|
bluray skalering |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6507 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juli-2012 kl. 14:46 |
Mine forældre overvejer at købe en dvd afspiller men kan en bluray afspiller ikke opskalere billedet og er det alle der kan det... det skal trods alt op på et 70 tommer ... og hvor er en bluray billigst
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Panelet i et fjernsyn kan kun vise panelets opløsning, så signalet SKAL opskaleres et eller andet sted.
Fjernsynet kan selv klare det for de signaler det kan modtage. MEN kvaliteten af opskalering er varierende! Og i nogen grad får man det man betaler for! Den bedste Blu-Ray afspiller til opskalering er Oppos BD-93 til 5295, men jeg fornemmer at det ikke er det niveau I ønsker - mindre kan også gøre det :) Snak med Otto Jørgensen i Tapeconnection han ved hvad han snakker om. Mvh FNørd |
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
|
![]() |
|
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
Hvis det skal op i 70" hvorfor så overhovedet overveje en dvd?
Naturligvis skal de ha en bluray-afspiller. |
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6507 |
Har set en sharp bluray som passer til fjernsynet til 600 men vil det have en effekt at smide en dvd i blurayen eller ??? Ellers skal hele dvd arkivet jo opdateres til bluray
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
i min verden synes jeg ikke forskellen mellem de forskellige afspilleres evne til opskalering af dvd er pengene værd - målt i forhold til hvor mange dvd jeg fremadrettet ser - den merpris der er fra en billig sharp til en dyr Oppo mener jeg ikke bliver honoreret, med mindre man har en kæmpe samling dvd, som man helt sikkert kommer til at se mange gange endnu.
Personligt ville jeg købe den billige bluray-afspiller, og så købe de film, jeg ikke kan undvære at skulle se igen på bluray for pengene, der er sparet. |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Ja, man kan sagtens spille DVD'er på en Blu-Ray-afspiller... |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Eller en Cambridge Azur 751BD, men den koster jo også en del.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |