recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BluRay Spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBluRay Spørgsmål

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

• Bryde en kopispærring med henblik på fremstilling af en kopi af musik-cd’en eller dvd-filmen.

Da DVD/BD i reglen er kopibeskyttet, så må du IKKE denne skring for at kopierer filmen.

Den sætning giver absolut ingen mening når man må bryde kopisikringen/regionskodningen for, at kunne afspille filmen på afspillere der ikke understøtter kopisikringen/regionskodingen.

Man er i sagens natur ligesom nød til at lave en kopi når man bryder sikringen.

Kulturministeriet kunne heller ikke selv forklare hvordan loven skulle forstås da den blev behandlet.

Jeg var dengang medstifter af foreningen Digitale Forbrugere, som primært blev stiftet som en protestforening imod lovens inkonsekvens.

Da vi gik ministereiet på klingen med netop ovenstående dilemma, var svaret, at det kunne kulturministeriet ikke konkret svare på, men det måtte være op til domstolene at fortolke loven!

Man lavede altså en lov, man ikke selv kunne gennemskue konsekvenserne af! Med fuldt overlæg! Begrundelsen for dette var, at "det skønnedes nødvendigt", jvnf. den dokumentation musik- og filmbranchen havde forelagt for deres påståede tab som følge af digital kopiering.

Derudover står der i bemærkningerne, at kulturministeriet forventer, at rettighedshaverne fremover vil lave kopisikringer, så de ikke forhindrer "almindelig brug" for den lovlydige forbruger... yeah, right!

Fakta er, at ingen ved hvordan loven skal fortolkes, ikke engang kulturministeriet, som i deres "vejledning" skriver både det ene og det andet, og som adspurgt om hvordan det kan være tilfælles, henviser til fremtidige domstolsafgørelser, der endnu ikke har fundet sted...

Mage til lovsjusk skal man vist lede længe efter... men effektivt lobbyarbejde fra musik- og filmbranchen må man sige det har været, når det har medført at f.eks. et site som recordere.dk ryster så meget i bukserne, over muligvis at kunne blive dømt for noget som ethvert rationelt tænkende væsen kan se på ingen måde tager noget fra noget, gang på gang forbyder os brugere, så meget som bare at diskutere spørgsmålet...

Redigeret af erla - 31-Januar-2009 kl. 22:12
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 22:50

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Ingen problemer med det, men Blu-Ray skiver er stadig lidt dyre. Men så kan du brænde dit HD matriale ud på alm. dvd som et Blu-Ray format, men du er så begrænset til ca. 20 min. på en 4.7GB disc.

Sidste BD skiver jeg købte kostede 27 kr/stk.

Du kan godt få mere end 20 min ned på en alm. DVD i AVCHD formatet Det er udelukkende et spørgsmål om at vælge vælge en lavere bitrate og om nødvendigt lavere opløsning.

Enig, men hvorfor dog gå ned i en ringere kvalitet. Ferie video eller faster adas 90 års fødselsdag og lign. kan mange gange godt holdes på omkring 20 min. Mangler man et par min. så vil jeg også overveje at file lidt på bitraten, men kun til at par ekstra min. ellers vil den ryge over på en BD skive. Men det er mest nok fordi jeg ser det ud fra min professionel side.

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2007
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 23:06

Jeg har oprattet en ny tråd vedr. de juridiske aspekter:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54838& PN=1&TPN=1

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 23:14

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Mage til lovsjusk skal man vist lede længe efter... men effektivt lobbyarbejde fra musik- og filmbranchen må man sige det har været, når det har medført at f.eks. et site som recordere.dk ryster så meget i bukserne, over muligvis at kunne blive dømt for noget som ethvert rationelt tænkende væsen kan se på ingen måde tager noget fra noget, gang på gang forbyder os brugere, så meget som bare at diskutere spørgsmålet...

Jeg kan ikke være mere enig...

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 01:02

Hej,

Hvor har du købt BD skiver til 27 kr. stk. ?

Mvh. Torben

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Azomedia havde en 10 stk pakke Mediarange til 269,-

Redigeret af hedberg - 01-Februar-2009 kl. 13:26
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
andromedia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2008
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 17:33

Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Azomedia havde en 10 stk pakke Mediarange til 269,-

Tak for tipset. Har lige købt der nu...
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu