen i DVBViewer?
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
|
Den første du nævner er fin nok til at afspille Blu-ray hvis det er det du mener, men til at brænde .ts filer ved jeg ikke om der er nok plads på en dvd, så kan det godt være du skal bruge en Blu-ray brænder. Men det kan jo også lade sig gøre at recode dine optagelser til x264. For så er der plads på en DVD.
Med hensyn til HDCP så har det ikke noget med at gøre om det er en brænder eller ej. Tror kun det var nogle af de allerførste drev der kom på markedet der ikke understøttede det. Men det er også fløjtenes ligemeget om dit hardware understøtter HDCP. Med AnyDVD HD er alt muligt. Og region A titler på et region B drev. |
||
![]() |
||
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
|
Udtrykte mig måske ikke klart nok. Jeg mente at brænde ts-filen ud på en bluray disk som data fil. Filen kan så selvfølgelig ikke afspilles i en settop Bluray afspiller. Men jeg læser dit svar sådan, at HDCP i praksis ingen begrænsninger giver? Det kan med det rette software også lade sig gøre at optage en film med DVBViewer og brænde en bluray disk, som kan afspilles i en settop bluray afspiller? |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
|
Tror skam jeg forstod dig godt nok. Jeg mente bare at du kunne lave dine .ts-filer om til x264 mkv filer, så de fylder betydelig mindre og kan ligge på en dvd. Hvis du kigger på priserne på tomme Blu-ray skiver forstår du nok hvorfor jeg foreslår det. DHCP her ikke noget at gøre med det du optager fra DVBviewer. Men som sagt, så bliver HDCP omgået med AnyDVD HD.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Mon ikke skiverne hurtigt bliver billigere? Da DVD brændere kom frem kostede skiverne jo også en formue sammenlignet med CD. Har iøvrigt bestilt brænderen. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det tror jeg da bestemt de gør, men det er nok ikke lige indenfor de næste par måneder. Men den kan jo også brænde dvd'er, så kan du jo klare dig med dem indtil. Det er altså ikke fordi det er så svært at lave en ts om til x264.
|
||
![]() |
||
skipper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() |
|
MM-vision er ikke umiddelbart den billigste forhandler af blu-ray drev, da de fås til under 900 kr på edbpriser
Jeg kender dog ikke mærket på dem mm-vision har. /Skipper |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu var det jo også en brænder han bestilte
|
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Ved ikke om jeg tilføjer så meget, men man kan få en blu-ray brænder til under 2000. LG Blu-Ray-brænder
GGW-H20L og HD-DVD læser. Læser og skriver blu-ray og samme med dvd og cd. Desuden læser drevet HD-DVD. Det brænder blu-ray med 6x hastighed. - bedst lige nu
Link Og her er der et liteon drev der læser blu-ray og brænder/læser dvd og cd godt 900 link Redigeret af Ken_T - 12-Marts-2008 kl. 03:14 |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Hvordan er det lige du laver en .ts om til x264. Kan du bevare undertekster? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det skulle ikke være noget problem. matroska containeren understytter multi lydspor og undertekster. Nu ved jeg dog ikke hvilket format dvbviewer gemmer underteksterne i, men mon ikke det enten er som .sub eller .srt |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |