recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bluray skalering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

bluray skalering

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: bluray skalering
    Sendt: 15-Juli-2012 kl. 14:46
Mine forældre overvejer at købe en dvd afspiller men kan en bluray afspiller ikke opskalere billedet og er det alle der kan det... det skal trods alt op på et 70 tommer ... og hvor er en bluray billigst
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 19:20
Panelet i et fjernsyn kan kun vise panelets opløsning, så signalet SKAL opskaleres et eller andet sted.
Fjernsynet kan selv klare det for de signaler det kan modtage.
MEN kvaliteten af opskalering er varierende!
Og i nogen grad får man det man betaler for!
Den bedste Blu-Ray afspiller til opskalering er Oppos BD-93 til 5295, men jeg fornemmer at det ikke er det niveau I ønsker - mindre kan også gøre det :)
Snak med Otto Jørgensen i Tapeconnection han ved hvad han snakker om.
Mvh FNørd
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 23:15
Hvis det skal op i 70" hvorfor så overhovedet overveje en dvd?
Naturligvis skal de ha en bluray-afspiller.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 15:04
Har set en sharp bluray som passer til fjernsynet til 600 men vil det have en effekt at smide en dvd i blurayen eller ??? Ellers skal hele dvd arkivet jo opdateres til bluray
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 15:52
i min verden synes jeg ikke forskellen mellem de forskellige afspilleres evne til opskalering af dvd er pengene værd - målt i forhold til hvor mange dvd jeg fremadrettet ser - den merpris der er fra en billig sharp til en dyr Oppo mener jeg ikke bliver honoreret, med mindre man har en kæmpe samling dvd, som man helt sikkert kommer til at se mange gange endnu.

Personligt ville jeg købe den billige bluray-afspiller, og så købe de film, jeg ikke kan undvære at skulle se igen på bluray for pengene, der er sparet.

Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Har set en sharp bluray som passer til fjernsynet til 600 men vil det have en effekt at smide en dvd i blurayen eller ??? Ellers skal hele dvd arkivet jo opdateres til bluray

Ja, man kan sagtens spille DVD'er på en Blu-Ray-afspiller...
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Panelet i et fjernsyn kan kun vise panelets opløsning, så signalet SKAL opskaleres et eller andet sted.
Fjernsynet kan selv klare det for de signaler det kan modtage.
MEN kvaliteten af opskalering er varierende!
Og i nogen grad får man det man betaler for!
Den bedste Blu-Ray afspiller til opskalering er Oppos BD-93 til 5295, men jeg fornemmer at det ikke er det niveau I ønsker - mindre kan også gøre det :)
Snak med Otto Jørgensen i Tapeconnection han ved hvad han snakker om.
Mvh FNørd
Eller en Cambridge Azur 751BD, men den koster jo også en del.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu