|
Blu-ray starter op ved skift af HDMI indgang på TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Funkmeizter ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 12:34 |
Jeg
har for nyligt købt en Denon AVR-X1000 receiver, som er tilsluttet et Samsung
UE55F8005s HDMI3 (ARC) og der er bla. en Philips BDP6000 Blu-ray afspiller tilsluttet
Denon’en på dens Blu-ray HDMI-indgang. Mit problem er, at hver
gang jeg på tv’et skifter skifter fra tv-signal til HDMI3, starter Blu-ray
afspilleren automatisk op – på trods af at HDMI-CEC (EasyLink hos Philips) er
slået fra. Dette er utroligt
irriterende hvis man vil benytte en af de andre signalkilder der er tilsluttet receiveren. Er der nogen som oplever
noget lignende og evt. har en løsning? Redigeret af Funkmeizter - 11-Oktober-2013 kl. 15:34 |
|
![]() |
|
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det ikke bare fordi at du har brugt Blu-Ray´en sidst
![]() |
|
![]() |
|
Funkmeizter ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
Nej, hvis bare det var det... Blu-ray'en bliver brugt relativt sjældent, og bliver slukket med det samme den starter op, når jeg skifter tv'et over på HDMI3 for at bruge en af de andre enheder tilsluttet receiveren.
Til gengæld er det den eneste enhed der er tilsluttet receiveren som understøtter HDMI-CEC. De to andre tilsluttede enheder, er hhv. en Yousee-boks og en Popcorn Hour A-300. Begge disse understøtter ikke HDMI-CEC. Men ellers ville dit forslag give god mening...
![]() |
|
![]() |
|
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
Hmm, måske er Philipsen i stykker...der sker jo ingen forskel om cec er slået til eller fra
![]() |
|
![]() |
|
Det er ret sikkert ikke tilfældet, da den virkede fint efter hensigten mens den sad tilsluttet direkte til mit gamle Sony 40EX500 TV.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Slå alt det der "intelligente skrammel" fra på alle enheder - sker der så stadigvæk noget?
Klaus |
|
![]() |
|
Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med intelligent skrammel...
Men slår jeg Anynet+ fra på tv'et eller sætter HDMI Control til Off på receiveren, virker ARC jo ikke mellem tv og receiver.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Jeg mener anynet, eller hvad det nu kaldes på det forskellige udstyr. Slås fra på alt udstyr.
Klaus |
|
![]() |
|
Som sagt: slår jeg Anynet+ fra på TV'et og/eller HDMI Control fra på receiveren, så starter den selvfølgelig ikke op.
Problemet er så bare, at så virker ARC ikke mellem TV og receiver - hvilket besværliggør samspillet mellem de to enheder ret så væsentligt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |