recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-Ray surround køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-Ray surround køb

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af SuperJunior SuperJunior skrev:

Er godt nok selv blevet MEGET hooked på et KEF 3001 system! ...det er dælme smukt! Og hvis man kan finde det til 8k et sted, så springer jeg på det med det samme, selvom det overskrider midt bugdet! :D


Den butik jeg linker til i topppen af denne tråd har dem til 8000k som udstillings model.... det er et super køb
+100HD Film
Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 15:29

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Oprindeligt skrevet af SuperJunior SuperJunior skrev:

Er godt nok selv blevet MEGET hooked på et KEF 3001 system! ...det er dælme smukt! Og hvis man kan finde det til 8k et sted, så springer jeg på det med det samme, selvom det overskrider midt bugdet! :D


Den butik jeg linker til i topppen af denne tråd har dem til 8000k som udstillings model.... det er et super køb

Mange tak! Det var self 3005 jeg mente... men huha det er da fristende at trykke køb på det link du gav! Haps!... det må jeg lige overveje! Tak.

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 15:34
her er der en tråd fra en der lige har købt selv samme sæt der nede i den butik.... kig her


http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34942& PN=1&TPN=500
+100HD Film
Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 15:40

Ja, følger godt nok med i den tråd også. Derfor det er fristende, selvom det vil sprænge mit budget med en 4000 kr.
Derfor det skal overvejes, om de penge man giver ud, gør lyden bedre, end hvad man kunne ha fået nogen evt. lidt større højtalere til. I form af eks. Dali concept 6, men regner med at tage en tur i Hifiklubben og se hvad de har at sige, selvom de ikke har onkyo 605.

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 15:44
jeg har selv fået anskaffet mig lillebroren 2005.2 og er yderst tilfreds...

Der er en tråd om focal 5.1 tråd hvor han siger det lyder bedre end Kef 2005.2 men det tvilver jeg på og subben på focal er kun 8"  med 150w men man kan blive overresket, men tvilver stadig, jeg tror ikke han har hørt et sæt Kef hjemme eller hos en med en ordentlig resiver / kabler


Redigeret af henrik-t - 24-Februar-2008 kl. 15:45
+100HD Film
Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 16:24
Okay, for så burde 3005´eren da lyde udemærket/godt, med en Onkyo 605 receiver.

Håber jeg får penge tilbage af skattefar, ellers må den stå på pasta og ketchup næste måned.

Det er bare lige det med at sætte grænser, da folk tit herinde siger at man liiige skal bruge en lille tusse mere her og der. Det løber utrolig hurtig op.
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 17:06

Oprindeligt skrevet af SuperJunior SuperJunior skrev:

Okay, for så burde 3005´eren da lyde udemærket/godt, med en Onkyo 605 receiver.

Håber jeg får penge tilbage af skattefar, ellers må den stå på pasta og ketchup næste måned.

Det er bare lige det med at sætte grænser, da folk tit herinde siger at man liiige skal bruge en lille tusse mere her og der. Det løber utrolig hurtig op.

Ja det lige det med at sige stop, men så igen, som du skriver så kan det godt svarer sig, og sparer lidt mere op/bruge lidt mere nogen gange. Istedet for at købe noget som var lidt billigere end det man gerne ville have haft, det bliver kun dyrer i den sidste ende, fordi man ender op med noget som er okay, men ikke det man ville have. Og så ender man sku med at sælge det igen, og så købe sig det man gerne ville have haft fra starten. Så køb noget godt fra starten det bliver man mest glad for, og sikkert også billigere i den sidste ende.

Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 17:14

Ja uden tvivl, nu kan jeg se du har det sæt jeg startede med at kigge på inden jeg oprettede en bruger herinde, TXQ120.

Hvad synes du om det sæt? Brummer bassen for meget? Hvordan spiller det? Det kan blive alternativet nemlig, det eller TX500 modellen.

Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 17:37

Jeg er faktisk okay tilfreds, kæresten syntes det spiller skidegodt, og andre der har hørt det er også imponeret.
Syntes ikke bassen brummer for meget, slet ikke, lyden er faktisk okay også i stereo, og spiller godt i surruond/film. Nu har jeg efterhånden haft et par stykker af sådan nogle surroundsæt, og det her er helt klart det bedste, syntes der er flere detaljer i lyden end andre jeg har hørt.
Men vær opmærksom på nogle har haft problemer med brændte skiver, og den skriver ikke navnet på radiokanalen, hvis man hører radio.
Tror det er en af de bedre home theather in a box sæt.


Men jeg har ikke så meget at sammenligne med, har planer om at besøge hifiklubben her i Aalborg en af dagene og så lytte til noget andet.
Men tror helt bestemt du vil få bedre lyd med et sæt KEF og en seperat forstærker. Det er det jeg selv vil ind og høre i en ordentlig lydbutik.
Tror hvis jeg får lov af fru-direktør herhjemme så vil jeg ud og invisterer i en forstærker og nogle højtalere fra en hifibutik (Nu har vi heldigvis et par stykker i aalborg) Da det sikkert er bedre lyd med den løsning, men skal ind og høre lidt forskelligt for at se om der virkelig er en verden til forskel.
Med den ene eller anden løsning.

Men alt i alt så er det samsung sæt et udmærket sæt, men det er svært begreb. For nogen syntes de aldrig har hørt bedre, men det kommer jo så også an på hvad de sammenligner med, er det deres eget bilka dantax surroundsæt til et par tusind. Så det er lidt svært.

Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 17:40

Det er også hvad folk har overtalet mig til. Så smutter også til Aalborg og hører noget, og får lidt vejledning på disse kanter.

Så kan man også altid opgradere systemet.

Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 17:46

Ja det er jo også en af fordelene ved at købe det seperat, hvis en del går i stykker skal man ikke skifte hele skidtet, eller hvis man ønsker ny dvd eller blueray afspiller så igen, kan man nøjes med at skifte den del.
Selvom det kan vøre dyrer at købe tingene seperat, end et: alt i et sæt, så bliver det nok billigere i den sidste ende, da man ikke skal skifte det hele, hvis man ønsker noget nyt. Og så er lyden også bedre...

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu