|
Blu-ray skiver |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Infinity
Guld medlem Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg køber af ham her:
10 stk for 155 kr incl porto, men uden æsker (kommer i plastic lommer). Har købt masser og er aldrig snuppet i tolden selv om de kommer fra Japan, for de kommer i en almindelig kuver med værdi angivelsen US$10,00. De hedder 4x men brænder fint ved 6x. INGEN fejlbrændinger til dato.
Gav i øvrigt 3999,- for min første HP 4020 CD brænder, brændte ved 2x og læste ved forrygende 4x hastighed. Købte 10 CD-R skiver sammen med brænderen og de kostede 100,- stykket! (de virker endnu!)
Nogenlunde det samme gav jeg for mine første DVD-R skiver.
|
||
mvh Infinity
|
||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er som regel overrasket over at folk gider købe noget som helst herhjemme... Jeg tror at over 90% af mine onlinekøb foregår i udenlandske webshops - primært Amazon og eBay - og det er sjældent at jeg køber andet end madvarer og tøj i de fysiske butikker... |
||
Bruger udmeldt 30
-- Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det handler om forbrugerloyalitet og dansksindede butikker, derfor forsøger jeg primært at købe dansk.
Dernæst er jeg først de senere år begyndt at handle udenlandsk - hvis bare man har den europæiske forbrugerbeskyttelse med sig. At placere sine køb derudover, der er jeg nok temmelig forbeholden! At nogle ikke er blevet taget i told og skat, kan også have noget med held at gøre - og eBay... hmm... Redigeret af tonice25 - 09-Oktober-2013 kl. 22:32 |
||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg startede med nethandel i 90'erne (inkl. udlandet), så har ikke de store forbehold i forhold til at handle, hvor jeg har et stort udvalg og får god kvalitet for færrest mulig penge - om ikke andet kan man måske hjælpe med at få levestandarden op i eks. Kina, ved at kanalisere penge den vej :-)
Mht. ikke at betale told og moms af import over bagatelgrænsen (80kr) er jo faktisk svindel - længere er den ikke. Post Danmarks gebyr for at tolddeklarere varerne er så også tæt på svindel (160kr for et par minutters arbejde), men der kan man evt. overveje at lade sig selv registrere som importør hos Skat, så skulle man vist selv kunne deklarere sine importerede varer. |
||
Bruger udmeldt 30
Funktioner
Tak(0)
|
|
tipsen, du tilhører nok de få, der har handlet på nettet siden 1990'erne?
Men for mig betyder forbrugersikkerhed, forståelse og reklamation, en hel del - derfor vil jeg nok ikke bare kaste mig ud i at købe Blu-ray skiver i Japan - eBay ser lidt usikkert ud, i forhold til f.eks. amazon.uk - Men hvor mange år skal der gå før Blu-ray skiver har samme prisstatus på mere kendte steder som f.eks. wesellcd? Udvalg og priser, de skal brede sig - der er ikke brug for ligeså mange år, som DVD havde - Blu-ray recorderen har fundet indpas - så mangler vi bare mediet: Blu-ray skiverne! Redigeret af tonice25 - 09-Oktober-2013 kl. 22:49 |
||
kennethbrdk
Guld medlem Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man kan af og til få 10 x 50 GB skiver her for 150 kr. (når de er på tilbud).
http://www.nierle.com/dk/forside.html Dog kommer der 100 kr. på i forsendelse, men så må man jo blot købe noget mere |
||
Bruger udmeldt 30
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg modtager ellers tit tilbud i min indbakke - mon jeg har overset noget fra nierle?
Hvad med nierles eget skivemærke - er det noget værd? |
||
kennethbrdk
Guld medlem Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har kun prøvet de media range de sælger og de fungerer fint |
||
Ersgaard
Bruger Oprettet: 19-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vedr. forbrugersikkerhed : Hvis du kun har behov for fx. 10 BDs-skiver, så er det trods alt kun 160 kr. du har "gamblet" med. Hvis du (til overpris) har købt en stak skiver i den lokale Fona, og du har en fejlbrænding, så tvivler jeg stærkt på at du få den skive byttet.
Derudover fra Ebay faktisk en rigtig god forbrugerbeskyttelse, så skulle du risikere at der ikke leveres det lovede, får du pengen tilbage. Og ja, jeg har kørt en sag gennem Ebay uden problemer.
Ved køb af denne størrelse, bør forbrugerbeskyttelse, i min verden, ikke fylde særlig meget. Det er naturligvis anderledes hvis du køber et fjernsyn eller lignende.
Vedr. evt. manglende konkurrence . Uden at kende nogle statistikker på området, så tvivler jeg på af brændbare Bluray-skiver nogensinde bliver lige så populære som CD'er blev. Lad os være ærlige om sige, at da CD'erne blev kastet ud til forbrugerne i store mængder, så blev en MEGET stor andel brugt til ulovlig kopiering af musik og lignende. Streaming var ikke et alternativ.
Bluray-skiverne er kommet ned i pris på et tidspunkt, hvor rigtig mange bruger harddisk-optagere og streamingtjenester til deres film- og TV-behov. Derudover bruger rigtig mage nu andre former for backup-løsninger lokalt eller på nettet. Så jeg tror ikke at udvalget af BD'ere bliver af samme størrelse som CD'er. Markedet er simpelthen ikke stort nok.
Endelig har vi i DK nogle tåbelige afgifter, såsom 25% moms og afgifter til Kopidan og lignende. Sammen med generel manglende konkurrence, som på næsten alle andre forbrugsvarer, så kommer vi ikke ned på samme priser, som ved køb i udlandet. Desværre.
/Ersgaard
|
||
/Ersgaard
|
||
Bruger udmeldt 30
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har stadig en vis usikkerhed for bare at kaste mig ud i tilfældige køb i udenlandske butikker - især udover EU - og der kommer også ebay ind. Computerbranchen gør jo heller ikke meget for, at få gang i salg af computere med et kombidrev også til at brænde Blu-ray skiver på - det er da temmelig mærkeligt, at de stadig leverer med almindeligt CD/DVD-drev! - Jeg faldt over et tilbud på først på året på et ekstern Blu-ray drev som løsning. Men du nærer ingen tiltro til, at Blu-ray skiver opnår større priskonkurrence, nu hvor flere har fået interesse for Blu-ray recorderen fra Panasonic? Redigeret af tonice25 - 10-Oktober-2013 kl. 12:50 |
||
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En simpel årsag til at der ikke er bluray drev i computerne er nok at efterspørgslen er for lille i forhold til merprisen. En del af de bærbare der bliver solgt er vel dem til under 5000kr? Tror du folk i den prisklasse vil give 4-500kr ekstra for at få indbygget bluray brænder? Jeg tvivler.
Jeg tror heller ikke på efterspørgslen efter brændbare bluray disce bliver større. |
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
Bruger udmeldt 30
Funktioner
Tak(0)
|
|
Stort set alle i dag er vant til Full HD, hvorfor så nøjes med et CD/DVD drev? Det hænger bare ikke sammen! Blu-ray recorderen burde jo kunne sætte skub i det - eller det tager du måske afstand fra? Blu-ray hænger sammen med Blu-ray. Men med streamingservice som f.eks. Netflix, så er der vel ikke langt til dem som er vant til, det godt nok for mig-kvalitet - og så er der en vis sammenligning til ikke at vil have andet end lavkvalitet DVD-skiver og DVD-brænder. Redigeret af tonice25 - 10-Oktober-2013 kl. 17:31 |
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |